کد خبر : 39598

چرا وزیر نمی‌توانست ترتیبی بدهد استراماچونی نرود؟

چرا وزیر نمی‌توانست ترتیبی بدهد استراماچونی نرود؟

وقتی وزارت ورزش همه‌جوره پشت این تیم است مدیرعاملش هم به خودش چنین اجازه‌ای می‌دهد که هر چیزی دلش هوس کرد بخواهد. ۳، ۴ سال بعد مشخص می‌شود چه خیانت‎هایی در این مدت علیه باشگاه استقلال شد.

به گزارش خبرورزشی، امیرحسین صادقی بابت بلبشویی که در باشگاه استقلال و البته سازمان لیگ بر سر حجم بالای شکایت‌های خارجی‌ها و اصرار بر ادامه مسابقات لیگ برتر بود، عصبانی به نظر می‌رسید.

او با خبرورزشی درباره پیشنهاد اعطای جام قهرمانی لیگ نوزدهم به پرسپولیس به دلیل فاصله امتیازی اش با دیگر رقبا هم حرف زد.

چرا سازمان لیگی‌ها اصرار دارند لیگ را از ۱۴ فروردین استارت بزنند در حالی که کرونا ویروس همه کشور را گرفته است؟

سال‌هاست می‌گویم آدم‌های این‌کاره در فوتبال نیستند. وقتی مدیری بی‌کفایت در رأس کاری باشد، همین می‌شود. به خدا اگر اندازه سر سوزنی از فوتبال سررشته داشته باشند. پیامد‌هایی که این اصرار‌ها دارد جبران‌ناپذیر است.

چرا این حرف‌ها مطرح می‌شود؟

برای اینکه اتاق فکری نیست. همه تصمیمات فوتبا‌ل‌مان همین است. کسی که عرضه کاری را نداشته باشد، نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد. الان کل آسیا و اروپا درگیر کرونا هستند. مسابقات مقدماتی جام جهانی لغو شده است. از جام جهانی مهم‌تر داریم؟ شاید لیگ ما مهم‌تر است و ما نمی‌دانستیم!

دلیل اصلی این اصرار‌ها چیست؟

شاید آقایان نگران تبلیغات و قرارداد‌های میلیاردی هستند که با اسپانسر‌ها بسته‌اند. ماشاالله اینقدر برای سازمان لیگ داشته که خودشان برای این سازمان ساختمان جداگانه‌ای در یکی از بهترین مناطق تهران خریدند و خرج‌شان را از فدراسیون جدا کردند. باید هم نگران لیگ باشند! آیا در این اوضاع مالی توپ، سلامتی مردم و فوتبالیست‌ها اهمیتی هم دارد؟ کسی از این حرف‌ها می‌زند که بعد از پلن A یک پلن B یا C داشته باشد نه اینکه فقط بگوید بازی کنید، بازی کنید!

شبیه چنین وضعیتی در باشگاه استقلال هم هست و هر روز احکام جدید جرایم ارزی از فیفا می‌رسد.

وقتی بدون در نظر گرفتن عواقب کارشان می‌روند قرارداد مربی را فسخ می‌کنند، همین می‌شود. این را هر کودک استقلالی هم می‌داند مربی که با آن وضعیت از در باشگاه بیرونش کنید، بیکار نمی‌نشیند. این مسائل الان ۵، ۶ سال است که در باشگاه به‌راه افتاده و هر کس می‌آید هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند.

یعنی مدیران قبلی مقصرند؟

نه فقط! اتفاقاً برخی بازیکنان و مربیان هم در بروز چنین مشکلاتی مقصرند. بازیکن و مربی که به واسطه رفاقت با چندتا دلالِ از خدا بی‌خبر و نامرد هر «نابازیکنی» را به باشگاه قالب می‌کند هم مقصر ایجاد این بلبشو هستند. آن‌هایی که اطراف این تیم هستند، از سادگی مدیران استفاده می‌کنند و این‌طوری از بغل باشگاه خودشان می‌خورند و به دوستان‌شان هم می‌خورانند.

پرسپولیسی‌ها هم با وام گیری از بروز وضعیت کرونایی خواستار اهدای جام قهرمانی به خودشان و پایان دادن به لیگ شده‌اند. این خواسته عملی است؟

وقتی وزارت ورزش همه‌جوره پشت این تیم است مدیرعاملش هم به خودش چنین اجازه‌ای می‌دهد که هر چیزی دلش هوس کرد بخواهد. ۳، ۴ سال بعد مشخص می‌شود چه خیانت‎هایی در این مدت علیه باشگاه استقلال شد. چه از بیرون و چه از درون باشگاه، کار‌هایی صورت گرفت که تیم از پا دربیاید. پای حرفم هستم و این را در تلویزیون هم گفته‌ام که وزارت ورزش نه تنها با قدرت از پرسپولیس حمایت می‌کند بلکه لای چرخ استقلال چوب هم می‌گذارد.

روی چه حسابی این ادعا را دارید؟

فکر می‌کنید وزیر نمی‌توانست ترتیبی بدهد استراماچونی نرود؟ چطور وقتی زیرآب کالدرون را می‌زدند از قبل با شهرخودرو قرار و مدارهای‌شان را گذاشته بودند تا یحیی گل‌محمدی را بیاورند؟ ولی بعد از آن بلا‌هایی که سر استراماچونی آورند دو ماه طول کشید تا یک مربی برای استقلال انتخاب شود! ما که بچه نیستیم! البته خدایی هم هست و به زودی پرده‌ها می‌افتند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها