کد خبر : 37462

علیرضا بیرانوند به دنبال خداحافظی باشکوه با دربی

علیرضا بیرانوند به دنبال خداحافظی باشکوه با دربی

دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس که این آخرین دربی او با استقلال با توجه به پایان کارش با سرخپوشان در آخر فصل محسوب می‌شود، به دنبال شکل دادن یک خاطره ویژه برای خود است.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس تهران در شرایطی در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم میزبان استقلال خواهد بود که برای تثبیت صدرنشینی خود به سه امتیاز مهم این مسابقه نیاز مبرمی دارد. سرخپوشان در حالی پا به این دیدار خواهند گذاشت که در فصل جاری عملکرد موفقی در خط دفاعی داشته و در بازی گذشته مقابل صنعت نفت آبادان هم بدون گل خورده به سه امتیاز رسیدند.

پرسپولیس در فصل نوزدهم به غیر از دیدار برابر پارس جنوبی جم(رفت و برگشت)، نساجی، سایپا و ذوب آهن و صنعت نفت آبادان که بوژیدار رادوشوویچ در ترکیب حضور یافته بود در 12 دیدار دیگر به علیرضا بیرانوند میدان داد که این سنگربان 7 گل خورده 5 کلین شیت را تا پایان رقابت‌های هفته هجدهم به نام خود ثبت کرده است.

سنگربان موفق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 و مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 از تابستان گذشته با پیشنهادهای متفاوت خارجی رو به رو شد اما ترجیح داد تا پایان فصل در کنار سرخپوشان حضور داشته باشد. بیرانوند اما در نهایت هفته گذشته تصمیم گرفت با قبول پیشنهاد رسمی باشگاه آنتورپ قرارداد سه ساله‌ای را به امضا برساند که بر پایه آن باید در تابستان ایران را به مقصد بلژیک ترک کند.

بیرانوند 27 ساله که چهارمین فصل حضور در پرسپولیس را پشت سر می‌گذارد برای دیدار روز پنج شنبه برای آخرین بار به عنوان سنگربان سرخپوشان در بازی حساس شهرآورد برابر استقلال قرار خواهد کرد. او که در رویارویی با تیم استقلال لحظه‌های تلخ و شیرینی را تجربه کرده امید اصلی یحیی گل محمدی برای دستیابی به یک نتیجه قابل اطمینان خواهد بود.

او در بازی حساس نیم فصل اول برابر استقلال موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده بود و حتی موفق شد پنالتی علی کریمی که فرصت عالی آبی پوشان برای گلزنی بود را هم دفع کند و یک کلین شیت ارزشمند را در کارنامه‌اش ثبت کند و از این حیث به دنبال تکرار درخشش او برابر استقلال خواهد بود. بیرانوند از زمان جدایی از تیم نفت تهران تا به امروز در 7 دربی حضور یافته است و آمار او در این هفت دیدار 5 کلین شیت و سه گل خورده داشته است.

بیرانوند که شاهد دو نتیجه تساوی بدون گل بوده، بیشترین گل خورده در دربی را در مسابقه دربی 84 برابر تیم علیرضا منصوریان تجربه کرد که از علی قربانی، فرشید اسماعیلی و کاوه رضایی گل دریافت کرد و سرخپوشان با نتیجه سه بر دو بازی را واگذار کردند. دروازه بان پرسپولیس در رویارویی با مهاجمان تیم استقلال در دربی 83، 85، 88، 89 و 90 موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده و طبق آمار در 3 رویارویی اخیر برابر استقلال گل نخورده است. قبل از سه کلین شیت متوالی در دربی‌ها، بیرانوند در دربی 86 که با شکست یک بر صفر پرسپولیس همراه شده بود از وریا غفوری گل دریافت کرده بود.

او اکنون آخرین دربی خود با پیراهن پرسپولیس را پیش رو دارد و امیدوار است بتواند با بسته نگه داشتن دروازه‌اش و احتمالا پیروزی سرخ‌ها، با یک خاطره ویژه در پایان فصل این تیم را ترک کند و باید دید خط هجومی مهارنشدنی استقلال در این بازی به او این شانس را خواهند داد یا خیر.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها