کد خبر : 37531

بازی با بحرین و عراق حکم جنگ را دارد


بازی با بحرین و عراق حکم جنگ را دارد

اسکوچیچ از اینکه فرصت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را پیدا کرده، خوشحال است و آن را بزرگترین چالش دوران حرفه‌ای‌اش توصیف کرده است.

به گزارش خبرورزشی، دراگان اسکوچیچ ۵۱ ساله پس از فسخ توافقی قراردادش با باشگاه صنعت نفت آبادان، روز گذشته (پنجشنبه) به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی و جانشین مارک ویلموتس بلژیکی شد.

این سرمربی ۵۱ ساله که حالا پس از مربیانی همچون تومیسلاو ایویچ، استانکو پوکله‌پوویچ، میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکویچ، پنحمین سرمربی کرواتی است که هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته، در گفتگو با سایت «HRT» کرواسی گفت: مطمئناً حضور در جمع مربیان بزرگ دیگر کرواسی (که سابقه سرمربیگری تیم ملی ایران را دارند) افتخار است. کروات‌ها در ایران بسیار مورد احترام هستند، بنابراین واقعاً خوشحالم که این فرصت را پیدا کردم که سرمربی ایران، یک کشور عالی فوتبالی باشم.

اسکوچیچ که از سال ۲۰۱۳ در کشور ایران کار می‌کند و سابقه سرمربیگری تیم‌های باشگاهی ملوان، فولاد، خونه‌به‌خونه و صنعت نفت را در کارنامه خود دارد، صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: با سه تیم از چهار تیم باشگاهی که در ایران هدایت‌شان را برعهده داشتم، به موفقیت‌های بزرگی در تاریخ باشگاه‌شان دست یافتم. فکر می‌کنم سرمربیگری تیم ملی ایران هم یک سکانس منطقی بود و من به چیزی بسیار ملموس رسیدم. در واقع این بزرگترین چالش حرفه‌ای من به شمار می‌رود.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حال حاضر با ۶ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی گروه C مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین است و بالاتر از خود تیم‌های عراق ۱۱ امتیازی و بحرین ۹ امتیازی را می‌بیند. در پایان این مرحله از مسابقات ۸ تیم اول هر گروه بعلاوه چهار تیم برتر دوم راهی مرحله پایانی مسابقات می‌شوند.

سرمربی جدید تیم ملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: بازی‌های کلیدی ما با بحرین و عراق خواهد بود که باید بگویم برای ما حکم جنگ را دارد. هر دو بازی در تهران در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری مملو از تماشاگر برگزار خواهد شد. امیدوام بتوانیم از این گروه صعود کنیم. کلیدی‌ترین بازی ما هم مقابل تیم تحت‌هدایت دوست خوبم سرچکو کاتانتس یعنی عراق خواهد بود و بازی جالبی خواهد شد. انتظارات بالاست و به خصوص پس از عملکرد فوق‌العاده تیم ملی در جام جهانی روسیه که با وجود همگروهی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار داشت، همه می‌خواهد ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

بر اساس گزارش این سایت کروات، دستیاران اسکوچیچ در تیم ملی ملادن زگانیر، سرمربی پیشین تیم زیر ۲۱ سال کرواسی و تونی اوسنیک که سابقه همکاری با تیم ملی فوتبال اسلوونی را دارد، خواهند بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها