کد خبر : 39202

زمان بندی جدید انتخابی جام جهانی، چالش بعد از تعویق

زمان بندی جدید انتخابی جام جهانی، چالش بعد از تعویق

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال مشورت با نمایندگان غرب آسیا برای تعویق بازی ها نیست بلکه مهمترین مسئله زمان جدید برگزاری بازی ها است.

به گزارش فارس، شیوع ویروس کرونا در ماه گذشته برنامه تمام مسابقات فوتبال آسیا را بهم ریخته و تمام برنامه ریزی های لیگ های داخلی را نیز زیر و رو کرده است. ‌AFC بعد از تعویق بازی های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به خاطر این ویروس، اکنون به سراغ بازی های ماه آینده انتخابی جام جهانی 2022 قطر رفته است.

در شرایط کنونی همه منتظر رای AFC و فیفا درباره بازی های انتخابی جام جهانی 2022 هستند. نکته این است که تعویق بازی ها بنا به گزارش های رسیده از AFC قطعی و در دستور کار قرار دارد. در اینجا سوالی مطرح می شود که اگر تعویق بازی ها قطعی باشد، پس چرا AFC فردا(جمعه) می خواهد در دوحه با نمایندگان ایران، عراق و قطر برای این بازی ها جلسه برگزار کند. چرا یکشنبه می خواهد با نمایندگان عربستان، امارات و ازبکستان در دبی جلسه برگزار کند؟

پاسخ این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال مشورت با نمایندگان غرب آسیا برای تعویق بازی ها نیست بلکه مهمترین مسئله زمان جدید برگزاری بازی ها است. تعویق بازی های تیم های ملی به منزله بهم ریختن برنامه های سابق لیگ داخلی فوتبال هر کشور است. در این جلسات هر کشوری که بتواند رایزنی بهتری داشته باشد، می تواند بهترین زمان برای برگزاری بازی های تیم ملی را انتخاب کند.

بهترین زمان برای برگزاری مجدد بازی های تیم های ملی بدون شک ایام فیفا دی است چون این ایام در برنامه ریزی سابق لیگ های داخلی خالی است و هیچ تداخلی با برنامه های سازمان لیگ ندارد. اما نکته اینجاست که اگر تمام بازی های ماه مارچ و آوریل به تعویق بیفتد، ایام فیفا دی بعدی ماه های  سپتامبر و نوامبر (مهر و آبان 99) هستند.  اما نکته مهم این است که در ایام فیفا دی برنامه بازی ها فشرده است و نمی تواند تمام بازی های معوقه را در این ایام برگزار شوند.

در نتیجه جلسات AFC در دوحه و دبی تنها برای چانه زنی زمان بندی جدید مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 است و هر فدراسیونی که قدرت چانه زنی بهتری داشته باشد، بهترین زمان (ایام فیفا دی) برای آن است و در غیر این صورت باید بازی هایش را خارج از ایام فیفا دی برگزار کند و این به معنای تعطیلی دوباره لیگ فوتبال داخلی و مشکلات برنامه ریزی مجدد است. باید منتظر بود و دید در نهایت در پایان جلسات AFC برنامه جدید مسابقات و بازی های معوقه به چه صورت خواهد بود و چه کشوری می تواند بازی های خود را در بهترین تایم برگزار کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها