کد خبر : 38935

سرانجام لیگ به دلیل کرونا تعطیل می شود؟

سرانجام لیگ به دلیل کرونا تعطیل می شود؟

از وزارت ورزش نیز خبر می‌رسد که امروز جلسه ای با حضور مدیران فوتبال در این وزارتخانه برگزار شده تا طرفین روی مسئله تعویق مسابقات فوتبال به نتیجه برسند.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که دو کشور چین و کره و همچنین ژاپن که تحت تاثیر شیوع کرونا در حال مقابله با این بیماری هستند، رقابت های فوتبال خود را برای اولین بار در تاریخ به تعویق انداخته اند، به نظر می رسد وقفه مورد نظر بسیاری از هواداران و اهالی فوتبال نیز در انتظار تعطیلی لیگ فوتبال داخلی باشد که باوجود مخالفت بسیاری از فوتبالیست ها و هواداران دو هفته از آن برگزار شده است.

بنابر شنیده ها دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه ای به سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ زده و از او باتوجه به درخواست جمعی خواستار تعویق رقابت های لیگ شده است.

همچنین از وزارت ورزش نیز خبر می‌رسد که امروز جلسه ای با حضور مدیران فوتبال در این وزارتخانه برگزار شده تا طرفین روی مسئله تعویق مسابقات فوتبال به نتیجه برسند.

 

خبرهای خبرنگار ورزش سه حاکی از این است که برخلاف آن چه که برخی از هواداران فوتبال در ذهن دارند، سازمان لیگ برتر مخالف تعویق مسابقات نیست اما در این زمینه منتظر چراغ سبز نهادهای بالا دستی است. این اتفاقی است که نه فقط در ایران در کشورهای دیگر نیز در حال انجام است و مقامات برگزاری و دولت ها بر سر انجام یا بدون تماشاگر کردن بازی ها با هم کشمکش دارند. از جمله ژاپن که امروز دوی ماراتن خود را برگزار کرده یا ایتالیا که همین موضوع لغو بازیها انتقادهایی به همراه داشت.

جالب است بدانید تیم سوون سامسونگ کره نیز برای انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به شهر جوهور بارو مالزی سفر کرده که این مسئله با انتقاد رسانه های کره از کنفدراسیون فوتبال آسیا همراه شده است.جالب اینکه در همین سفر اجازه نشستن پرواز کره ای‌ها به سنگاپور داده نشده .

 

 

در ایتالیا نیز با لغو مسابقه یوونتوس - اینتر و البته لغو بسیاری از رویدادهای بزرگ هنری و اجتماعی، موضوع کرونا کاملا جدی گرفته و مقابله با آن آغاز شده است. ایتالیا در حال حاضر منبع شیوع کرونا در اروپا شناخته می‌شود و البته با همکاری مردم، این خوش بینی وجود دارد که این ویروس ناشناخته به سرعت کنترل شود و الا در صورت آلوده شدن اروپا، قطعا تاثیر جدی بر سایر رقابت های ورزشی قاره گذاشته خواهد شد.

آنچنان که به خبرنگار ما اعلام شده، ظاهرا لغو دیدار ایران - کامبوج در دومین فیفادی فروردین ماه قطعی است و همچنین ورزشکاران هنگ کنگی نیز از آمدن به ایران برای رقابت در مسابقات جام جهانی، ابراز نارضایتی کرده و از فیفا درخواست کرده اند این مسابقه را به تعویق بیندازد. اتفاقی که به احتمال زیاد لغو رقابت های انتخابی جام جهانی در فروردین ماه رقم خواهد زد.

در این شرایط و با خلوت شدن فوتبال قاره ای، فدراسیون فوتبال ایران نیز منعی برای به تعویق انداختن مسابقات نخواهد داشت و به نظر می رسد تا 24 ساعت آینده، دستور کلیه مسابقات فوتبال صادر شود.در برنامه ریزی مسابقات این هفته در برنامه مسابقه ‌ای در پیش نیست و تنها رقابتهایی در لیگ دو و سه در ایران برگزار می شود .

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها