کد خبر : 37934

AFC می داند با اسکورت مسلحانه تردد می‌کردیم؟!

AFC می داند با اسکورت مسلحانه تردد می‌کردیم؟!

مربی استقلال گفت: اوضاع اربیل کاملا جنگی بود. هر بار می خواستیم از هتل بیرون برویم با اسکورت مسلحانه مراقبمان بودند. تعجب می کنیم در کشوری با آن ضریب از امنیت بازی برگزار می شود ولی در ایران نه!

به گزارش مشرق – تیم استقلال در شرایطی میزبانی دیدارهای دور رفت لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با دلایلی غیرمنطقی کشورمان را ناامن دانسته و اعلام کردند ایران شرایط برگزاری دیدارهای بین المللی را ندارد. با این وجود تیم استقلال در اربیل عراق و در شرایط بد زمین چمن استادیوم محل برگزاری بازی به میدان رفت و یک تساوی ارزشمند بیرون از خانه را در اولین دیدار دور گروهی بدست آورد.

بهزاد غلامپور مربی دروازه بانان استقلال در گفت و گو با مشرق، به شرایط برگزاری دیدار تیم استقلال برابر الشرطه پرداخت و گفت وضعیت برای انجام آن دیدار به هیچ وجه مطلوب نبوده است. او درباره تیم ملی و سرمربی جدیدش هم حرف زد.

گزیده صحبتهای مربی دروازه بانان تیم استقلال:

فدراسیون ثابت کرد لیاقت علی دایی را نداشت

AFC می داند در اربیل با اسکورت مسلحانه تردد می کردیم

کسب یک امتیاز در آن شرایط هنر بود

بازیکن استقلال نه آهنی است نه فولادی

انتخاب اسکوچیچ بی حرمتی به مربیان ایرانی بود

زورمان به سازمان لیگ نمی رسد

بدون اردو هم کامبوج و هنگ کنگ را می بریم

متن گفتگو با غلامپور در ادامه می آید:

* تساوی تلخی در عراق بدست آوردید؟

- باز هم بهتر از شکست بود. باورتان نمی شود که بگویم پای بز کوهی در آن زمین می پیچید چه برسد به انسان.

* در کل بازی را چطور دیدید؟

- بازی که تقریبا یکطرفه بود و ما در اکثر اوقات بازی مالک توپ و میدان بودیم. فقط در زدن ضربات آخر مشکل داشتیم که در نهایت یکی از مدافعان الشرطه به کمک تیم مان آمد(خنده). مصدومیت مهدی قائدی کار تیم را دشوار کرد. امیدواریم که او و دیاباته هر چه سریعتر به تمرینات تیم برگردند.

* وضعیت جو اربیل چطور بود؟

- کاملا جنگی بود. هر بار می خواستیم از هتل بیرون برویم با اسکورت مسلحانه مراقبمان بودند و دوباره در راه برگشت همان داستان اجرا می شد. تعجب می کنیم در کشوری با آن ضریب از امنیت بازی برگزار می شود ولی در ایران که روزانه این همه خارجی می آیند و می رود میزبانی نداریم! AFC از این وضعیت خبر دارد!

* اوضاع زمین خیلی خراب بود؟

- اینقدر بد بود که ما روز قبل بازی رفتیم روی چمن مصنوعی و فقط ۲۰ دقیقه عرق گیری کردیم. در هر صورت باز هم آفرین به غیرت این بچه ها که هنر کردند و یک امتیاز از آن شرایط گرفتند. از طرفی بازیکنان ما خیلی خسته بودند و پس از این همه پرواز سفر باز هم عالی کار کردند.

* عکس العمل حسینی روی پنالتی چطور بود؟

- اولا پنالتی که واقعا پنالتی بود و داور درست گرفت. ولی زننده ضربه هم با قدرت و خلاف جهت زد و کاری از دست حسینی برنمی آمد. در کل حسینی در لیگ آسیایی عالی کار کرده به ویژه مقابل الکویت.

* این استراحت بین دو بازی کمک تان می کند؟

- صددرصد. این استراحت باعث می شود کمی برای بازی مهم با الاهلی ریکاوری شوند. بازی سختی با این تیم عربستانی داریم و باید برنده شویم.

* داوری چطور بود؟

- افتضاح بود. هر اتفاقی می افتاد آنها وقت کشی می کردند ولی داور در آخر ۳ دقیقه وقت تلف شده گرفت. یک بار روی تعویض کاری کرد که همه ما شاخ درآورده بودیم. داور چهارم داشت به داور وسط می گفت کدام بازیکن باید بیرون بیاید و خلاصه تیم داوری خیلی ضعیف بود.

* می توان گفت بخشی از مصدومیت هایتان به این خستگی ها ربط دارد؟

- دقیقا! این بچه ها که از آهن و فولاد نیستند.

* چرا از سازمان لیگ نخواستید یکی از دو بازی داخلی تان را لغو کند؟

- مگر زورمان به سازمان لیگ می رسد؟ هیچ حرفی نمی توان زد. خودشان هر کاری بخواهند می کنند. مثل سرمربی تیم ملی مان که از توی قوطی بیرونش آوردند.

* سازمان لیگ چه می گوید؟

- به خاطر دو بازی اول تیم ملی که اصلا نیازی به اردو نیست این همه بگیر و ببند راه انداخته اند. یعنی دو بازی که اگر بچه های تیم ملی را روز قبل از بازی دور هم جمع کنند آن دو بازی را می برند این همه های و هوی براه انداخته اند. بدون اردو هم کامبوج و هنگ کنگ را می بریم.

* انتظار انتخاب این سرمربی را برای تیم ملی مان داشتید؟

- این انتخاب بی حرمتی به همه مربیان داخلی کشورمان بود. فردی را برای تیم ملی انتخاب کردند که اصلا در حد آن نیست.

* یعنی اعتقاد داشتید بین قلعه نویی و دایی یک نفر باید انتخاب می شد؟

- امیر قلعه نویی که تیم داشت و سپاهان مخالف حضورش در تیم ملی بود. ولی علی دایی از هر نظر وجاهت داشت تا تیم ملی را به او بدهند که رد صلاحیتش کردند! هیچ کس اندازه علی دایی عاشق تیم ملی و فوتبال نیست. بازیکنان تیم ملی هم که دوستش داشتند. کسی که در فیفا کرسی داشته و بالا و پایین فوتبال را می داند. ولی خب این انتخاب را نکردند تا مشخص شود لیاقت علی دایی را نداشتند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها