کد خبر : 39523

علیرضا بیرانوند فداکاری کرد یا گول خورد؟

علیرضا بیرانوند فداکاری کرد یا گول خورد؟

علیرضا بیرانوند که ابتدای حضور یحیی گل‌محمدی فیکس پرسپولیس بود در بازی آسان‌تر برابر شهرخودرو نیمکت‌نشین شد! اتفاقی که باورش سخت می‌نمود. گرچه به نظر می‌رسید علیرضا بیرانوند دلخور و ناراحت باشد، اما سکوت اختیار کرد.

به گزارش خبرورزشی، چند روزی می‌شود که علیرضا بیرانوند با آنفالو کردن اکانت رسمی باشگاه در اینستاگرام سوژه شده است.

طبق توافقات انجام شده میان باشگاه پرسپولیس و آنتورپ بلژیک در هتل اوین تهران پیش از دیدار با تراکتور مبلغ رضایتنامه برای فروش علیرضا بیرانوند ۷۰۰ هزار دلار اعلام شد. همان زمان مقرر شد باشگاه آنتورپ مبلغ ۳۵۰ هزار دلار را در دو قسط و طی دو ماه آتی به حسابی که باشگاه پرسپولیس معرفی کرده، واریز کند و ۳۵۰ هزار دلار باقی‌مانده هم در پایان فصل به سرخپوشان پرداخت می‌شود.

ظاهراً باشگاه آنتورپ به توافق خود عمل کرده و این مبلغ را به حساب باشگاه پرسپولیس ریخته است. پس از آن گفته شد این پول به عنوان پیش‌پرداخت قرارداد به حساب آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی و پرحاشیه سرخپوشان رفته و این امر موجب ناراحتی علیرضا بیرانوند شده است. بلافاصله باشگاه پرسپولیس اعلام کرد این پول به عنوان بخشی از طلب بشار رسن به این هافبک عراقی پرداخت شده و ناراحتی علیرضا بیرانوند به این خاطر نبوده است. خود علیرضا بیرانوند هم ترجیح داد بیشتر سکوت کند و حرفی نزند که حاشیه‌ساز شود اما...

لیگ پانزدهم و درسی که برانکو گرفت

در هفته پایانی لیگ پانزدهم پرسپولیس که بیشتر از هر زمانی در چند فصل گذشته جام را نزدیک به خود می‌دید، نتوانست مقابل دیدگان ۱۰۰ هزار هوادار جشن قهرمانی را برپا کند. سرخپوشان که در صورت پیروزی پرگل قهرمان می‌شدند، با برتری ۲- یک برابر راه‌آهن به کار خود در لیگ پانزدهم پایان دادند تا دستشان از جام کوتاه بماند. برانکو که تیمش را از رده پانزدهم جدول تا یک‌قدمی قهرمانی پیش برد، نتوانست مأموریت خود را به پایان برساند و به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرد. پرسپولیس با ۵۰ گل زده عملکرد خوبی در فاز تهاجمی داشت و عنوان بهترین خط حمله لیگ را نیز به دست آورد، اما خط دفاع، پاشنه آشیل این تیم بود. خط دفاع سرخپوشان با ۳۴ گل خورده، بدترین عملکرد را در میان ۹ تیم بالای جدول داشت. پرسپولیس با ۱۶ برد بیشترین تعداد پیروزی را در این فصل به دست آورد، اما نتوانست قهرمان شود و قهرمانی را به استقلال خوزستان داد! استقلال خوزستان ۳۳ گل زد که ۱۷ گل از پرسپولیس کمتر بود، اما فقط ۱۴ گل خورد و به لطف همین خط دفاع مستحکم خود قهرمان لیگ پانزدهم شد تا برانکو متوجه شود برای قهرمانی به یک دروازه‌بان و یک مدافع خوب نیاز دارد. اولین خرید او برای لیگ شانزدهم علیرضا بیرانوند بود و نفر بعدی هم سیدجلال حسینی!

گلر خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است!

عبدالله ویسی سرمربی وقت استقلال خوزستان پس از قهرمانی شگفت‌انگیز تیمش در لیگ پانزدهم در مصاحبه‌ای عجیب گفت: «دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است و خدا را شکر که ما امروز یک گلر خوب داریم.» اشاره ویسی به فرناندو دخسوس گلر آماده و برزیلی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بود. مصاحبه‌ای که برانکو را برای خرید یک گلر خوب (بخوانید علیرضا بیرانوند) مشتاق‌تر کرد.

بیرانوند گول همشهری اش را خورد و تا ۱۴۰۰ تمدید کرد!

اواخر اردیبهشت ۱۳۹۵ علیرضا بیرانوند که قراردادش با نفت تهران به پایان رسیده بود به پرسپولیس پیوست. او قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست اما...

این جوان ساده‌دل و احساساتی به قول خودش گول یکی از همشهریانش در باشگاه را خورد و در اقدامی عجولانه قراردادش با پرسپولیس را در اسفندماه همان سال تا سال ۱۴۰۰ تمدید کرد! مصطفی سلیمانی وکیل و دوست صمیمی اش وقتی متوجه شد از علیرضا دلیل این اقدام احساساتی را پرسید و جواب شنید: «در رودربایستی ماندم و دلی امضا کردم!» قراردادی که جلوی ترانسفر علیرضا بیرانوند پس از درخشش درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و مهار پنالتی رونالدو را گرفت. علیرضا بیرانوند آنجا هم چوب صداقت و ساده‌دلی خودش را خورد در حالی که در همان تیم بازیکنانی بودند که زیر بار تمدید قرارداد نرفتند و در ادامه لژیونر شدند و بار زندگی خودشان را بستند! برانکو تا روزی که در ایران بود از این اقدام علیرضا بیرانوند به نیکی یاد می‌کرد و همواره او را به هموطنش رادوشوویچ ترجیح می‌داد.

کالدرون اولین بار بیرو را نیمکت‌نشین کرد

گابریل کالدرون زمانی که تازه به پرسپولیس آمده بود خیلی به علیرضا بیرانوند اعتماد داشت و حتی از او مشورت می‌گرفت، اما پس از مدتی دور و بر سرمربی آرژانتینی شلوغ شد. چند نفر دور او را گرفته و به سرمربی سابق پرسپولیس خط می‌دادند تا بالاخره توانستند بیرانوند را از چشمش بیندازند! کالدرون گلر اول تیم ملی کشورمان را نیمکت‌نشین کرد و سپس به خاطر سفر به شرق آسیا برای کسب جایزه مرد سال حسابی با او چپ افتاد. کار به جایی رسید که مرد آرژانتینی، علیرضا بیرانوند را به روی سکو‌ها فرستاد. در آن مقطع بوژیدار رادوشوویچ عملکرد فوق العاده‌ای داشت، اما فراموش نباید کرد گلر شماره یک ایران بازی‌های سنگین درون دروازه پرسپولیس ایستاده و بازی‌های آسان‌تر به دروازه‌بان کروات رسیده بود. با این حال بیرانوند ترجیح داد سکوت کرده و به پیشنهادات خارجی خودش فکر کند.

بیرانوند: دلیل آنفالو کردن من ربطی به استوکس نداشت

خدا کند «یحیی» سرمربی پرسپولیس شود!

نیم‌فصل اول به اتمام رسید و کالدرون به کشورش رفت و دیگر برنگشت. اگر سرمربی آرژانتینی به ایران برمی‌گشت چند بازیکن از این تیم قطعاً جدا می‌شدند، اما همان عده خدا خدا می‌کردند یحیی گل‌محمدی جانشین گابریل کالدرون شود! کسانی که شاید امروز نظر دیگری داشته باشند، اما به هر حال کار از کار گذشته است. علیرضا بیرانوند یکی از کسانی بود که همواره در مصاحبه‌هایش خود را مدیون یحیی گل‌محمدی می‌دانست. بیرو به همراه دو، سه بازیکن مطرح دیگر نزد مدیران پرسپولیس از خوبی‌های گل‌محمدی می‌گفت و دوست داشت او جانشین کالدرون شود و بالاخره هم این اتفاق افتاد.

فداکاری بیرانوند یا رودربایستی با یحیی؟!

در نیم‌فصل و نقل و انتقالات زمستانی بود که محمدحسن انصاری‌فرد خبر داد بیرانوند که برای ترک تیم مردد بود در نهایت تصمیم به ماندن گرفت. در این زمینه از تلاش همه همکارانم و وکیل بیرانوند تشکر می‌کنم. برای این منظور، در نهایت راهکار‌هایی در نظر گرفته شد که با تأیید علیرضا بیرانوند و موافقت باشگاه آنتورپ بلژیک، این انتقال در تابستان انجام شود ولی باشگاه پرسپولیس نیمی از مبلغ رضایتنامه را در دو مرحله در همین مقطع و نیمی دیگر را در پایان فصل به باشگاه پرداخت کند. وی ادامه داد: از علیرضا بیرانوند ممنون هستیم که در این شرایط، تیم را ترک نکرد و به پیشنهاد‌های طلایی و کلان پشت پا زد. به او مبلغ قابل توجهی را پیشنهاد دادند ولی به خاطر پرسپولیس، هواداران، دینی که نسبت به یحیی داشت، دست به این کار نزد و نیم‌فصل نرفت. من از طرف باشگاه و هواداران از او ممنون هستم. مدیرعامل سرخ‌ها درباره بیرانوند ادامه داد: بیرانوند تعصب و وفاداری را معنا کرد. پرسپولیس، همیشه مهد بازیکنان باتعصب و وفادار بوده و هست. من به او درود می‌فرستم که دریافت درآمدی قابل توجه را به تأخیر انداخت. او صادقانه رفتار کرد و امیدواریم بتوانیم محبت او را جبران کنیم. این یک اتفاق مهم بود که به طرز شگفت‌انگیزی جور درآمد و من شک ندارم در کنار تلاش همه‌جانبه در باشگاه، فداکاری بیرانوند، لطف خدا و انرژی هواداران باعث وقوع آن شد. باری، علیرضا بیرانوند تصمیم گرفت تا پایان فصل در پرسپولیس بماند و پس از چهارمین قهرمانی تیمش به بلژیک برود. بعد‌ها خود علیرضا به نگارنده گفت «از آقایحیی خجالت می‌کشیدم بروم، چون خودم را مدیون او می‌دانم.»

عاقبت فداکاری نیمکت‌نشینی است؟!

علیرضا بیرانوند که ابتدای حضور یحیی گل‌محمدی فیکس پرسپولیس بود در بازی آسان‌تر برابر شهرخودرو نیمکت‌نشین شد! اتفاقی که باورش سخت می‌نمود. گرچه به نظر می‌رسید علیرضا بیرانوند دلخور و ناراحت باشد، اما سکوت اختیار کرد. حرفی نزد تا حاشیه‌ای درست نشود؛ درست مثل همین ماجرای اخیر! مدتی می‌شود سعی می‌کنم با علیرضا بیرانوند صحبت کنم، اما او دوستانه رد می‌کند و این بار هم تصمیمی برای مصاحبه نداشت و چند بار هم تأکید کرد دوست ندارم حاشیه‌ای درست شود. با این وجود علیرضا بیرانوند موضوع ناراحتی خود از بابت واریز پول آنتورپ به حساب آنتونی استوکس را رد کرده و گفت: «می‌دانم پول باشگاه بلژیکی به حساب بشار رسن واریز شده و از این بابت خوشحالم. از دوستان هم می‌خواهم حاشیه‌سازی نکنند!» وقتی از آنفالو کردن اکانت باشگاه پرسپولیس پرسیدیم، خیلی مختصر گفت: «این یک موضوع شخصی بود و ربطی به استوکس یا از این حرف‌ها ندارد.»

علیرضا بیرانوند قرار بود اسفندماه به بلژیک رفته و درتست پزشکی باشگاه آنتورپ شرکت کند، اما این اتفاق نیفتاد. این گلر مطرح دراین رابطه گفت: «به دلیل شیوع کرونا این سفر احتمالاً در اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.»

نکته: آنچه در بالا در قالب گزارش به رشته تحریر درآمد یادآوری فداکاری و صداقت دروازه‌بانی است که نقشی غیرقابل انکار در ۳ قهرمانی سال گذشته پرسپولیس داشته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها