کد خبر : 37076

استقلال اینگونه الریان را تیرباران کرد (تصاویر)

استقلال اینگونه الریان را تیرباران کرد (تصاویر)

استقلال با اتخاذ تاکتیک مناسب و با گماشتن سه هافبک دفاعی دونده و جنگنده در زمین و با داشته های خود الریان را در زمین خودش زمین گیر کرد.

 به گزارش" ورزش سه" دو روز از برد بزرگ و تاریخی استقلال نماینده ایران برابرالریان قطر  میگذرد  فارغ از احساسات اولیه از این برد دلنشین و احتیاج فوتبال ایران به این برد با توجه به اتفاقات روزهای گذشته و سخت گیری های بیش از حدکنفدراسیون فوتبال آسیا و فروکش کردن تب جامعه فوتبال بخاطر دفاع بدون حرف و حدیث هر دو نماینده ما از فوتبال ایرانی ، نظری می اندازیم به اندیشه های تاکتیکی نیمکت استقلال در برابر نماینده قطر.

*استقلال  در مهمترین بازی خود در سال 98 با بازیخوانی درست صورت گرفته فرهاد مجیدی و آنالیزهای صورت گرفته  از خط حمله الریان و با توجه به ضعف مفرط خط دفاعی این تیم با ارائه فوتبالی منطقی و سپردن مالکیت زمین و توپ به تیم الریان فضا را در اختیار گرفت و ضربات مرگبار رادر طول نود دقیقه بر پیکر الریان وارد کرد.

*برترین نتیجه تاریخ تیم های ایرانی در خارج خانه در لیگ قهرمانان آسیا را در قطر تفکرات تاکتیکی کادرفنی و اجرای دقیق آن توسط بازیکنان پرتلاش استقلال  با بستن منفذهای دفاعی ؛پوشش منطقه ای و قطع ارتباط خط هافبک و حمله الریان و خارج کردن یاسین براهیمی از جریان بازی رقم زدند.نبود یوهان بولی در ترکیب الریانی ها تمام بار اصلی حمل و انتقال توپ از کناره های زمین را به گردن براهیمی خوش تکنیک انداخته بود که با بستن فضاهای حرکتی وی با نفرات بیشتر در جناحین و تمرکز برروی نفر دوم  و کاپیتان الریان تاباتا برزیلی ژاپنی  در مرکز زمین ، عملا الریان خلع سلاح شد.

 

 

*براهیمی که متخصص دور زدن مدافعان کناری و ارسال توپ های خطرناک به هجده قدم حریفان است تا دقیقه 20از سمت چپ الریان و سمت راست خط دفاعی استقلال صاحب توپ می شد، نزدیکی وریا به او و پوشش دانشگر در چند متری وریا به همراه علی کریمی در شعاع 5متری توپ ؛باعث شده بود او که توان زیادی در دریبلینگ دارد نتواند جریان بازی را برای تیمش رهبری کند. جالب اینکه با تغییر تاکتیک و رفتن براهیمی از دقیقه 20 به سمت راست الریان و چپ استقلال قبلا توسط کادر فنی  استقلال پیش بینی شده بود؛ مثلث از کار انداختن براهیمی این بار  توسط میلیچ ؛طاهرخانی و ریگی طراحی و با او تکرار شد.

 *در این فاصله خط حمله زهر آگین استقلال کار خودش کرده بود؛استقلال ضربه اول بر پیکر الریان در دقیقه 9بازی با گل دیاباته روی ضربه کاشته وریا کاشته زن زده بود . میزبان خیلی زود قافیه را باخته بود و این بهترین فرصت برای افزایش اندوخته پسران آبی بود.

 

 

نقل مکان های براهیمی از چپ و راست  و ندادن فضا به او و نبود تاکتیک جایگزین در تیم الریان موجب شد این بار  خود براهیمی در مرکز زمین  تیر خلاص بر پیکر الریان با لو دادن توپ و توپ دزدی عالی کریمی و پاس کاری بی نقص قائدی و دیاباته و گل تماشایی قائدی بر پیکر الریان بزند.

* استقلال با بستن شعاع حرکتی عناصر هجومی الریان و کشاندن خط دفاعی  این تیم به یک سوم دفاعی خود و ایجاد فضا برای حرکات در عمق برای قائدی و حتی دیاباته ، میلیچ و بعضا وریا هر بلایی که دوست داشت بر سر خط دفاعی کند و بدون نظم الریان آورد تا با دبل قائدی و ارسلان نتیجه ای رویایی برای استقلال در تابلوی ورزشگاه جاسم بن محمد رقم بخورد.

 

 

**آمار بازی چه می گوید:

تا دقیقه 70بازی الریان 12کرنر زده بود در حالی که استقلال بدون کرنر با سه گل از حریف خود جلو بود .آمار آخر بازی کاملا نشان می دهد فوتبال با برنامه آبی پوشان چه بلایی سر تیم بی دفاع آگیره آورد.الریان 63درصد مالکیت توپ داشت با  457پاس در حالی که پاس های استقلالی ها عدد 257 را نشان می داد.6شوت در چهارچوب آبی ها  5گل به همراه داشت؛ در برابر3شوت در چهارچوب الریانی ها که بی هدف در اوایل بازی به دستان حسینی رسیده بود، حاکی از سردرگمی تیم آگیره علیرغم داشتن توپ و مالکیت آن بود. فرهاد مجیدی برخلاف بازی با الکویت که با حمله و پرس و بازی کاملا باز پیروز شده بود ،این بار با توجه به توان تیمی الریان و اشراف  به داشته های خود مالکیت توپ و فضای حرکتی را پشت هجده قدم خود به الریان داددو با کشیدن مدافعان این تیم به نیمه زمین خودی ؛شعاع حرکتی قائدی را زیاد کرد و الریان را در خاک خودش گلباران کرد. در این پیروزی همه باید وظایف خودشان خوب و بدون نقص انجام می دادند که دادند.

*روزبه و شاهین طاهرخانی به ندرت به خط وسط زمین نزدیک میشدند .روزبه  با آرامشی که کمتر از او سراغ داریم  با دقت پاس 100درصدی 16پاس داد که همه صحیح بود،او در این بازی وظیفه خود را به عنوان رهبر خط دفاعی به درستی انجام داد. شاهین طاهرخانی هم می تواند امیرحسین صادقی دیگری شود ،او فرصت بدست آمده را قدر دانست و اطمینان خاطرمناسبی  به نیمکت استقلال بابت استفاده از او در ادامه مسابقات داد.از نفوذهای بی محابای وریا خبری نبود؛جنگ های تن به تن متعدد وریا با براهیمی و دوئل تمام نشدنی این دو توان مناسب دفاعی وریا را که همیشه در فاز تهاجمی تحلیل  میشد به رخ منتقدان  کشید.

*علی کریمی مثل همیشه نبض بازی در دست داشت و پوشش خوبی برای کناره های زمین بود.هر وقت کریمی به کناره ها میرفت میانه میدان با حضور فرشید باقری و مسعود ریگی همچنان تحت کنترل استقلال بود.

 

 

 *فرشید باقری و مسعود ریگی با دوندگی زیاد در میانه میدان فرصت فکر کردن از بازیکنان الریان گرفته بودند.دیاباته و قائدی هم میدانستند چه وظیفه ای دارند و به بهترین نحو آن راانجام دادند.ارسلان در مدت زمان حضور کم 2بار به دروازه شوت زد که هر دو گل شد.میلیچ هم مثل همیشه هم دردفاع و هم در زمان اضافه شدن به خط حمله وظایف خودش درست انجام داد.

*دانشگر که می بایست کنترل بیشتری بر روی اعصاب خود داشته باشد، همواره پوشش وریا را برای کنترل تنها حربه تاکتیکی الریان یاسین براهیمی به درستی انجام داد.دو یار تعویضی آرش رضاوند با یک پاس گل ومرتضی تبریزی با پایه ریزی پاس گل پنجم نشان دادندکل تیم از بازیکنان اصلی تا ذخیره وظیفه خود را در بازی می دانستند.

 

 

*فرهاد مجیدی که ریسک بزرگی کرد تا جانشین استراماچونی سرمربی مجبوب استقلالی ها شود، در همین دو بازی نشان داد دارای توان تحلیلی بالایی است و تیم خود را بر اساس برنامه های تیم حریف آرایش و روانه میدان  می کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها