کد خبر : 39671

رهبری‌فرد: خروجی هیات مدیره چای‌خور پرسپولیس چه بوده؟


رهبری‌فرد: خروجی هیات مدیره چای‌خور پرسپولیس چه بوده؟

«مطمئن باشید مدیریت انصاری‌فرد در پرسپولیس به یک‌سال هم نمی‌کشد.» این جمله‌ای بود که بهروز رهبری‌فرد در همان اوایل شروع به کار محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل باشگاه در گفتگو با خبرورزشی عنوان کرد. آن روز، خیلی‌ها به بهروز حمله کردند، اما پیش‌بینی او درست از آن درآمد. در همین ارتباط با او تماس گرفتیم.

به گزارش خبرورزشی، رهبری‌فرد ابتدا گفت: «مشخص بود انصاری‌فرد رفتنی است. مدیریت یک‌سری اصول و فاکتور دارد که او آن‌ها را در اختیار ندارد. من جای انصاری‌فرد بودم، از این به بعد حتی اگر التماسم می‌کردند، مدیرعامل نمی‌شدم، چون این کار را بلد نیستم. مگر می‌شود مدیری بیاورند که راه درآمدزایی را بلد نباشد؟»

او اضافه کرد: «مدیر یعنی عابدینی. هم تیم را جمع می‌کرد، هم باشگاه را. مدیران فعلی باشگاه هیچ کدام در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند. همین انصاری‌فرد با چشم باز به باشگاه آمد. آقای انصاری‌فرد، شما که بیشتر از همه، بدهی‌های باشگاه را می‌دانستی، پس چرا آمدی؟ چه دلیلی داشت که به پرسپولیس بیایی؟ بقیه‌شان هم این‌طور بودند. مصداق واقعی «هیچ بدی نرفته که بهترش بیاید» به خدا این‌ها می‌آیند و می‌روند، اما هواداران قربانی می‌شوند. آن‌ها نباید بازیچه باشند. این مدیرعامل می‌رود، تحصن می‌کنند، آن مدیرعامل می‌آید اعتصاب می‌کنند. آن‌ها باید رویه خود را عوض کنند. هوادار باید هوای تیم را داشته باشد وگرنه مدیریت باشگاه پرسپولیس مدام تغییر می‌کند. کدام مقطع را به یاد می‌آورید که یک تیم مدیریتی برای ۱۰ سال در باشگاه مانده باشد؟ این همه طرفداران پرسپولیس مقابل در باشگاه شعار دادند، چه کسی به حرف‌شان گوش کرد؟ آیا گرشاسبی برگشت؟ عرب رفت؟ برانکو را برگرداندند؟ چه زمانی به حرف طرفداران تیم گوش کرده‌اند؟ هرگز! این‌ها هر کاری دل‌شان بخواهد انجام می‌دهند و طرفداران ما باید از احساسات دست بکشند. آن‌ها باید حواس‌شان به چارچوب تیم پرسپولیس باشد نه چارچوب مدیریتی. مدیران پرسپولیس نتیجه بگیرند یا نه، پول بیاورند یا نه، موفق باشند یا نه، عوض می‌شوند.»

رهبری‌فرد در مورد اعضای کنونی هیئت‌مدیره هم گفت: «باور کنید غیر از نبی، هیچ یک از اعضا را نمی‌شناسم. نبی هم فقط چای و موز می‌خورد و خنثی است! این هیئت‌مدیره تا به حال چه کار کرده است؟ در این شرایط، هیئت‌مدیره چه معنایی دارد؟ بود و نبودشان را احساس کرده‌اید؟ به خدا زمان ما این سوسول‌بازی‌ها نبود! یک نفر را مدیرعامل می‌گذاشتند و یک‌تنه کار‌ها را پیش می‌برد. من معتقدم کسانی باید مدیران باشگاه شوند که درآمدزایی و بیزینس را بلد باشند. الان شما بگو مجتبی محرمی، علی پروین، حمید درخشان و ۴، ۵ پیشکسوت دیگر هیئت‌مدیره باشند، خیلی قشنگ است، اما آن‌ها نمی‌توانند بار مالی باشگاه را به دوش بکشند. باید افرادی بیایند که برای پرسپولیس پولسازی کنند. اصلاً پرسپولیسی هم نباشند، مهم نیست. البته این‌هایی که امروز هیئت‌مدیره هستند، فاکتور درآمدزایی ندارند.»

کاپیتان اسبق سرخپوشان در مورد اینکه اعضای هیئت‌مدیره مدعی تزریق آرامش به تیم هستند، اضافه کرد: «آرامش وقتی می‌آید که پول در میان باشد. اگر پول نداشته باشند، کدام آرامش؟ اصلاً چرا این‌ها دنبال آرامش دادن هستند؛ اگر این‌طور است به جای مدیران چای‌خور، روانشناس‌ها را به هیئت‌مدیره بیاورند! من کاری به اسامی ندارم، هر کس که می‌آید، باید سالی ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشند. هیئت‌مدیره فعلی شش ماه زمان داشت یقه انصاری‌فرد را بگیرد، امروز که استعفا داده، می‌گویند آقای انصاری‌فرد قرارداد‌ها را چه کردی؟! پس شما هفته‌ای یک‌بار دور هم جمع می‌شدید، چه کار می‌کردید؟ امروز یادتان افتاده که انصاری‌فرد قرارداد مبهم بسته؟ همین جا معلوم می‌شود هیئت‌مدیره فقط در جلسات موز می‌خورد. فقط دنبال این هستیم که طرف برود، آن وقت علیه اش سند رو کنیم. پشت طرف را خالی کردند، حالا می‌گویند مردم ببینید چقدر خلاف کرده! مثل مشکل کرونا شده، آن زمان که وقتش بود، با این بیماری مبارزه نشد، امروز می‌خواهند چه کار کنند. اصلاً هیئت‌مدیره هزار سند علیه انصاری‌فرد رو کند، چه چیزی عوض می‌شود؟»

او افزود: «همه باید دنبال حق باشند. اگر انصاری‌فرد کار کرده که البته من هیچ خروجی نمی‌بینم، باید از او حمایت کرد، اما اگر کاری نکرده، بهتر است بازیکنان و مربیان سکوت کنند. افشین پیروانی بهتر می‌تواند در این وضعیت حرف بزند. هر کسی حمایت الکی از انصاری‌فرد کند، به طرفداران پرسپولیس خیانت کرده درست مثل کسی که بی‌خود و بی‌جهت به او توهین کند. حرف‌های احساسی باعث شد از انصاری‌فرد اسطوره، سلطان و سوپرمن بسازند، اما فکر نمی‌کنم این‌طور باشد. هاشمی‌نسب به استقلال رفت، هواداران پرسپولیس احساساتی شدند و تا همین امروز به او فحش می‌دهند، اما هیچ‌کس نگفت او را از پرسپولیس اخراج کردند. رویانیان هواپیما خرید و دانشگاه زد، طاهری اسپانسر خارج از وزارت ورزش آورد، اما انصاری‌فرد برای باشگاه چه کرد؟ بیاید و بگوید، شاید ما اشتباه می‌کنیم.»

رهبری‌فرد در پایان گفت: «همین مصاحبه باعث می‌شود برخی به من توهین کنند ولی من واقعیت‌ها را می‌گویم. به من می‌گویند چرا حرف نمی‌زنی، اما دلیل عدم حمایت من از انصاری‌فرد مشخص است. وقتی ایشان مدیرعامل پرسپولیس بود، مرا به دفتر باشگاه راه نمی‌داد. چرا امروز باید از انصاری‌فرد حمایت کنم؟ کاش در این میان هیئت‌مدیره هم می‌توانست پرونده و فعالیت‌هایش را اعلام کند. چیزی غیر از افزایش بدهی‌ها بود؟ به من گفتند دو عضو هیئت‌مدیره به انصاری‌فرد توهین کردند که واقعاً زشت است. اگر انصاری‌فرد بد کار کرده، یک تابلوفرش به او می‌دادند و زودتر با او خداحافظی می‌کردند؛ شاید آن موقع، بدهی بیشتری روی دست باشگاه نمی‌ماند. امروز شفاف‌سازی هیئت‌مدیره علیه انصاری‌فرد چه تأثیری دارد؟»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها