کد خبر : 37307

دربی های بهمن اغلب قرمز رنگ بوده است!

دربی های بهمن اغلب قرمز رنگ بوده است!

تیم فوتبال پرسپولیس سه پیروزی تاریخی در مقابل استقلال را در بهمن ماه رقم زد و البته آبی ها نیز دو پیروزی به دست آوردند.

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه اولین و آخرین دربی بهمن با پیروزی استقلال به پایان رسید اما در این بین تعداد برتری های تیم قرمزپوش پایتخت در این ماه بیشتر بوده است. همچنین بردهای پرسپولیس، دیدارهای خاطره انگیز برای هواداران این تیم بود که با نتایج دلچسبی رقم خورد؛ از پیروزی چهار گله در دهه 50 تا برد با شوت تماشایی کریم باقری و البته هت تریک به یاد ماندنی ایمون زاید.

در پانزدهم بهمن 1350 و دومین دوره لیگ منطقه ای، پرسپولیس و استقلال (تاج) با قضاوت حیدری به مصاف هم رفتند. سرخپوشان با چهار گل ایرانپاک، کلانی و خوردبین در این مسابقه پیروز شدند تا یکی از پرگل ترین نتایج تاریخ دربی را ثبت کنند. تک گل آبی پوشان را نیز علی جباری به ثمر رساند.

پس از چهار تساوی در دربی های ماه یازدهم سال، پرسپولیس و استقلال در لیگ نهم به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی فرهاد مجیدی خیلی زود استقلال را پیش انداخت اما زنده یاد هادی نوروزی نیز برای سرخ ها گلزنی کرد تا تیم علی دایی، بازنده به رختکن نرود. در شرایطی که 86 دقیقه از بازی می‌گذشت و تصور می‌شد پنجمین تساوی 1-1 متوالی به ثبت خواهد رسید، کریم باقری با شوتی سرکش و از راه دور دروازه وحید طالب لو را گشود تا پرسپولیس بردی تاریخی را از خود به جای بگذارد.

نکته جالب این که حالا کریم باقری و فرهاد مجیدی گلزنان آن مسابقه روی نیمکت دو تیم حضور دارند.

 

دو سال بعد از آن، این بار تیم مصطفی دنیزلی یک نتیجه به یاد ماندنی رابرای هواداران پرسپولیس ثبت کرد. در شرایطی که سرخ ها با نتیجه 2-0 از استقلالِ مظلومی عقب بودند، ورود ایمون زاید روند مسابقه را به کلی تغییر داد و پاس های محمد نوری، مهدی مهدوی کیا و حسین بادامکی با ضربه تمام کننده مهاجم ایرلندی همراه شدند تا پرسپولیس بازگشتی دراماتیک را تجربه کند.

تیم استقلال یک بار در سال 49 در این ماه پرسپولیس را شکست داد و یک مرتبه نیز با علیرضا منصوریان در بهمن ماه از سد پرسپولیس گذشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها