کد خبر : 39607

پیش بینی کهکشانی علی پروین درباره آینده پرسپولیس

پیش بینی کهکشانی علی پروین درباره آینده پرسپولیس

علی پروین از سال ۸۴ که نیمکت پرسپولیس را با دلخوری و در روزهای نه چندان خوب باشگاه محبوبش ترک کرد،دیگر به فوتبال برنگشته و روی نیمکت ننشسته است.

به گزارش خبرآنلاین ، او که کوهی از افتخار و اعتبار را در عرصه باشگاهی و عرصه ملی همراه خود دارد، هنوز هم با وجود در متن نبودنش، از خیلی از افراد حاضر در متن فوتبال نفوذ بیشتری دارد.

صحبت از علی پروین است. کسی که هنوز هم سلطان پرسپولیسی هاست و شاید نام او تنها نقطه اشتراک و وحدت پرسپولیسی های قدیم و جدید است.

پرسپولیسی هایی که در دهه ۵۰ و دهه ۶۰ با گل های علی پروین در دربی تا سوپرگلش در آخرین دقایق بازی با هما او را به یاد می آورند تا پرسپولیسی های جدید که دوران حضور او در داخل یا کنار زمین را بخاطر ندارند اما برای آن ها هم پروین همیشه همان شماره ۷ افسانه ای و دست نیافتنی است.

پروین که چندین سال هم هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت، فقط بین پرسپولیسی ها محبوب نیست و به جرأت می توان او را در کنار چهره های محبوب و سرشناسی همچون مرحوم ناصر حجازی،مرحوم منصور پورحیدری و احمدرضا عابدزاده شخصیتی فراجناحی در فوتبال ایران دانست که بین همه هواداران پیر و جوان فوتبال حتی آن ها که طرفداران سرسخت تیم رقیب پروین یعنی استقلال هستند هم از احترام و جایگاه خاصی برخوردار است.

احترام و جایگاهی که ریشه در رفتار همیشه محترمانه علی پروین نسبت به رقیب سنتی دارد تا جایی که او همواره بعد از پرسپولیس،استقلال را تیم دوم خود می داند.

او که سال ها امکانات و تشکیلات باشگاه را در صندوق عقب پیکان خود حمل می کرد و تیم را برای تمرین به تپه های داوودیه می برد، این روزها بیشتر نقش یک ناظر را در فوتبال دارد. با دقت بازی های تیم محبوبش را دنبال می کند و معمولا از تمامی تصمیمات مدیریتی و فنی در پرسپولیس هم حمایت می کند.

او که همواره از حامیان برانکو و بعد هم کالدرون بود، حالا از یحیی گل محمدی هم حمایت می کند و تیم او را شایسته قهرمانی در رقابت های لیگ برتر این فصل می داند.

علی پروین سلطان پرسپولیسی ها این روزها به خاطر مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا خانه نشین شده و ملاقات هایش را کمتر از قبل کرده تا سهمی در کاهش این بیماری داشته باشد با این حال در همین روزهای سخت گفت و گویی کوتاه را پذیرفت و پاسخگوی چند سوال در مورد شرایط فوتبال و ورزش ایران بود.

*علی آقا با همین ویروس فراگیر که همه کشور را درگیر خود کرده شروع کنیم.شما چه توصیه ای برای جلوگیری از شیوع کرونا در بین مردم دارید؟

بله متاسفانه خبرهای خوبی از ویروس کرونا نمی شنوم. برخی از هموطنان مان دچار این بیماری شدند و خیلی ها هم فوت کردند. خبرهای بدی در آستانه سال نو شنیدیم و همه مان ناراحت هستیم اما باید هر کسی به سهم خودش مقابل این بیماری بایستد و نگذارد وضعیت بدتر از این شود. دولت هم کار خوبی کرد که ادارات را نیمه تعطیل کرده است. از مردم هم می خواهم در این مدت مراعات کنند تا انشالله این بیماری از مملکت مان ریشه کن شود و شب عیدی، همه شاد و خوشحال باشند.

*با توجه به گسترش این ویروس در کشورمان سازمان لیگ هم کلیه مسابقات لیگ برتر را فعلا به حالت تعلیق درآورد. در این خصوص چه نظری دارید؟ آیا با این اقدام موافق بودید؟

بله کاملا موافق این اقدام هستم. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خودمان هم کار درستی انجام داد که همه بازی ها را لغو کرد. سلامتی همه مردم و بازیکنان و مربیان اهمیت دارد. حالا فوتبال همیشه هست و همیشه می توان فوتبال بازی کرد یا یک بازی را در استادیوم دید اما این بیماری تا وقتی حل نشود، شرایط خاص و بحرانی است. باید دست به دست هم بدهیم و به ریشه کن شدن آن کمک کنیم. مردم هم سفر نروند و بهداشت خودشان را رعایت کنند. همه باید امیدوار باشیم.

*شما در ابتدای فصل پرسپولیس را مدعی اصلی قهرمانی قلمداد کردید و گفتید این تیم قهرمان می شود.حالا این پیش بینی شما بسیار به واقعیت نزدیک است. شما بر چه اساسی پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می دانستید؟

بازیکنان خیلی خوبی در تیم حضور دارند. هر کدام از این بچه ها می توانند نتیجه یک بازی را تغییر بدهند. از خط دروازه تا خط حمله، همه شان عالی هستند. مهدی ترابی، وحید امیری، بشار رسن، علی علیپور، محمد انصاری، علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، احمد نوراللهی و… همه شان خیلی خوب و با انگیزه هستند. مهم تر از همه، اتحاد بین هواداران است. طرفداران پرسپولیس در این فصل سنگ تمام گذاشتند و تا وقتی که می توانستند به ورزشگاه بروند، یک بازی را هم از دست ندادند. چه زمانی که گابریل کالدرون سرمربی بود و چه زمان یحیی گل محمدی. اینها در کنار هم به موفقیت پرسپولیس کمک کرد.

*فکر می کنید کار قهرمانی برای پرسپولیس تمام شده؟

نه اصلا بچه های پرسپولیس نباید بازی های باقیمانده و سایر مدعیان را دست کم بگیرند. هنوز تا پایان فصل ۹ بازی دیگر باقی مانده اما پرسپولیس خیلی خوب عمل کرده و با ۱۰ امتیاز اختلافی که با دیگر تیم ها به وجود آورده، می تواند قهرمانی را از آن خود کند.

*طی این چند هفته یحیی گل محمدی را روی نیمکت پرسپولیس چگونه دیدید؟ آیا او مسیر برانکو و کالدرون را توانسته با موفقیت ادامه دهد؟

یحیی شاگرد خودم بوده و از شرایط روحی و روانی او کاملا آگاه هستم. یحیی را خیلی خوب می شناسم و می دانم آرامشی که دارد را به تیم هم تزریق می کند. بچه ها با آرامش و اعتماد به نفس بازی می کنند و این برای پرسپولیس خیلی خوب است. هوادار هم خیالش راحت شده که یک مربی باتجربه و باکیفیت آمده تا پرسپولیس را قهرمان کند. نه تنها در لیگ برتر، من فکر می کنم پرسپولیس در جام حذفی هم امید اول قهرمانی است و آنجا هم می تواند مقام اول را به دست بیاورد. البته جام حذفی با حضور تراکتور، استقلال، سپاهان و نفت مسجدسلیمان خیلی سخت شده ولی پرسپولیسی ها همین طور پیش بروند، کار سخت برای شان وجود ندارد.

علی آقا در خصوص تیم ملی چه فکر می کنید؟درنهایت اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد.به نظرتان او می تواند موفق شود و تیم ملی را به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی ببرد؟

به نظر من اسکوچیچ مربی خوبی است. بالاخره یک نفر باید سرمربی تیم ملی می شد. حالا که این آقای اسکوچیچ آمده، همه باید پشتش باشیم و از او حمایت کنیم. تیم ملی زمین بخورد، فوتبال ایران لطمه اش را می بیند. همین باشگاه ها، همین شما رسانه ها لطمه می خورید! همه ضربه اش را می بینند. باید دست به دست هم بدهیم و به جای این همه انتقاد، کمک کنیم تا تیم ملی مان موفق شود. اسکوچیچ هم آمده تا کارنامه اش را بهتر کند و نمی خواهد ناموفق باشد. انشالله فدراسیون بتواند شرایطی را بسازد که تیم ملی مثل دو دوره قبلی بدون مشکل به جام جهانی برود و در جام جهانی هم پیش رفت بزرگ تری نسبت به گذشته داشته باشیم.

آقای پروین در پایان اگر نکته ای دارید،بفرمایید.

چند روز پیش شنیدم سیامند رحمان فوت کرده است. واقعا از شنیدن این خبر ناراحت شدم. قهرمان بسیار خوب و خوش رویی بود. پسری بود که با وجود معلولیت خیلی تلاش کرد و در نهایت توانست نفر اول ایران و جهان شود. به خانواده اش تسلیت می گویم و همچنین به مردم ایران که چنین قهرمانی را در آستانه پارالمپیک از دست دادند. روحش شاد، هر عکسی از او دیدم، در حال خندیدن بود که نشان می داد همیشه روحیه اش را حفظ می کرد. همه منتظر بودیم که در این پارالمپیک یکبار دیگر رکورد دنیا را جابجا کند که متاسفانه نشد.

پی نوشت : علی پروین در شرایطی این مصاحبه را انجام داده که در صحبت هایش هیچ اشاره ای به اتفاقات روز های اخیر پرسپولیس نکرده است.

حال مشخص نیست و خبرآنلاین هم هیچ اشاره ای به این مسئله نکرده که این مصاحبه پیش از اتفاقات اخیر از علی پروین گرفته شده است یا اینکه خیر ، او هم همانند بسیاری از پیشکسوتان دیگر پرسپولیس به دلایل نامشخص در مقابل اتفاقات اخیر روزه سکوت اختیار کرده است ، حال آن که هواداران همه در انتظار واکنش اسطوره هایی همچون او برای رفع مشکلات اخیر پرسپولیس هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها