کد خبر : 38563

تکنیک تمیز استقلال برای پیروزی مقابل ذوب آهن (تصاویر)

تکنیک تمیز استقلال برای پیروزی مقابل ذوب آهن (تصاویر)

استقلال از نظر تاکتیکی یکی از سخت ترین بازیهای خود را در لیگ تجربه کرد. رادولویچ تیمش را با ارایش 1-4-5 ارنج کرده بود و ذوب اهن با استراتژی مهار پیستون های کناری استقلال و دفاع از عقب زمین، کاملا توان هجومی استقلال را مهار کرده بود، تا اینکه استقلال روی یک ارسال بلند و با ضربه سر دانشگر به گل رسید.

به گزارش "ورزش سه"، بازی دیروز استقلال-ذوب اهن، پیچیدگی های فنی جالبی داشت. هرچند بخشی از افت استقلال متاثر از خستگی مفرط پس از بازیهای سنگین لیگ قهرمانان بود، اما استراتژی سرمربی ذوب اهن در مهار توان هجومی استقلال هم در شکل گرفتن یک بازی سنگین و نزدیک نقش مهمی داشت. سه نکته فنی از این بازی را مرور می کنیم.

1- اولین ضربه در چارچوب؛ گل

استقلال از نظر تاکتیکی یکی از سخت ترین بازیهای خود را در لیگ تجربه کرد. رادولویچ تیمش را با ارایش 1-4-5 ارنج کرده بود و ذوب اهن با استراتژی مهار پیستون های کناری استقلال و دفاع از عقب زمین، کاملا توان هجومی استقلال را مهار کرده بود، تا اینکه استقلال روی یک ارسال بلند و با ضربه سر دانشگر به گل رسید. جالب اینکه در این صحنه تنها ضربه در چارچوب استقلال در نیمه اول زده شد. در نیمه دوم هم استقلال نتوانست ضربات زیادی داخل چارچوب بزند و در پایان بازی چنانکه در امار بازی از سایت یازده می بینید، هر دو تیم 3 ضربه داخل چارچوب را ثبت کردند.

تعداد شانس گل استقلال هم در پایان بازی، کمتر از ذوب اهن بود اما تیم مجیدی بیش از 60 درصد از زمان مفید بازی را مالک توپ بود. مجموعه این نکات نشان می دهد که استقلال یکی از سخت ترین بازیهای خود را با برد سپری کرد، آن هم در شرایطی دشوار؛ تازه برگشته از لیگ قهرمانان و بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه ازادی.

 

 

 

2- بیدوف؛ 7 پاس و یک گل

دارکو بیدوف مهاجمی که جانشین مطهری در ذوب اهن شده، در جریان بازی دیروز متاثر از سبک بازی و استراتژی رادولویچ، چندان پا به توپ نمیشد. جالب است که او فقط 7 بار پاس داد و در اغلب دقایق بازی، بدون توپ کار می کرد. با این حال در صحنه گل ذوب اهن، مثل یک مهاجم کلاسیک، هنر خود در جاگیری، تایمینگ حرکت و ضربه زنی را نشان داد و گل تساوی را به استقلال زد. بیدوف با اینکه به ندرت صاحب توپ می شد، دو شوت در جریان بازی زد، برنده سه نبرد هوایی بود و همانطور که در اینفوگرافی سایت یازده می بینید، نمره فنی 6.7 را از این سایت گرفته است. بیدوف قبلا 30 دقیقه مقابل تراکتور و 90 دقیقه مقابل صنعت نفت بازی کرده بود و حالا مجموع دقایق حضور در میدان برای ذوب اهن را به 210 دقیقه رسانده. دو گل در 210 دقیقه فعلا امار خوبی برای مهاجم جدید ذوب اهن محسوب می شود.

 

 

 

3-توپ، دور از دروازه استقلال

در این تصویر که گردش توپ در سه منطقه اصلی زمین را نشان می دهد، می بینیم که توپ فقط در 22 درصد از زمان مفید بازی، در یک سوم دفاعی استقلال جریان داشته و البته باید این را بدانیم که یکی از چیزهایی که امار گردش توپ در نیمه خودی یا یک سوم دفاعی خودی را بالا می برد، پاس های پرتعداد عناصر دفاعی به خصوص مدافعان میانی در زمانی است که فشاری از سوی عناصر هجومی حریف در کار نیست. استقلالی ها پاس های زیادی میان روزبه چشمی و دانشگر و طاهرخانی در این منطقه داشتند، اما درمجموع فقط 22 درصد از بازی در این منطقه جریان داشته؛ 44 درصد در یک سوم میانی و 34 درصد هم در یک سوم دفاعی ذوب اهن. در این بازی ذوب اهن بدون اینکه پرسینگ شدید را از یک سوم دفاعی استقلال انجام دهد، توان هجومی این تیم را تا حد زیادی کنترل کرده بود، اما استقلال سرانجام این بازی سخت از نظر تاکتیکی را برد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها