کد خبر : 37100

سپاهان به 2 قدمی پرسپولیس رسید (تصاویر)

سپاهان به 2 قدمی پرسپولیس رسید (تصاویر)

تیم فوتبال سپاهان با کسب یک پیروزی ارزشمند مقابل فولادخوزستان به رتبه دوم جدول رده بندی بازگشت و اختلافش با پرسپولیس را به عدد 2 رساند.

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان و فولاخوزستان در شرایطی برابر هم صف آرایی کردند که پیش تر از این مسابقه، سه مرتبه امیرقلعه نویی و جواد نکونام در کسوت مربی با هم ملاقات کرده بودند که 2 شکست و یک تساوی سهم نکونام بود.

در این مسابقه امیرقلعه نویی با توجه به از دست رفتن دو امتیاز مقابل ماشین سازی به شدت به امتیازات کامل مسابقه نیاز داشت و خیلی زود با گل استنلی کی روش در دقیقه 5 به آرامش رسید. در دقایق انتهایی نیمه اول تیم فولادخوزستان با ارسال های متعددی که داشت، می توانست به گل برسد ولی در نهایت بازی با همان نتیجه در پایان نیمه اول خاتمه یافت.

در نیمه دوم در شرایطی که بازی پایاپای دنبال می شد، یک حرکت سریع و یک شوت مهارناپذیر از محمد محبی سبب شد تا اختلاف در دقیقه 63 به عدد 2 برسد. پس از این گل بود که سپاهان با خیال راحت تری بازی کرد و اگرچه در 10 دقیقه پایانی به دلیل دریافت گل از حسن بیت سعید به دردسر افتاد ولی درنهایت به سه امتیاز شیرین از این مسابقه حساس در چارچوب هفته سوم رقابت ها دست یافت تا با پشت سر گذاشتن تراکتور، بار دیگر اختلافش را پیش از برگزاری دیدار پرسپولیس برابر صنعت نفت به عدد 2 برساند و امیدوار باشد تا شاگردان اسکوچیچ از قرمزپوشان تهرانی امتیاز بگیرند.

 

سپاهان اصفهانفولاد خوزستان؛ جمعه - 11 بهمن 98؛ ورزشگاه نقش جهان

داور: موعود بنیادی‌فرد، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و بابک داوری

کمک داوران اضافی: جواد رحیم‌زاده و ایمان کهیش

داور چهارم: فرهاد فرهادپور، ناظر: حسن کامرانی‌فر

 

ترکیب سپاهان

 

پیام نیازمند، شایان مصلح، امید نورافکن، طیبی، رضا میرزایی ( 69 مرتضی منصوری)، مهدی کیانی، سروش رفیعی، ولادیمیر کومان( 57 - سجاد شهباز زاده) محمدرضا حسینی، کیروش استنلی( 85 - علی قربانی)، محمد محبی.

 

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

 

ترکیب فولاد

 

شهاب گردان، موسی کولیبالی، مجتبی‌نجاریان، عارف آقاسی، وحید حیدریه، احمد عبدالله زاده، آیاندا پاتوسی، سینا زامهران، فرشاد احمدزاده، حسن بیت سعید و لوسیانو پریرا

 

سرمربی: جواد نکونام

 

 

اخطار:

 

وحید حیدریه ( 24 )عارف آقاسی(45) شهاب گردان(45) مجتبی نجاریان ( 45+2 )فرزاد جعفری ( 85 ) موسی کولیبالی(90) فولادخوزستان

 

شایان مصلح( 31)  کی روش استنلی(82) سپاهان

 

شرح گل

 

سپاهان 1 فولادخوزستان 0 : در دقیقه 5 ارسال سروش رفیعی روی کرنری که از سمت چپ خط دفاعی فولادخوزستان ایجاد شده بود، سبب شد تا توپ با اشتباه وحید حیدریه، درست روی نقطه پنالتی به استنلی کی روش برسد و این مهاجم برزیلی با یک ضربه سر ضرب که با پای راست نواخته شد، گل اول بازی را ثبت کرد.

 

 

 

سپاهان 2 فولادخوزستان 0؛ در دقیقه 63 حرکت سجاد شهباززاده که از نیمه زمین شروع شد، در نهایت به محمد محبی رسید. این بازیکن جوان پس از تصاحب توپ، با حرکتی در عرض به توپ ضربه ای محکم و تکنیکی زد که دور از دستان شهاب گردان و به زیبایی به گل دوم بازی تبدیل شد.

 

سپاهان 0 فولادخوزستان 1: در دقیقه 80 ارسال وحید حیدریه از سمت راست خط دفاعی سپاهان، پس از سابیدن به سر حسین بیت سعید به نورافکن برخورد کرد. در ادامه توپ در محوطه جریمه سرگردان بود که بیت سعید زودتر از مدافعان تیم میزبان توپ را قاپید و با پای چپ آن را به گل اول تیمش تبدیل کرد.

 

شرح بازی

سپاهان که به دنبال هر سه امتیاز بازی است، خیلی خوب مسابقه را شروع کرد و روی یک ضربه کرنر در دقیقه 5 به گل رسید. در ادامه هم این شاگردان امیرقلعه نویی بودند که بهتر بازی کردند و نبض بازی را در دست داشتند و بارها با ضربات ایستگاهی خود روی دروازه شهاب گردان خطرساز شدند. با این حال از دقیقه 20، 25 بود که قرمزپوشان فولادخوزستان با تکیه بر تکنیک پاتوسی در میانه میدان پیش آمدند و چند مرتبه با ارسال های این بازیکن از روی ضربات کرنر خطرساز شدند. بازی در ثانیه های پایانی به دلیل اخراج مهدی هاشمی نسب دستیار اول جواد نکونام به حاشیه کشیده شد و بنیادی فر به جای 1 دقیقه وقت تلف شده، نزدیک به 6 دقیقه وقت اضافی برای بازی لحاظ کرد.

 

در نیمه دوم بازی پایاپای دنبال می شد و فولادخوزستان کرنرهای خطرناکی روی دروازه حریف ارسال می کرد که تعویض های امیرقلعه نویی مثمرثمر افتاد و محمد محبی روی پاس خوب سجاد شهباززاده و با شوتی مهارناپذیر گل دوم تیمش را ثبت کرد. در ادامه شاگردان نکونام در دقیقه 80 گل اول را روی یک ارسال زدند تا 10 دقیقه پایانی را برای میزبان دشوار کنند ولی درنهایت موفق به کسب امتیاز از شاگردان امیرقلعه نویی نشدند تا جواد نکونام  در چهارمین تقابل با قلعه نویی، سومین شکستش را تجربه کند.

 

 

بهترین بازیکن زمین

 

محمد محبی یکی از بهترین بازی های خود را برای سپاهان انجام داد و یکی از زیباترین گل های فصل را به ثمر رساند تا یکی از بهترین بازیکنان زمین لقب بگیرد. محبی همچنین در سایر دقایق بازی نیز مدافعان فولاد را آزار داد و روی ضدحملات نیز خوب عمل کرد. همچنین باید از سروش رفیعی نام ببریم که مقابل تیم سابقش، اولین حضور فیکس را در ترکیب سپاهان تجربه کرد و یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. در این بازی به نام سروش رفیعی پاس گلی ثبت نشد ولی ارسال او در دقیقه 5 زمینه ساز گل استنلی کی روش شد و بارها در طول بازی با ضربات ایستگاهی تیم میهمان را آزار داد.

 

اتفاق ویژه

 

این بازی در شرایطی برگزار شد که بسیاری از هواداران سپاهان در طول بازی یک نگرانی داشتند و آن هم ادامه حضور امیرقلعه نویی در تیم بود و اینکه به تیم ملی منتقل نشود.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 18: شوت محمدرضا حسینی پس از یک کار تکنیکی به مدافعان فولادخوزستان برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 20: بار دیگر محمدرضا حسینی می رفت که برای ثبت گل دوم شوتش را به دروازه شهاب گردان روانه کند که وحید حیدریه توپ او را برای چندمین مرتبه راهی کرنر کرد.

دقیقه 29: شوت پرقدرت شیمبا از پشت محوطه جریمه با واکنش بسیار خوب پیام نیازمند به زمین بازگشت داده شد و سپس یک کرنر برای فولادخوزستان شکل گرفت که باز هم پاتوسی خطرناک ارسال کرد ولی درنهایت راه به جایی نبرد.

دقیقه 37: در این دقایق تیم فوتبال فولادخوزستان با ارسال کرنرهای متعدد توسط آیاندا پاتوسی روی دروازه پایم نیازمند خطرساز ظاهر شده است. یکی از این کرنرها اما با تیزهوشی محمد محبی به موفعیت خوبی برای کی روش تبدیل شد ولی مهاجم برزیلی سپاهان که قدرت حمل توپ چندانی ندارد، این فرصت بسیار خوب را به راحتی از دست داد.

دقیقه 43: پاس استثنایی احمدزاده، شیمبا را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی این مهاجم برزیلی با بی دقتی محض این فرصت را از دست داد.

 

 

دقیقه 53: ضربه سر محمد محبی روی ارسال محمدرضا حسینی راهی اوت شد.

دقیقه 72: شوت سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به بازیکنان فولادخوزستان، نفس گیر راهی کرنر شد. کرنر ارسال رفیعی در ادامه با ضربه محمدرضا حسینی با فاصله کمی راهی اوت شد.

دقیقه 90+2: سانتر محمدرضا حسینی با ضربه علی قربانی به شکل بسیار خطرناکی راهی اوت شد.

 

حاشیه:

 

* استنلی کی روش که به دلیل دیر اضافه شدن به تمرینات، حضور ثابت در بازی اول را از دست داده بود، در این مسابقه خیلی زود و در دقیقه 5 موفق شد گل هفتم خودش را در لیگ نوزدهم ثبت کند.

* پس از گلزنی استنلی کی روش، این مهاجم برزیلی به شدت مورد تشویق هواداران حاضر در نقش جهان قرار گرفته است.

* امیرقلعه نویی در این مسابقه 4 تغییر در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرده است؛ او محسن مسلمان، سعید آقایی، علی قربانی و شهباززاده را روی نیمکت قرار داده و به جای این چهار بازیکن از سروش رفیعی، رضا میرزایی، محمد محبی و استنلی کی روش در ترکیب اصلی استفاده کرده است.

*گئورگی ولسیانی بار دیگر به دلیل مصدومیت حضور در ترکیب سپاهان را از دست داده و برخلاف بازی قبل این امید نورافکن است که در پست دفاع میانی بازی می کند و مصلح به پست دفاع چپ رفته است.

* رضا میرزایی در این مسابقه به مرتضی منصوری ترجیح داده شده و در پست دفاع راست بازی می کند.

* امید نورافکن در این مسابقه برخلاف چیزی که انتظار داشتیم، در پست دفاع میانی بازی می کند.

* سروش رفیعی برای اولین مرتبه در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفته است و توانست پایه گذار گل اول تیمش باشد.

* برخلاف بازی های قبلی که محمدرضا حسینی، ضربات ایستگاهی را برای سپاهانی ها می زد، این سروش رفیعی است که این وظیفه را در اولین حضور ثابتش برعهده دارد.

* هواداران سپاهان در این دیدار بارها خواستار ادامه حضور امیرقلعه نویی در تیمشان شده اند؛ مربی ای که از او به عنوان گزینه اول هدایت تیم ملی نامبرده می شود.

* اعتراض جواد نکونام و امیرقلعه نویی در کنار خط طولی سبب شد تا بنیادی فر به آنها فرابخواند و برای ثانیه هایی برای آرام کردن آنها بازی را متوقف کند.

 

* آیاندا پاتوسی که فصل گذشته یکی از زیباترین گل های فصل را در ورزشگاه نقش جهان و در دقیقه 97 مقابل سپاهان در نقش جهان با پیراهن استقلال ثبت کرد، امروز با پیراهن فولادخوزستان به این ورزشگاه بازگشته است.

*گئورگی ولسیانی، مهدی زاده و شهاب عادلی از جایگاه ویژه، تماشاگر بازی تیمشان هستند.

*اخراج مهدی هاشمی نسب در وقت های اضافی نیمه اول سبب شد تا برای چند ثانیه در بازی توقف ایجاد شود. این وقفه نزدیک به 2 دقیقه طول کشید و در نهایت با پرتاب مصلح بازی آغاز شد.

* مهدی ترکمان مدافع چپ جدید سپاهان به دلیل فوت پدرهمسرش در این مسابقه غائب است.

* استنلی کی روش از ناحیه کتف دست راست با مصدومیت مواجه شده و ادامه حضور او در زمین با ابهام روبرو شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها