کد خبر : 38559

سپاهان از پرسپولیس ترسید یا از ویروس کرونا؟

سپاهان از پرسپولیس ترسید یا از ویروس کرونا؟

با شنیدن حرفهای سرمربی تیم سپاهان نیز می توان دریافت این تیم به هر دلیلی دوست نداشته بازی کند چرا که لزومی نداشت وقتی تیم در هتل بوده گروهی از مدیران باشگاه راهی استانداری اصفهان شوند تا خواستار لغو بازی شوند.

به گزارش مشرق – شرح اتفاقاتی که روز گذشته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رخ داد تکرار مکررات است. آنچه تلویزیون از لحظه لحظه اوضاع رخ داده در اصفهان به تصویر می کشید بازگوی ماجرا بود اما با توضیحاتی که مسئولان برگزاری و مسئولان هر دو تیم تهرانی و اصفهانی ارائه کردند می شد بهتر نتیجه گیری کرد که چه تیمی و با چه هدفی دوست نداشته بازی برگزار شود. در این مطلب نه بحث جانبداری از پرسپولیس درمیان است و نه قصد تخریب سپاهان، چه بسا اگر هر تیم دیگری هم در این قضیه دخیل بود قطعا شواهد و قراین موجود را بیان می کردیم، همانگونه که در خیلی از خبرگزاری ها و برخی شبکه های اجتماعی بیطرف منتشر شده است.

شاید عده ای عامل لغو یکی از مهیج ترین بازیهای لیگ را " کرونا ویروس " بدانند! ولی آنهایی که حرف‌های جلال مرادی ناظر بازی، مسعود مرادی ناظر داوری ، سرهنگ نورعلی رییس یگان ویژه ، محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل پرسپولیس، امیر قلعه نویی و محمدرضا تابش سرمربی و مدیرعامل سپاهان و دیگر افراد حاضر در بطن این ماجرا را شنیدند پی برده باشند که چه اتفاقی در اصفهان رخ داده است.

جلال مرادی با صراحت لهجه مختص به خودش صراحتاً گفت وقتی ساعت ۱۴ فهمیده که عده ای مانع از خروج تیم سپاهان از هتل شده اند از یگان ویژه و نیروی انتظامی اصفهان کمک خواسته و بلافاصله مشکلات را برطرف کرده اند اما در تماس با مسئولان تیم سپاهان هر چه از آنها خواسته شد به استادیوم بیایند کسی از هتل خارج نمی شده است! او حتی گفت ترتیبی داده شده بود که در مسیر منتهی از هتل تا استادیوم نیز راهها را برای اتوبوس سپاهان باز کرده بودند ولی در نهایت تیم ۴ و ۲۰ دقیقه وارد استادیوم شده است. با این وجود وقتی مرادی از آنها درخواست کرده برای مجاب کردن تیم پرسپولیس و کادر داوری برای حضور در زمین چند تن از بازیکنان به چمن وارد شوند اما هیچ یک از نفرات تیم میزبان راضی به خروج از رختکن نشده اند! حتی پس از ورود به رختکن هم از دادن لیست بازی به ناظر مسابقه امتناع کرده اند!

با شنیدن حرفهای سرمربی تیم سپاهان نیز می توان دریافت این تیم به هر دلیلی دوست نداشته بازی کند چرا که لزومی نداشت وقتی تیم در هتل بوده گروهی از مدیران باشگاه راهی استانداری اصفهان شوند تا خواستار لغو بازی شوند. قطعا در این میان هر تیمی دوست داشته با حضور تماشاگرانش بازی کند از جمله استقلال در تهران و شهر خودرو در مشهد ولی هر دو این تیمها به دستور وزیر ورزش و خواسته وزارت بهداشت تن دادند و دیدارهای حساسشان را بدون حضور طرفداران برگزار کردند. وزارت ورزش در بیانیه ای در همین ارتباط اعلام کرده بود همه رقابتهای لیگ ها باید بدون تماشاگر برگزار شود حتی لیگ های ورزش های آبی در استخر.  

نکته دیگر درباره موضوع بلیت فروشی بوده است. اینکه در جلسه هماهنگی که شنبه شب در اصفهان برگزار شد تصمیم گیری و اعلام شد این دیدار بدون حضور تماشاگران برگزار می شود ولی با این وجود باشگاه سپاهان که بلیت فروشی در اختیارش بوده تا ساعت ۱۴ روز بازی سایت بلیت فروشی را باز گذاشته و تعداد زیادی بلیت تهیه کرده بودند!

از درخواست های جالب توجه دیگر سپاهانی ها این بود که راضی هستند هر ۴ روز یکبار بازی کنند اما بازی شان با پرسپولیس را ۲۸ اسفند برگزار کنند! جدا از اینکه باید پرسید آیا در هر ۴ روز یکبار بازی کردن در این شرایط بحرانی، بحث سلامت بازیکنان درمیان نیست، باید گفت با همین دست فرمان سهیل مهدی و همکارانش در سازمان لیگ، تدوین برنامه مسابقات را هم به دست مسئولان باشگاه سپاهان بسپارند تا هرطور به صلاحدید این تیم است برنامه ریزی شود. با رویه ای که مسئولان باشگاه سپاهان طی ۲۴ ساعت اخیر در پیش گرفته اند به نظر می رسد سایر تیم ها هیچ حقی در تصمیمات کلان ورزش ندارند الا سپاهان که تصمیم می گیرد بازی اش با یا بی تماشاگر برگزار شود.

مدیرعاملی که از AFC و میزبانی های تیم های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا یا مقدماتی جام جهانی دم می زند چطور نمی دانسته چرا لیست نفرات تیمش که باید یک ساعت پیش از بازی به ناظر بازی ارائه شود تقدیم مسئولان برگزاری نشده بود؟ در حالی که سرپرست تیمش از ساعت ۴ و ۲۰ دقیقه در استادیوم حضور داشت!

آقای تابش آیا به ابعاد رسانه ای و بین المللی برگزار نشدن این بازی توجه کرده که می گوید نمی خواستیم بهانه برای AFC داشته باشیم؟ آیا خون سپاهان از ۵ تیم دیگر لیگ برتر که دیروز به میدان رفتند یا از ۱۸ تیم لیگ یکی که همگی دیروز طبق قانونی که از آن دم می زنند، بازی کردند رنگین تر است؟ چرا امیر قلعه نویی در حرف ملاک را قانون و خود را همواره مطیع قانون دانسته اما در عمل خودشان را بالاتر از قانون بدانند و به بهانه های واهی موجب اتلاف وقت و هزینه میلیون ها نفر شوند؟

آقایان سپاهانی لطفا صداقت و روراستی را در عمل نشان دهید نه با شعار و لابی با مقامات دولتی برای لغو یک مسابقه در سطح حرفه ای! خطر این کارهای غیرحرفه ای و غیرقانونی از تحریم AFC و خطر کرونا بیشتر نباشد، کمتر هم نیست! قطعاً با در کنار هم قراردادن روایت همه جانبه این موضوع از ۲۴ ساعت قبل از بازی تا یکساعت پس از ساعت مقرر شروع مسابقه بهتر می توان مقصر یا مقصرین لغو این بازی را شناخت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها