کد خبر : 39285

یحیی می خواه برانکو را زیر کند!

یحیی می خواه برانکو را زیر کند!

پرسپولیس تا قهرمانی ۱۲ امتیاز فاصله دارد. با توجه به ۹ هفته باقی‌مانده پرسپولیس اگر فقط دو برد دیگر به دست آورد و در باقی رقابت‌ها هم بازنده نباشد قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، هفته بیست‌ویکم لیگ برتر برای پرسپولیس ۶ امتیاز داشت. آن‌ها سه امتیاز از برد شهرخودرو دشت کردند و سه امتیاز هم کمیته انضباطی به دلیل عدم حضور سپاهان برابر پرسپولیسی‌ها به جیب تیم یحیی ریخت تا اختلاف با تیم دوم به عدد باورنکردنی ۱۰ برسد.

پرسپولیس در حالی این اختلاف را با تیم دوم جدول ایجاد کرده که فقط ۹ هفته تا پیان لیگ باقی مانده و تراکتور و سپاهان به طور میانگین هفته‌ای یک امتیاز را هم جبران کنند، باز هم قهرمان نخواهند شد.

پرسپولیسی‌ها از همین حالا برای جشن پوکر قهرمانی روزشماری می‌کنند و خودشان را قهرمان لیگ می‌دانند، اما هنوز ۹ هفته دیگر باقی مانده و خیلی زود است جام را در دست سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس ببینیم که بالا می‌رود، اما فاصله پرسپولیس تا قهرمانی دقیقاً چقدر است؟

قهرمانی در پایان هفته بیست و هفتم

این ساده‌ترین معادله برای تعیین قهرمان لیگ نوزدهم است. یعنی پرسپولیس تمامی بازی‌هایش را ببرد و یکی از تیم‌های ۳۷ امتیازی هم برنده تمامی بازی‌هایش باشد، آن موقع تیم یحیی بعد از برد در هفته بیست‌و‌هفتم می‌تواند جشن قهرمانی بگیرد.

۱۲ امتیاز تا قهرمانی

نگاهی به قهرمان‌های پیشین لیگ برتر بیندازید. لیگ برتر فوتبال ایران در لیگ‌های چهارم تا ششم و از لیگ سیزدهم تا به حال با ۱۶ تیم برگزار شده است. در تمامی سال‌هایی که لیگ برتر ۱۶ تیمی بود هیچ وقت نایب‌قهرمان از عدد ۵۸ تجاوز نکرده و این یعنی شما در لیگ ۱۶ تیمی با ۵۹ امتیاز قهرمان لیگ خواهید بود. حالا نگاهی به امتیازات پرسپولیس بیندازید که به عدد ۴۷ رسیده و ۱۲ امتیاز دیگر فقط تا عدد ۵۹ فاصله دارد و این یعنی اگر برنده چهار بازی آینده باشد، می‌شود جام را برایشان کنار گذاشت.

تیم یحیی دو برد دیگر می‌خواهد

در بخش قبلی توضیح دادیم که پرسپولیس تا قهرمانی ۱۲ امتیاز فاصله دارد. با توجه به ۹ هفته باقی‌مانده پرسپولیس اگر فقط دو برد دیگر به دست آورد و در باقی رقابت‌ها هم بازنده نباشد قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

۱/۳ امتیاز در هر بازی تا قهرمانی

اگر معادله ۵۹ امتیاز برای قهرمانی را در نظر بگیریم پرسپولیس برای کسب ۱۲ امتیاز آینده باید از ۹ بازی پیش‌رو به طور میانگین ۱/۳ امتیاز را کسب کند تا قهرمان شود.

بیشترین اختلاف ممکن با نایب‌قهرمان

نگاهی به امتیازات قهرمان‌های لیگ‌های ۱۶ تیمی نشان می‌دهد بیشترین اختلاف امتیازی مربوط به لیگ‌های شانزدهم و هفدهم است که پرسپولیس با اختلاف ۹ امتیازی با استقلال جام قهرمانی را بالای سر برد. حالا تیم یحیی ۱۰ امتیاز با نزدیک‌ترین رقیبش فاصله دارد و این یعنی رکورد بیشترین فاصله ممکن با تیم دوم جدول که در صورت حفظش رکورد به حساب می‌آید.

حمله به رکورد برانکو

رکورد بیشترین امتیاز در لیگ‌های ۱۶ تیمی متعلق به برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس است که در لیگ شانزدهم تیمش را با ۶۶ امتیاز قهرمان کرد. حالا تیم یحیی برای زدن این رکورد به ۲۰ امتیاز در ۹ بازی پیش‌رو احتیاج دارد و این یعنی باید از هر بازی به طور میانگین ۲/۲ امتیاز را جمع کنند. تیم یحیی از ۵ بازی گذشته ۱۳ امتیاز کسب و به طور میانگین از هر بازی ۲/۶ امتیاز را جمع کرده که برای رکوردزنی کافی است همین روند را در پیش بگیرد. البته فراموش نکنید گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس هم در این رکوردزنی نقش داشته. ۳۴ امتیاز را تیم او کسب کرد و یحیی برای رکوردزنی باید در ۱۴ هفته ۳۳ امتیاز جمع کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها