کد خبر : 3836

چه کسی باید پرچمدار مطالبات معلمان باشد؟

چه کسی باید پرچمدار مطالبات معلمان باشد؟

نماینده مردم ورامین در مجلس با طرح این پرسش که چرا فراکسیون فرهنگیان نباید پرچمدار مطالبات معلمان باشد و خواسته‌هایشان را منعکس کند؟ گفت: با یک اقدام قاطع و انقلابی یک بار برای همیشه باید فاصله میان فرهنگیان و سایر کارمندان دولت کم شود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: برخی مواقع در میان اقشار و اصناف جامعه مطالبات به حقی وجود دارد که وقتی این مطالبات را نمایندگی نمی‌کنیم یا پیگیری و مطرح نمی‌شود، خوراکی برای رسانه‌های بیگانه و افراد معاند فراهم می‌شود و آنها بلندگوی مطالبات به حق اصناف و گروه‌ها می‌شوند که توجهات را به سمت خود جلب کرده و باعث اعتمادسازی برای خودشان می‌شوند.

وی افزود: این روند اعتماد آن اقشار و گروه‌ها را به منابع داخلی تضعیف می‌کند، چرا باید اجازه دهیم مطالبات به حق و خواسته‌های گروه‌ها از زبان رسانه‌های بیگانه مطرح شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در مجلس، فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون آموزش و تحقیقات را داریم از سوی دیگر تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از جامعه فرهنگیان بوده و با مشکلات آنها آشنا هستند. چرا آنها نباید پرچمدار مطالبات معلمان بوده و خواسته‌هایشان را منعکس کنند؟

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: مطالبات معلمان به حق است. وقتی حقوق یک معلم در ماه دو میلیون تومان است، فقط می‌تواند هزینه‌های مسکن را تأمین کند و سبد بهداشت، تفریح و رفاه خالی می‌ماند، بنابراین دولت و مجلس باید با هم اراده کنند و یک بار برای همیشه مشکلات آنها را حل کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون آنچه که موجب اعتراض فرهنگیان شده است، تبعیض میان آنها با سایر کارمندان دولت است به گونه‌ای که فاصله دریافتی میان معلمان و سایر کارمندان زیاد و آنها سالهاست که این موضوع را فریاد می‌زنند اما گام موثری برداشته نشده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس نمی‌تواند به هزینه‌های دولت اضافه کند و اگر این کار را انجام دهیم شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد بنابراین دولت باید لایحه‌ای را ارائه دهد تا یک بار برای همیشه فاصله میان فرهنگیان و سایر کارمندان دولت کم شود. البته تحقق این مسئله قطعاً منابع مالی سنگینی نیاز دارد و تردیدی در این مسئله وجود ندارد اما این موضوع نباید مانع از اجرای کار شود.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل و مشکلات فرهنگیان نیازمند اقدام قاطع و انقلابی هستیم و اگر آموزش و پرورش و معلم را اولویت می‌دانیم باید در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم چرا که نبض جامعه در همین جا است که اگر درست کار نکند بقیه جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها