کد خبر : 39448

تو را به خدا لیگ ما چه شباهتی به لیگ ایتالیا دارد؟

تو را به خدا لیگ ما چه شباهتی به لیگ ایتالیا دارد؟

این حرف‌ها در این مقطع بحرانی به تمسخر گرفتن سلامتی جامعه، جان ورزشکاران و دست‌اندرکاران است. فوتبال هم حرفه‌ای است و هم جنبه تفریح و سرگرمی است نه ورزشی برای خطر انداختن جان مردم. تو را به خدا نگویند لیگ ایتالیا بدون تماشاگر در حال برگزاری است، چون هیچ چیز ما به هم شباهت ندارد.

به گزارش خبرورزشی، اهالی فوتبال می‌دانند خداداد عزیزی وابستگی عاطفی شدیدی به پدرش دارد و به خاطر اوست که سال‌ها در مشهد زندگی می‌کند. در همین رابطه با حماسه‌ساز ملبورن گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

روز پدر را پشت‌سر گذاشتیم، می‌دانیم شما علاقه خاصی به پدرتان دارید و خواستیم در این خصوص صحبت کنیم.

از نظر من هر روز، روز پدر است. مسلماً برخی شرایط این را ندارند که هر روز به دیدار پدرشان بروند و سختی‌ها و دغدغه‌های زندگی باعث شده خیلی‌ها هفته‌ای یک بار هم نتوانند به دیدن والدین بروند، اما من شرایطش را تقریباً دارم و از این بابت خوشحالم.

می‌خواهیم مصاحبه کمی جذاب شود، می‌توانیم بپرسیم به پدرتان کادو هم دادید؟

بله، در ذهنم بود. برایش کادوی خیلی خوبی تهیه کردم و ایشان هم خوشحال شد و از این به بعد از این کار‌ها بیشتر انجام می‌دهم. کیک هم برایش گرفته بودیم که خودش آن را برش زد.

دیده‌بوسی که این روز‌ها تعطیل است.

من پیشانی پدر را همیشه ماچ می‌کنم، اما خوشبختانه بازار دیده‌بوسی و ماچ‌بازی راکد شده است و ان‌شاءا... هموطنان بیشتر رعایت کنند البته خیلی اهل بیرون رفتن هم نیستم، اما اطلاع دارم که خیلی از مردم بهداشت را رعایت می‌کنند. به نظرم هرکس عقل دارد از خودش و خانواده‌اش مراقبت می‌کند. مرگ حق است، اما نه اینکه آدم خودش را به کشتن بدهد، چون از نظر شرعی هم اشکال دارد و خودکشی حرام است. این ویروس هم فراگیر است و فقط فرد مبتلا گرفتار نمی‌شود بلکه ویروس را به دیگران هم انتقال می‌دهد و یک جامعه را به خطر می‌اندازد.

شما از فرزندان‌تان بابت روز پدر چه هدیه‌ای گرفتید؟

برای من کباب پختند (خنده) واقعیت ماجرا این است که بچه‌ها هر سال برایم لباس می‌گرفتند، اما مورد پسندم قرار نمی‌گرفت و نمی‌پوشیدم. امسال تا بحث کادوی روز پدر شد گفتم برایم کباب درست کنید تا هم کادو داده باشید و هم من استفاده کنم (خنده) دور هم نشستیم و خوردیم و از هر کادویی هم لذتبخش‌تر بود.

لیگ‌های فوتبال کشورمان تعلیق شده‌اند و این نگرانی وجود دارد بازی‌ها دیر تمام شود.

این حرف‌ها در این مقطع بحرانی به تمسخر گرفتن سلامتی جامعه، جان ورزشکاران و دست‌اندرکاران است. فوتبال هم حرفه‌ای است و هم جنبه تفریح و سرگرمی است نه ورزشی برای خطر انداختن جان مردم. تو را به خدا نگویند لیگ ایتالیا بدون تماشاگر در حال برگزاری است، چون هیچ چیز ما به هم شباهت ندارد. ویروس کرونا قابلیت انتقال سریعی دارد مگر می‌توانید به بازیکنان بگویید حواس‌تان باشد صورت‌تان به توپ نخورد. مگر دروازه‌بان‌ها دستکش‌های خود را با آب دهان خیس نمی‌کنند؟ اگر فردی آلوده باشد و بزاق دهانش به توپ بخورد چه می‌شود؟ جز اینکه توپ به صورت دیگر بازیکنان می‌خورد و صورت‌شان را با پیراهن‌شان خشک می‌کنند؟ مگر کسی با تزریق کرونا گرفته که برخی این‌قدر راحت در مورد این ویروس حرف می‌زنند. بدون شک لیگ باید تا زمان ریشه‌کن شدن کرونا تعطیل باشد.

اگر تا آخر بهار این ویروس از بین نرود چطور؟

من که الان فوتبال بازی نمی‌کنم، اما درست نیست جان فوتبالیست‌ها را به بازی بگیرند. آن‌ها خانواده دارند؛ پدر، مادر، همسر، خواهر، برادر و... مثل آقایان مسئول! اگر پسر خودشان فوتبالیست باشد اجازه می‌دهند در این شرایط بحرانی برود فوتبال بازی کند و برگردد خانه؟ ۲ حالت دارد که در هر ۲ حالت آقایان بازنده هستند. در اروپا فوتبالیست‌ها بیمه هستند و اگر خار به پای‌شان برود بیمه ساپورت‌شان می‌کند. البته بیمه بازیکنان شاغل در اروپا را هم می‌توان با بیمه‌های خودمان قیاس کرد (خنده) اصلاً لیگ‌ها تعطیل شوند و فرض را بر شروع فصل جدید از اواخر تابستان ۹۹ بگذارند خب چه اتفاقی می‌افتد؟ حالا لیگ را با همین ۱۶ تیم از سر بگیرند یا ۱۸ تیمی کنند مهم حفظ سلامت روان و جان مردم است نه اینکه کدام تیم صعود یا سقوط می‌کند.

کریم باقری به عنوان یکی از دستیاران اسکوچیچ انتخاب شد، به نظرتان در این مقطع ریسک نکرد؟

من کریم را خیلی دوست دارم و هرجا که هست ان‌شاءا... موفق باشد امثال کریم باقری در فوتبال ما زیاد نیستند و باید قدردان آن‌ها بود. یک مرد بزرگ و خوب دیگر هم داشتیم که میان ما نیست. فردی که فقط فکر منافع خودش نبود و نامش ناصر حجازی بود.

برای تعطیلات نوروز برنامه خاصی دارید؟

بله! با خانواده در خانه هستم. (خنده) در این بلبشو بهترین و امن‌ترین جای دنیا چهاردیواری خود آدم‌هاست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها