کد خبر : 37449

کارنامه درخشان یحیی مقابل استقلال

کارنامه درخشان یحیی مقابل استقلال

آمار تقابل های یحیی گل محمدی در کسوت مربیگری روبروی استقلال مشخص می کند او در دیدارهایی که فشار و استرس بیشتری روی خود و تیمش بوده نتایج بدی نگرفته است.

به گزارش مشرق - یحیی گل محمدی که در بهار سال ۱۳۸۷ کار سرمربیگری اش را با تیم صبای قم شروع کرد این هفته باید برای شانزدهمین بار در مجموع مسابقات لیگ برتر و جام حذفی تیمش را مقابل استقلال به میدان بفرستد.

*جام حذفی؛ ۲ فینال صددرصد برنده!

یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان دو بازی خاطره انگیز در جام حذفی با استقلال تهران داشته‌ است. بازی اول به مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی سال ۹۴-۹۳ بر می‌گردد. در آن بازی که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شد، ابتدا استقلالی‌ها با ۲ گل از حریف خود پیش افتادند و بعد از آن بود که ذوبی‌ها موفق شدند بازی را به تساوی ۲ بر ۲ بکشانند. در نهایت برنده‌‎ی آن بازی در روز بد استقلالی‌ها در ضربات پنالتی مشخص شد. شاگردان امیر قلعه نویی در تیم استقلال هر ۳ ضربه‌ی خود را از دست دادند و ذوبی‌ها با گل کردن ۳ پنالتی خود موفق شدند پیروز از میدان خارج شوند. ذوب‌آهنی‌ها بعد از بردن استقلال، رقیب سنتی آن‌ها پرسپولیس را هم در مرحله‌ی نیمه نهایی جام حذفی بردند و در نهایت با پیروزی مقابل نفت تهران قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

تقابل حساس دیگر استقلال و ذوب‌آهن در جام حذفی به فصل بعدی این رقابت‌ها ۹۵-۹۴ برمی‌گردد. در آن فصل این دو تیم به فینال جام حذفی رسیدند و تکلیف قهرمان این رقابت‌ها با تک بازی در خرمشهر مشخص می‌شد. استقلالی‌ها که به دنبال این بودند تا انتقام بازی فصل قبل را از ذوبی‌ها بگیرند، این بار هم موفق نشدند. تلاش دو تیم در وقت معمول بازی به تساوی یک بر یک انجامید و باز هم ذوبی‌ها در ضربات پنالتی موفق شدند استقلال را شکست دهند و برای دومین سال پیاپی همراه با یحیی گل‌محمدی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

*۱۳ تقابل لیگ برتری با ۷ تساوی!

یحیی گل محمدی در سالهای سرمربیگری اش در لیگ برتر نیز با تیم های پرسپولیس، تراکتور، نفت تهران و ذوب آهن روبروی استقلال روی نیمکت تیمش نشسته است.

*آمار از برتری یحیی مقابل استقلال می گوید!

او در این ۱۳ تقابل فقط در ۴ دیدار توانست استقلال را شکست بدهد. در ۷ دیدار تن به تساوی داد و در ۳ مسابقه نیز دستها را بالا برد. تیمهای گل محمدی ۱۱ گل به دروازه استقلال زده اند و در مقابل تیمهایش ۹ بار هم از استقلال گل خورده اند و تفاضل ۲+ را برجای گذاشته اند.

در ادامه مروری کوتاه به نتایج این ۱۳ دیدار خواهیم داشت:

لیگ دوازدهم

استقلال صفر - پرسپولیس صفر

لیگ سیزدهم

نفت تهران یک - استقلال یک

استقلال صفر - نفت تهران یک

لیگ چهاردهم

ذوب آهن ۲ - استقلال یک

استقلال یک - ذوب آهن یک

لیگ پانزدهم

استقلال صفر – ذوب آهن ۲

ذوب آهن صفر - استقلال صفر

لیگ شانزدهم

استقلال ۲ – ذوب آهن یک

لیگ هفدهم

استقلال ۱ – تراکتور صفر

تراکتور صفر – استقلال صفر

لیگ هجدهم

استقلال صفر - شهر خودرو صفر

شهر خودرو ۱ – استقلال صفر

لیگ نوزدهم

استقلال ۱ – شهر خودرو صفر

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها