کد خبر : 37536

جزئیات مالی قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال


جزئیات مالی قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال

قرارداد دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی ریالی بسته شده است و این مربی برای هر سال حدود ۵ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شده است و این مربی با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی را به عهده خواهد گرفت.

فدراسیون فوتبال ایران قرارداد ریالی و سه مرحله‌ای خواهد داشت که رقم این قرارداد نیز به صورت تقریبی مشخص شده است. اسکوچیچ قرار است سالیانه کمی بیشتر از پنج میلیارد دریافت کند. مالیات درآمد این قرارداد را نیز اسکوچیچ پرداخت خواهد کرد و فدراسیون پرداخت مالیات را به عهده نگرفته است.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال پیش از این با سیاست انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی، مذاکراتی با مربیان داخلی نیز داشت. نام گزینه‌هایی چون یحیی گل‌محمدی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی نیز مطرح شده بود که مذاکراتی با هرکدام از این گزینه‌ها انجام شد.

فدراسیون فوتبال در شرایطی به دنبال انتخاب مربی ایرانی رفت که یکی از دلایل آن تفاوت دستمزد مربی ایرانی و خارجی بود. همچنین مشکل پرداخت ارز به مربیان خارجی که باعث فسخ قرارداد مارک ویلموتس شد، فدراسیون فوتبال را مجبور کرد برای جلوگیری از تکرار این اتفاق به مربیان ایرانی اعتماد کند.

پس از حضور گل‌محمدی در پرسپولیس و خروج این مربی از برنامه فدراسیون، علی دایی و امیر قلعه‌نویی گزینه‌های باقیمانده بودند. هرچند پرداخت مبلغ پنج میلیارد تومان از سوی باشگاه پرسپولیس برای دریافت رضایت‌نامه گل‌محمدی از باشگاه شهر خودرو نشان داد این مربی می‌توانست هزینه زیادی روی دست فدراسیون فوتبال بگذارد. مبلغی که به نظر می‌رسد باشگاه سپاهان بیش از آن را برای صدور رضایت‌نامه قلعه‌نویی در نظر گرفته بود تا سنگ بزرگی جلوی پای فدراسیون فوتبال بگذارد.

طبق اخبار موثق حتی مبلغ درخواستی مربیان ایرانی از فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی بیشتر از اسکوچیچ بوده و از نظر مالی انتخاب این مربی کروات برای فدراسیون فوتبال به صرفه بوده است.

با این حال اسکوچیچ سه مربی خارجی نیز برای حضور در کادر فنی به فدراسیون معرفی کرده است که البته از بین آنها می‌تواند دو نفر را در کادر خود داشته باشد و باید سایر دستیارانش را از میان مربیان ایرانی انتخاب کند. طبق گزارش سایت «HRT» کرواسی که گفت‌وگویی را با اسکوچیچ انجام داده، به نظر می‌رسد ملادن زگانیر، سرمربی پیشین تیم زیر ۲۱ سال کرواسی و تونی اوسنیک که سابقه همکاری با تیم ملی فوتبال اسلوونی را داشته به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهند شد.

برای انتخاب دستیاران ایرانی، اسکوچیچ از فدراسیون فوتبال درخواست کرده وحید هاشمیان به‌عنوان دستیار اول او در کادر فنی حضور داشته باشد. هاشمیان که پس از حضور ویلموتس به‌عنوان یکی از دستیاران این مربی بلژیکی در تیم ملی مشغول به فعالیت شد، باید در این خصوص به فدراسیون پاسخ بدهد.

البته قرار است پس از بازگشت هاشمیان به ایران، فدراسیون فوتبال جلسه‌ای میان او و اسکوچیچ ترتیب بدهد تا حدود اختیارات و وظایف هاشمیان به‌عنوان دستیار اول در تیم ملی مشخص شود. در صورتی که این مربی در این خصوص با اسکوچیچ به تفاهم برسد به کار خود در تیم ملی ادامه خواهد داد و سرمربی کروات تیم ملی باید نفرات دیگری را هم برای حضور در کادر فنی انتخاب کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها