کد خبر : 37101

نمی‌گذارم برخی از ۵ کیلومتری استقلال رد شوند

نمی‌گذارم برخی از ۵ کیلومتری استقلال رد شوند

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری امروز در مورد مسائل مختلف این باشگاه و کم‌کاری های صورت گرفته صحبت های صریحی را مطرح کرد.

به گزارش   خبرورزشی ، فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل از بازی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: ما چند بازی تیم نفت را تماشا کرده‌ایم و آن‌ها تیمی خوب و منسجم هستند که روی ضد حملات فوق‌العاده خطرناک کار می‌کنند. روز گذشته هم با همکارانم این تیم را آنالیز کردیم و فردا بازی خیلی سختی خواهیم داشت.

توضیحات مجیدی در مورد بازیکن جدید آبی پوشان

وی در مورد جذب بازیکنان جدید استقلال گفت: با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات زمان زیادی را از دست دادیم و زمان زیادی نداشتیم که بازیکن مورد نظر را جذب کنیم من چند بازیکن را دیدم که از بین آن‌ها این مدافع را پسندیدم. ما فقط می‌توانستیم بازیکن آزاد جذب کنیم و این بازیکن قبلا در لیگ انگلیس بازی کرده، کاپیتان زسکا بوده است در سطح اروپا فوتبال بازی کرده و می‌تواند به ما کمک کند. قراردادش به این شکل است که مدت قراردادش ۵ ماهه است که قابل تمدید تا یک و نیم سال را دارد.

نوری‌فر مدیر رسانه‌ای استقلال در ادامه این صحبت گفت: در صورت تأیید کادر فنی قرارداد این بازیکن تمدید می‌شود.

بازیکنان استقلال واقعاً خسته هستند

وی در خصوص اینکه با توجه به بازی‌های هفته اخیر استقلال شرایط این تیم چطور است، گفت: واقعیت این است که بازیکنان ما خسته هستند، چون در یک روز دو پرواز انجام دادیم، ولی مسأله‌ای که باعث می‌شود من به خستگی بازیکنان فکر نکنم انگیزه‌ای است که آن‌ها دارند.

بازی با پرسپولیس مهم است شاید به بعضی‌ها استراحت بدهم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به خاطر دربی در ارنج تیمش تجدیدنظر کند، تصریح کرد: حقیقتاً وجود بازیکنان اخطاری در تیم ما تأثیرگذار است و من نمی‌توانم کتمان کنم که بازی با پرسپولیس برای ما طرفداران تیم و باشگاه بسیار مهم است به همین دلیل ممکن است فردا به بازیکنانی که در خطر محرومیت هستند استراحت بدهم.

غلامی و یزدانی به دربی نمی‌رسند

وی در خصوص اینکه آیا بازیکنان مصدوم استقلال به دربی می‌رسند یا خیر، تاکید کرد: عارف غلامی و سیاوش یزدانی قطعا به دربی نخواهند رسید، ولی فکر می‌کنم فرشید اسماعیلی می‌تواند در این مسابقه ما را همراهی کند.

بازیکن امید را ۲۰ روز پیش خواستم، اما باشگاه کم‌کاری کرد

خبرنگاری گفت شما فردا محمد دانشگر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارید و به جز چشمی و طاهرخانی در این پست وجود ندارد چه فکری برای این موضوع کرده‌اید که مجیدی پاسخ داد: فکر می‌کنم فردا یکساعت قبل از بازی متوجه می‌شوید چه برنامه‌ای خواهیم داشت. من دوست ندارم مسائل باشگاه را در اینجا عنوان کنم، ولی ۲۰ روز پیش یک بازی دوستانه با امید استقلال داشتیم که یک مدافع به نام عرفان روحانی را در تیم امید دیدم که فوق‌العاده بود. مطمئنم او آینده خوبی دارد، ولی متأسفانه باشگاه در این ۲۰ روز کم‌کاری کرد و قرارداد وی را ثبت نکرد و به همین دلیل فردا نمی‌توانیم از او استفاده کنیم.

می‌خواستم وسط تمرین آن را تعطیل کنم

وی در مورد اینکه بازیکنان از زمین تمرین گلایه‌مند بودند، اظهار داشت: من دیروز وسط تمرین می‌خواستم تمرین را تعطیل کنم، زیرا زمین شرایط مطلوب نداشت و با توجه به خستگی بازیکنان ممکن بود مصدوم شوند یا مشکلات دیگری برایشان پیش بیاید. در این هفته بار‌ها با باشگاه صحبت کرده‌ام که یک زمین تمرین خوب برای ما تهیه کنند، زیرا نیاز داریم یک زمین تمرین مناسب داشته باشیم.

مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است

سرمربی آبی پوشان در مورد اینکه به نظر او مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است یا مربی خارجی گفت: نظر شخصی‌ام این است مربی ایرانی می‌تواند بهتر به ما کمک کند. گزینه‌های خوبی مثل دایی و قلعه‌نویی داریم. نمی‌دانم چرا فدراسیون در این قضیه تردید می‌کند به نظر من مربی ایرانی بهتر است.

قول مجیدی به هواداران استقلال

مجیدی در مورد اینکه صحبتی با هواداران استقلال دارید یا نه، تاکید کرد: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که نمی‌دانم در آینده چه نتایجی به دست می‌آوریم، اما به هواداران قول می‌دهم که کادر فنی و بازیکنان تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام دهند. من قبل از بازی با تیم الکویت و الریان قطر جلسه فنی‌ام را با یک جمله از گوآردیولا آغاز کردم. اینکه او می‌گوید من اگر بازیکنم وظیفه‌اش را به خوبی انجام ندهد ناراحت نمی‌شود، اما اگر تمام تلاشش را نکند جایی در تیم من ندارد. این شعار من است و به هواداران قول می‌دهم تمام تلاش‌مان را بکار گیریم. نمی‌دانم وضعیت تیم در آینده خوب می‌شود یا نه، اما قول می‌دهیم تمام تلاش خود را انجام دهیم.

برند پیراهن فعلی استقلال کیفیت لازم را ندارد

وی در مورد اختلاف نظرش با باشگاه در مورد اسپانسر اظهار داشت: سرمربی تیم می‌تواند با هر برندی قرارداد داشته باشد، اما من با باشگاه صحبت کردم، زیرا برندی که اکنون داریم لباسش کیفیت لازم را ندارد در حالی که استقلال باید بهترین لباس‌ها را بپوشد. با باشگاه گفتم اگر این برند کیفیتش را عوض نکند مجبور هستیم این برند را تعویض کنیم. بازیکنان استقلال شایسته این هستند که بهترین لباس‌ها را بپوشند.

در فوتبال مشکل مدیریتی داریم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه پیش از شما هم استراماچونی هم از مشکلات مالی مدیریتی باشگاه گلایه می‌کرد، گفت: اگر آرشیو مصاحبه‌های من را در بیاورید در این سه چهار سال همواره گفته‌ام که در فوتبال مشکل مدیریتی داریم. مدیران ما شاید در نهاد‌های دیگر موفق باشند، اما فوتبال تخصص خودش را می‌خواهد.

در ۲۰ سال گذشته کدام مدیر در استقلال دنبال محبوبیت نبوده است؟

وی اضافه کرد: اگر آقای موسوی در این سفر همراه ما نبود نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد. با این حال می‌گویند او به دنبال شهرت و محبوبیت است و از او انتقاد می‌شود. من می‌گویم کدام مدیر در استقلال در ۲۰ سال گذشته به دنبال محبوبیت نبوده؟ در این سفر اگر پروازمان اختصاصی نبود حتی به بازی نمی‌رسیدیم. او ۱۳ میلیارد تومان کمک مالی هم کرد.

به عنوان سرمربی یا یک هوادار نمی‌گذارم برخی مدیران سابق از ۵ کیلومتری این باشگاه رد شوند

مجیدی ادامه داد: مدیران دیگر که یکسال و یا کمتر در استقلال بوده‌اند یک باغچه هم برای استقلال درست نکرده‌اند و ۱۰ میلیارد تومان پول هم برده‌اند. من قاطعانه می‌گویم اکنون سرمربی استقلال هستم و اگر هم نباشم به عنوان هوادار نمی‌گذارم این افراد از ۵ کیلومتری باشگاه هم حرکت کنند، زیرا یک مدیر باید یک حرکتی برای تیم انجام بدهد. من به آقای سلطانی‌فر هم به صورت تلفنی صحبت کردم و گفتم استقلال و پرسپولیس باشگاه‌هایی هستند که هواداران بی‌شماری دارند و مردم با برد آن یک هفته خوشحال و با باخت‌هایشان ناراحت می‌شوند. در مدیریت این باشگاه‌ها نمی‌شود سلیقه‌ای عمل کرد در حالی که ما سال به سال پسرفت می‌کنیم.

به رئیس قوه قضاییه نامه نوشته ام چرا به فوتبال ورود نمی‌کند

سرمربی آبی پوشان تاکید کرد: اکنون شکایت‌های شفر، جباروف را در پیش داریم. واقعیت این است که باشگاه استقلال اکنون یک باشگاه ورشکسته است. من به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش به رئیس قوه قضائیه نامه نوشته‌ام و از ایشان خواسته‌ام که وقتی با اختلاس‌گران در همه ابعاد برخورد می‌شود چرا در فوتبال ورود نمی‌کنند. اسنادی در موبایلم دارم که اگر منتشر شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

دو ماه است پول دیاباته را نداده‌اند اگر برود یک کشور را برای برگشت او بسیج می‌کنند

مجیدی در ادامه با انتقاد از رفتار مدیران این باشگاه گفت: دیباته دو ماه است که مطالباتش را دریافت نکرده و حتی می‌تواند قراردادش را فسخ کند اگر او برود دوباره باید یک کشور را بسیج کنند که این بازیکن را حفظ کنند. نمی‌دانم چرا مطالبات او پرداخت نمی‌شود، ولی اگر فردا این بازیکن برود یکسری دلال در اینستاگرام استوری می‌گذارند که ما می‌رویم و این بازیکن را برمی‌گردانیم. در ادامه هم متوجه می‌شویم آقایان برای مذاکره با یک بازیکن دیگر به کشور همسایه سفر می‌کنند و می‌خواهند بازیکن خودشان را به تیم بیاورند. تعجب می‌کنم که آقایان چگونه می‌خواستند دی‌بیاسی را به استقلال بیاورند سوال من این است که با کدام پول قرار بود این مربی به استقلال بیاید.

قرارداد من با استقلال برای نیم‌فصل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است

سرمربی استقلال با اشاره به قراردادی که با این باشگاه بسته است، گفت:‌قرارداد من با باشگاه استقلال برای نیم‌فصل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و مثل همه بازیکنان ۴۰ درصد آن را گرفته‌ام. یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم از سال ۹۰ از این باشگاه طلب دارم که چک آن در گاوصندوق منزلمان است. یادم رفت آن را بیاورم و به شما نشان دهم. هنوز چک را به بانک نبرده‌ام، ولی این طرف و آن طرف شنیدم که در مورد من و قراردادم صحبت می‌کنند به همین خاطر گفتم رقم قرارداد من را همه بدانند.

خبرنگاری گفت، همین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای نیم‌فصل رقم زیادی است که مجیدی پاسخ داد:‌ اگر شما بخواهید آن را کم می‌کنم (با خنده) من از صدقه سر استقلال به همه جا رسیده‌ام، اما انصافا الان دلی کار می‌کنم.

در مورد پایه‌ها از باشگاه اختیار تام گرفتم

مجیدی در خصوص همکاری با دستیار صربستانی‌اش تصریح کرد: او جزو مربیانی است که در رئال مادرید کار کرده و در کنار ما همکاری می‌کند. روزی که با استقلال قرارداد بستم اختیار تام گرفتم که در مورد پایه‌ها برنامه‌ریزی کنم. الان هم یک برنامه‌ریزی خوب انجام دادیم و یک برنامه سه ساله برای تیم‌های پایه داشته‌ایم و به دنبال اسپانسر هستیم. کاری که قطعا در این سال‌ها صورت نگرفته را تصمیم گرفتم در قالب یک برنامه سه ساله به خصوص در فوتبال پایه اجرا کنم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها