کد خبر : 3706

اسلحه مرگبار روسیه برای مقابله با پهپادهای آمریکایی

اسلحه مرگبار روسیه برای مقابله با پهپادهای آمریکایی

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «نشنال اینترست» نوشته است که روسیه در حال حاضر به موفقیت های زیادی در قابلیت عملیاتی تسلیحات خود برای مقابله با پهپادهای دشمن رسیده که این امرمی تواند مشکلات جدی برای ایالات متحده ببار آورد که در حال حاضر تمام توجه خود را روی استفاده از پهپادها متمرکز کرده است.

به عنوان مثال، نشریه از تمرینات نظامی در منطقه لنینگراد یاد کرده است که در جریان آن، سیستم جدید جنگ الکترونیک (Silok) به مقابله با پهپادها پرداخت.

نشنل اینترست خاطر نشان ساخت با توجه به اینکه ارتش روسیه مدتهاست از ابزار سرکوب الکترونیکی استفاده می کند و در اکتبرسال 2017، اولین مجموعه پیچیده زمینی را ایجاد کرد که هدف اصلی آن ازبین بردن هواپیماهای بدون سرنشین دشمن است، می توان این موفقیت را تأیید نمود.

افزایش روزافزون شمار مجتمع های جنگ الکترونیکی و سطح مهارت ارتش روسیه در استفاده از آنها به عنوان تهدیدی جدی برای نیروی نظامی ایالات متحده امریکا قلمداد شده است. به ویژه، نویسنده مقاله ادعا می کند که، ایران در سال 2011  از مجتمع " Avtobaz " ساخت روسیه برای بدام انداختن پهپادهای RQ-170 ایالات متحده استفاده کرده است.

مطابق با جمع بندی نشریه نامبرده، با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی، پهپادهای امریکایی مشخصات و خودکار بودن خود را بهبود می بخشند، اما با این حال، آن ها نمی توانند بدون ارتباط رادیویی که برای انتقال داده ها ضروری است فعالیت کنند که این نقطه ضعفی است که روسیه می تواند از آن به نفع تجهیزات نظامی خود استفاده کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها