کد خبر : 39425

فرصت چند ساعته برای فرار پرسپولیس از یک بحران جدید

فرصت چند ساعته برای فرار پرسپولیس از یک بحران جدید

باشگاه پرسپولیس تنها ساعاتی دیگر برای پرداخت چک رضایتنامه یک میلیارد و پانصد میلیونی به باشگاه شهرخودرو فرصت دارد.

به گزارش ورزش سه، باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی خود در نیم فصل، با یحیی گل محمدی و باشگاه شهرخودرو برای حضور در این تیم به توافق دست یافت.

در این زمینه باشگاه شهرخودرو مبلغی به عنوان رضایتنامه سرمربی موفق خود در قالب چک (تضمینی – دولتی) دریافت کرده است که موعد یکی از سررسیدهای آن امروز است. باشگاه پرسپولیس طبق این توافق قرار شده که مبلغ 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان را امروز به حساب باشگاه شهرخودرو در قبال این چک واریز کند که تا این لحظه میسر نشده است. 

با این حال موضوع نگران کننده در شرایط مالی بحرانی پرسپولیس در خصوص این توافق است که می‌تواند باشگاه را در چالش سخت‎تری نیز قرار دهد. باشگاه طبق این توافق تعهد کرده که این مبلغ را طبق تاریخ توافق شده پرداخت نماید و در غیر اینصورت طبق همان توافق غرامت سنگینی برعهده باشگاه قرار خواهد گرفت.

این موضوع البته از بحث دیگری هم برای باشگاه نگران کننده خواهد بود؛ صدور چک دولتی برای این توافق که طبق قانون نمی‌تواند به شکل مدت‌دار صادر شود و نهایت صدور آن باید 24 ساعته باشد. در شرایطی که باشگاه در پروسه واگذاری قرار دارد، صدور چک باشگاه به صورت مدت‌دار از سوی مراجع قضایی – بازرسی و همچنین وزارت ورزش ممنوع اعلام شده و این مساله صدور چک برای رضایتنامه یحیی گل محمدی به شهرخودرو می‌تواند چالش بزرگی علیه باشگاه شکل دهد.

باید دید حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو که در زمان صدور رضایتنامه برای حضور یحیی گل محمدی  نیز چالش بزرگی را شکل داده بود، اکنون نسبت به این موضوع و خالی بودن حساب مربوط به چک صدور رضایتنامه مربی سابق خود چه واکنشی خواهد داشت.

باشگاه پرسپولیس این روزها درگیر بحران مالی شدیدی با توجه به احکام صادره از سوی فیفا در قبال شکایت برانکو، نیلسون، فرناندو گابریل و همچنین گابریل کالدرون است و موضوع یحیی نیز به طبع می‌تواند شرایط را برای آنها سخت‌‎تر کند و باید دید محمدحسن انصاریفرد که پیگیر موضوع سرمربیگری یحیی گل محمدی در پرسپولیس بوده، اکنون با این چالش به چه شکل برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها