کد خبر : 37404

منتظر بلوف زدن فرهاد مجیدی باشید

منتظر بلوف زدن فرهاد مجیدی باشید

پیشکسوت باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: کنعانی‌زادگان سرعت زیادی ندارد و این می‌تواند به ضعف پرسپولیس در عمق دفاعی اش بیفزاید و فرصت خوبی برای مهاجمان استقلال خواهد بود.

به گزارش خبرورزشی، هادی طباطبایی بر این باور است که برد احتمالی استقلال در این شهرآورد می‌تواند بخش مهمی از دغدغه‌های این ماه‌های هواداران این تیم بابت اشتباهات مدیریت باشگاه را از بین ببرد. او در تحلیل وضعیت استقلال و پرسپولیس در خط حمله و دفاع حرف زد و اعتقاد داشت فرهاد در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در شهرآورد باید پکیج دفاع و حمله را با هم ببیند.

*با توجه به نتایج خوب هر دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی تان از شهرآورد پنج‌شنبه چیست؟

امیدوارم با پیروزی‌هایی که هر دو تیم به دست آورده‌اند شهرآورد زیبایی را شاهد باشیم. البته اینکه هر دو تیم وضعیت خوبی دارند درست می‌تواند مانند شمشیر دو لبه عمل کند.

*چطور؟

چون هر دو تیم خوب هستند اگر حاضر نباشند به حریف باج بدهند مسابقه به سمت ارزیابی حریف و در نهایت یک شهرآورد کسل‌کننده پیش می‌رود.

*ولی با حضور فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی روی دو نیمکت برخی تحلیل‌ها خلاف این است؟

قطعاً این می‌تواند تنها دلیل زیبا شدن شهرآورد پیش‌رو شود. جوانی دو مربی قطعاً باعث می‌شود تا استقلال و پرسپولیس جسورانه‌تر راهی میدان شوند و این کیفیت بازی را بالا می‌برد.

*درباره مصدومیت دیاباته حرف و حدیث زیاد است. فکر می‌کنید این نرسیدن، یک نوعی بلوف باشد؟

طبیعی است که هیچ‌یک از دو سرمربی این دو تیم نخواهند دست‌شان را برای رقیب رو کنند. هم استقلال و هم پرسپولیس به خوبی نقاط ضعف و قوت یکدیگر را می‌شناسند و تا روز بازی هم روی مسائل مختلف کار می‌کنند ولی اینکه چه بازیکنی در چه شرایطی راهی شهرآورد می‌شود شاید آخرین و تنها راهی باشد که سرمربی استقلال بخواهد برای خود و تیمش نگه دارد تا روز بازی با همه داشته‌هایش لااقل یک نیمه تیم پرسپولیس را غافلگیر کند.

*ارسلان مطهری می‌تواند جای خالی احتمالی دیاباته را پر کند؟

ارسلان مطهری انگیزه بالایی برای بازی در استقلال داشت و این قطعاً یکی از دلایلی بوده که به موفقیتش در این دو بازی کمک کرده است. از طرفی او وقت خوبی هم به ترکیب استقلال اضافه شد در حالی که تبریزی در بد زمانی به ترکیب استقلال آمد. او فورواردی باکیفیت و تواناست که در استقلال نتوانست داشته‌هایش را به نمایش بگذارد.

*استقلال مجیدی چه سبکی بازی می‌کند؟

ما فعلاً همان تیم استراماچونی را می‌بینیم و قطعاً زود است که اثرات فرهاد مجیدی بر استقلال را ببینیم.

*مهمترین ویژگی این استقلال چیست؟

این است که بازیکنان در خلال بازی فدای هم می‌شوند و همه برای دیگری بازی می‌کنند. در کل امیدوارم فرهاد از همه ظرفیت‌های تیمش در شهرآورد به خوبی بهره ببرد.

*به برد تیم امیدوار هستید؟

خیلی زیاد. بیشتر برای اینکه طرفداران تیم با پیروزی استقلال در شهرآورد تا حد زیادی می‌توانند حداقل برای مدتی کوتاه اتفاقات این مدت در بخش مدیریتی استقلال را از یاد برند.

*غیبت شجاع خلیل زاده چقدر به درد استقلال می‌خورد؟

از محسنات خط حمله استقلال سرعت بالای آنهاست. کنعانی‌زادگان سرعت زیادی ندارد و این می‌تواند به ضعف پرسپولیس در عمق دفاعی اش بیفزاید و فرصت خوبی برای مهاجمان استقلال خواهد بود.

*چه توصیه‌ای به فرهاد مجیدی دارید که اولین شهرآورد زندگی اش را در کسوت سرمربی تجربه می‌کند؟

باید پکیج دفاع و حمله را با هم ببیند.

*بیشتر توضیح می‌دهید؟

اگر بخواهد همه تمرکز تیمش را روی حمله بگذارد ممکن است از دفاع غافل شود و برعکس اگر تیمش را تدافعی راهی میدان کند در آن صورت ممکن است از کار تهاجمی غافل شود. حفظ تعادل در این بازی در دفاع و حمله راز موفقیت تیم استقلال خواهد بود.

*شهرآورد گل دارد؟

قطعاً گل دارد و در نهایت استقلال اگر با دقت کار کند برنده زمین را ترک می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها