کد خبر : 39416

پرسپولیس به گرفتن جام بدون مسابقه عادت دارد!

پرسپولیس به گرفتن جام بدون مسابقه عادت دارد!

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: الان بگویند اول فروردین به تمرین بیایید، آیا این بیماری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اول فروردین در سراسر کشور مهار کرده‌ایم؟

به گزارش  فارس، کامران منزوی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی اظهار داشت: جهان و نه فقط ایران، در یک التهابی فرو رفته که نمی‌توان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کتمان کرد که روی مسائل روحی و اقتصادی اثر گذاشته، ان‌شاءالله ملت ایران فرامینی که از مسؤولان مربوطه صادر می‌شود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کنند تا کشور به حالت عادی برگردد.

منزوی در خصوص تعویق لیگ برتر و اینکه آیا صحبتی با سازمان لیگ داشته است، گفت: جواب این سؤال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جناب فتح‌الله‌زاده بهتر است بدهند چون در امور اجرایی پیگیر هستند. چند وقت پیش مصاحبه‌ای با تلویزیون داشتم و گفتم بازی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تعویق بیندازند چون با روندی که در دنیا به وجود آمده، اگر انسان کمی فکر کند می‌بیند که در ایران هم این اتفاق می‌افتد. اگر قرار است 14 فروردین لیگ برگزار شود، یعنی تیم‌ها از 24 اسفند باید تمرینات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کنند. ما الان در اوج شیوع هستیم. این همه خواهش و تمنا و داد و فریاد شده که در خانه‌ها بمانید. اگر بخواهیم تمرین برگزار کنیم، حداقل 60 نفر درگیر می‌شوند.

عضو هیأت مدیره استقلال ادامه داد: بر فرض هم که ما لیگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کردیم، مگر برای قهرمانی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی‌شود؟ آنها که خودشان بازی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تعویق انداختند. بنابراین تا پایان فروردین فکر نمی‌کنم تغییری پیش بیاید. وقتی مدارس و دانشگاه‌ها تا 15 فروردین تعطیل شده‌اند، باشگاه‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. 40 سال در فوتبال برنامه‌ای نداشتیم، این یک سال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم به آن اضافه کنند و بشود 41 سال. کاری نکنیم فردا پشت دستمان بزنیم و بگوییم آخ! اگر این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرده بودیم و اگر آن کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نکرده بودیم.

وی در خصوص اینکه مسؤولان پرسپولیس اعلام کردند بهتر است جام قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این تیم بدهند، اظهار داشت: دوستان در پرسپولیس به گرفتن جام بدون مسابقه عادت کرده‌اند. یک سال برای قهرمانی 2 یا 3 امتیاز می‌خواستند اما همه بازی‌هایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مساوی کردند. یا تیم بهمن یک سال برای سقوط نکردن یک امتیاز می‌خواست اما نتوانست امتیازی بگیرد و سقوط کرد. اجازه بدهید اول سلامتی را حفظ کنیم و بعد تدبیر کرد. شما لیگ بلژیک را نگاه کنید. 6 تیم اول که شانس قهرمانی هستند می‌آیند، 50 درصد امتیازات دور قبل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حسا ب می‌کنند، حالا پرسپولیس بالاتر است، آن 50درصد را داشته باشد. ترفندی به کار بگیریم که هم جوانمردانه مبارزه کرد و هم سلامتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم حفظ کند. الان چیزی به غیر از سلامتی نباید باشد. اصلاً جام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پرسپولیس بدهند.

منزوی در مورد زمان شروع لیگ برتر در آخر فروردین عنوان کرد: اگر مسابقات آخر فروردین شروع نشود، یعنی فتح‌الله‌زاده باید به همکاران خودش اعلام کند از اول فروردین مشغول به کار شوید. لیگ در 3 دوره قطع شده،‌ الان بگویند اول فروردین به تمرین بیایید آیا ما این بیماری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اول فروردین مهار در سراسر کشور کرده‌ایم؟ کمی عقلانی فکر کنیم. اینکه AFC گفته تا تاریخ فلان قهرمانتان را اعلام کنید، هرکه را دوست داشتید معرفی کنید. AFC و فیفا برای جان آدم‌ها ارزش قائل هستند. من در خصوص شروع مسابقات هنوز از سوی کمیته بین‌المللی باشگاه در جریان قرار نگرفته‌ام. قرار است امروز عصر ساعت 16:00 جلسه‌ای با فاصله یک متر با هیأت مدیره داشته باشیم تا برنامه‌ای AFC  و فیفا چیست.

وی در مورد زیاد شدن پرونده‌های فوتبال ایران در فیفا تصریح کرد: آیا یک چیزی عجیب نیست. چرا فیفا الان به اساسنامه، انتخابات، رأی علیه سه باشگاه ما رسیده است؟ آیا اینقدر درگیری‌های فیفا کم شده؟ یک چیزهایی نمی‌تواند عادی باشد. شاید این کرونا اثر گذاشته و من بد فکر می‌کنم. ان‌شاءالله که اشتباه کنم. این مسائل برای همه ما خطرناک است.

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد پرونده‌های اخیر این باشگاه اظهار داشت: سه پرونده داریم. باشگاه پاختاکور شکایت نکرده، تا 17 اسفند مهلت داده بود، با آنها تماس گرفتیم و شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برایشان توضیح دادیم.گفتیم پولی در فیفا داریم که نمی‌توانیم برداشت کنیم. به شما هم بدهکاریم. الان هم همه لیگ ما هم تعطیل شده، این ویروس هم روی وضعیت اقتصادی تاثیر گذاشته هم حامیان مالی ما نمی‌توانند کمک کنند. شما ببینید بازیکن بزرگی مثل هادی عقیلی می‌گوید من اجاره مغازه‌ام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مستأجر نمی‌گیرم باید بقیه هم فکر کنند که چه خبر است، برای جباروف تا 22 اسفند زمان داریم 90 هزار دلار است.

وی تاکید کرد: منشا هم تا 4 فروردین است، بوبان هم دیدم مکاتبه کرده گفته  پرونده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 4 ماه نگه می‌دارم، این ها هم تا اعلام نکنند فیفا رای جدید صادر نمی کند. پرونده شفر هم رسیده، او دفاعیاتی داشته که مورد قبول قرار گرفته، یک میلیون و 700 هزار دلار درخواست غرامت کرده که این عدد به باشگاه آمده است، اما ما نمی‌توانیم این پول‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهیم و باید زمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تعویق بیندازیم.

منزوی با اشاره به اینکه گفته می‌شود باشگاه‌ها وقتی پول ندارند بازیکن خارجی نیاوند، اظهار داشت: در فوتبال چیزی به نام عرف داریم. عرف یعنی خواسته‌های الزام‌آور هواداران که قانون نیست اما باید جاری شود. وقتی هوادار تیم می‌خواهد تیم قوی شود، این قوی شدن یعنی جذب بازیکن خارجی. در این مورد یا باید هیچ کس بازیکن خارجی نیاورد و نگاه به درون باشد. یا این عرف در تمام تیم‌ها جاری شود. فوتبال یک صنعت تابع اقتصاد کشور است. وقتی ظرفیت تولید کشور بالا رفت، رقابت زیاد می‌شود و حامیان مالی برای محصولاتشان تبلیغ می‌کنند. الان دو سه شرکت هواپیمایی روی پیراهن تیم‌ها تبلیغ می‌کنند، اما وقتی پروازی وجود ندارد آنها باید چه کار کنند. اوضاع اقتصادی ما بعد از تصمیم خصمانه ترامپ به هم ریخت. تورم الان 41 درصد است.

وی ادامه داد: عرف باید بر فوتبال حکمفرما شود و باید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فرماندهی کرد. بعضی بازیکنان خارجی مانند تیام یا جباروف می‌آیند و خوب کار می‌کنند، اما در مورد بقیه باید ببینیم پول چه چیزی می‌دهیم. به هر حال ما بعدازظهر امروز جلسه‌ای داریم و می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم که از ضربه خوردن استقلال به مدت 5 تا 6 ماه جلوگیری کنیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها