کد خبر : 37242

چرا پرسپولیسِ یحیی را دوست داریم ؟!

چرا پرسپولیسِ یحیی را دوست داریم ؟!

مردآرام ، کم حرف و بی حاشیه پرسپولیس بعد از شکست تلخ در فینال جام حذفی برابر سپاهان در اردیبهشت ۹۲ برگشته تا بدهی اش را بعد از ۷ سال با هواداران صاف کند.

به گزارش پارس فوتبال  ،پرسپولیس دیروز گام دوم از ۵گام مهم نیم فصل دوم لیگ را با پشت سرگذاشتن نفت درآبادان برداشت تا هواداران پرسپولیس برای پوکر قهرمانی وجابجایی تمامی رکوردها درلیگ برتر فوتبال ایران بیش از گذشته امیدوار باشند.

پرسپولیس بعد از سه فصل قهرمانی در لیگ و دوران طلایی با برانکو فصل را با کالدورن آغاز کرد. برانکو سطح توقع هواداران را بالا برده بود و ذهن آنها جایی جز صدر جدول و قهرمانی در پایان دوره را قبول نمی کرد و اصطلاحا”ERROR”می داد. کالدرون فصل را خوب شروع نکرد و فوتبالی که پرسپولیس ارائه می داد باب میل هواداران نبود. انتقادات به گوش می رسیدند ولی همین تیم بااشراف بیشتر مردآرژانتینی به لیگ ایران با موقعیت های کم و بردهای اقتصادی که با ذهنیت برتری بازیکنانش در نیمه دوم، نیم فصل اول استارت خورد و پی درپی تکرار شد و عدد آن به ۷برد رسید، دوباره برگشت به جایی که در چند سال گذشته به آن خو گرفته بود و بعد از هفته شانزدهم به تنهائی بر صدر جدول چنبره زد.

پرسپولیس کالدرون خوب می برد ولی انتقادات تاکتیکی هنوز به گوش می رسید. کالدرون مانند سایر مربیان خارجی که فصل را شروع کرده بودند مشکلات اقتصادی را بهانه کرد و رفت و برنگشت تا کادر فنی تیم به یحیی سپرده شود. یحیی که سال قبل شهر خودرو را به لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود و گذشته خوبی در تیم های نفت تهران و ذوب آهن اصفهان داشت و دومقطع ناموفق با تراکتور و پرسپولیس سپری کرده بود با حمایت تمام قد هواداران از شهر خودرو جدا شد و به خانه برگشت.

شروع سختی در انتظار یحیی و تیمش بود ۵بازی سخت با تراکتور، نفت آبادان، استقلال، سپاهان و شهرخودرو که همراه با پرسپولیس شش ضلعی صدر جدول را تکمیل می کردند. یحیی با حمایت هواداران تراکتور در تهران برد تا انتقام بازی رفت را بگیرد و درآبادان گام دوم را نیز محکم برداشت تا پرسپولیس در پایان هفته هجدهم با ۴۰امتیاز با قاطعیت صدر جدول را تصاحب کند. فوتبالی که دیروز قرمزها بازی کردند تصویری فول اچ دی از پدیده بود، دو تیر دروازه و موقعیت های تک به تک متعددی که پشت سر هم تکرار می شد و مثل سریال های تلویزیونی ادامه دار بود. اما علیپور به راحتی آنها را از دست می داد. پرسپولیس، یحیی را خیلی زود به رخ اهالی فوتبال کشاند. تیم یحیی در پدیده هم در زمان تصاحب توپ در نیمه خودی سریع باز می شد و تیم در کسری از ثانیه از حالت دفاع به حمله تغییر تاکتیک می داد. ابزار یحیی در پرسپولیس با بودن هافبک های خلاق که تعداد آن ها هم کم نیست و بازیکنان پابه توپ و رونده مثل علیپور، امیری، عالیشاه، استوک و مهدی ترابی کاملا فراهم است تا یحیی پازل تاکتیکی که تبحر خاصی در اجرای آن دارد را برای چهارمین قهرمانی پی درپی پرسپولیس فراهم کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها