کد خبر : 37306

پنالتی زن های پرسپولیس و استقلال مشخص شدند

پنالتی زن های پرسپولیس و استقلال مشخص شدند

آبی ها در دو بازی گذشته برابر پرسپولیس دو پنالتی را از دست داده و همین موضوع حساسیت روی پنالتی احتمالی دربی 92 را بالاتر می برد.

به گزارش "ورزش سه " در دو تقابل استقلال و پرسپولیس در داربی 90و 91آبی ها دو پنالتی را به قیمت  باخت به پرسپولیس از دست دادند، در داربی 90پرسپولیس با تک گل نورالهی از استقلال جلو بود که پنالتی استقلال در اواخر نیمه اول را فرشید اسماعیلی  به صورت چیپ  زد و توپ ازبالای دروازه بیرون رفت.

 در دربی 91درحالی که بازی با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می شد ،درگیری شجاع خلیل زاده و داریوش یزدانی را داور در دقیقه 26پنالتی دید تا این بار بیرانوند ضربه کریمی را که به گوشه راست دروازه زده شده بود بگیرد. هر دو تیم بعد از بازی به این صحنه اعتراض داشتند ،پرسپولیسی ها تنه شجاع به داریوش شجاعیان را خطا نمی دانستند و استقلالی ها براساس قوانین جدید داوری خطای بیرانوند به دلیل جداشدن هردوپا از خط دروازه  در هنگام ضربه خطا دانسته و می گفتند پنالتی باید تکرار شود.

نظرات متفاوتی در هر دو مورد توسط کارشناسان داوری ارائه شد.در استودیوپخش مستقیم بازی اختلاف نظر شدیدی بین پیروانی سرپرست حال حاضرها قرمزها و سهراب بختیاری زاده دفاع خوش فکر قدیمی استقلالی ها بوجودآمد. درنهایت  پرسپولیس بازی را باگل بازیکن همیشه ذخیره اش عبدی بردو استقلال بازهم باازدست دادن پنالتی بازنده از زمین بیرون آمد.

جالب اینکه در نیمکت استقلال هم سابقه از دست دادن پنالتی داریم.مجید نامجو مطلق در شهریور سال 1366پنالتی گرفته شده محسن گروسی توسط  مرحوم محمدصالحی در دقیقه 16را به سمت چپ وحید قلیچ زد و گلرسرخها  توپ  را گرفت تا درنهایت آن بازی با گل فرشاد پیوس و جعفرمختاری فر مساوی شود.

بعد از اتفاقات بازی رفت، پنالتی زن تیم استراماچونی وریا غفوری شده است . درتیم استقلال آرش رضاوند هم پنالتی زن خوبی است .او گزینه اول پنالتی زن های سایپای علی دائی بود.اما به نظر می رسد درصورت پنالتی برای استقلال وریا گزینه اول فرهاد مجیدی در برابر بیرانوند خواهد بود.

 

آخرین پنالتی قرمزها برابر استقلال در سال 96 و توسط بیژن حیدری که برای دومین بار داور دربی روز پنج شنبه شده گرفته شد. پنالتی پرسپولیس برابر استقلال او در داربی 86 و در سال 96 با خطای چشمی روی علیپور گرفت که علیپور خودش ضربه را تبدیل به گل کرد.

بعداز دبل پنالتی از دست دادن علیپور برابر لک و ماشین سازی در لیگ و جام حذفی امسال که دومی با چیپ وحشتناک علیپور به لک همراه بود و منجر به از دست دادن دو امتیاز پرسپولیس  در لیگ شد،ترابی گزینه قرمزها برای پنالتی زدن شده است که به نظر می رسد یحیی که خود سابقه خوبی از پنالتی زدن چیپ  ندارد ،ترابی به عنوان گزینه اول در صورت گرفتن پنالتی توسط داور معرفی کند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها