کد خبر : 37047

فکر کنید یحیی هم خارجی است!

فکر کنید یحیی هم خارجی است!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به خبرورزشی گفت: من فقط یک انصاری‌فرد می‌شناسم که نام کوچکش کریم است، یک علی هم می‌شناسم که نام فامیلش انصاریان است! مدیرعامل پرسپولیس را کلاً نمی‌شناسم!

به گزارش خبرورزشی، بهروز رهبری‌فرد با یحیی گل‌محمدی آشتی کرده و دیگر قرار نیست دعوا‌های گذشته را ادامه دهد.
 
بعد از اولین پیروزی مقابل تراکتور که دستپخت گل‌محمدی بود، به سراغ کاپیتان پیشین سرخپوشان رفتیم که به داشتن «زبان سرخ و آتشین» مشهور است. صحبت‌های بهروز را بخوانید.
 

از بازگشت یحیی خوشحالم!

من اولین اولین کسی بودم که بابت بازگشت به پرسپولیس، با یحیی گل‌محمدی تماس گرفتم و به او تبریک گفتم. یحیی آدم زحمتکشی است که برخلاف خیلی‌ها در فوتبال، نان بازویش را می‌خورد. انتخاب او، انتخاب بسیار خوبی بود، اما باید هواداران به گل‌محمدی زمان بدهند تا لیاقت‌هایش را نشان بدهد.

 

یحیی باید سال‌ها بماند

گل‌محمدی رفیق گذشته من است و واقعاً دوستش دارم. مطمئنم بهترین گزینه بود و باید سال‌ها روی نیمکت بنشیند، چون بین گزینه‌های ایرانی، بهترین فرد برای هدایت پرسپولیس است. استراماچونی و برانکو و کالدرون هم آمده بودند، ۶، ۷ بازی اول نتیجه نگرفتند، اما استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها از این مربیان خارجی حمایت کردند و حالا نوبت یحیی است که مورد حمایت قرار بگیرد. باید همه پشت او باشیم. این موضوع را خطاب به هواداران می‌گویم، چون آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند کدام مربی بماند و کدام مربی اخراج شود. باید فکر کنند که یحیی هم خارجی است. اگر دو بازی نتیجه نگرفت، نباید شعاری علیه یحیی سر بدهند. البته بازی اول را خوب برد ولی نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد.

 

آن دوره، زمان یحیی نبود

بله، من در دوره قبلی سرمربیگری گل‌محمدی با حضورش مشکل داشتم. هنوز هم می‌گویم آن دوره، زمان خوبی برای سرمربیگری یحیی نبود. او باید در چند تیم دیگر سرد و گرم فوتبال را می‌چشید، سطح فنی و تجربیاتش را بالا می‌برد و بعد می‌آمد. حالا امروز که برگشته، همه ما مطمئن هستیم که گل‌محمدی آن مربی بی‌تجربه قدیم نیست. انتخاب‌ها و تاکتیک‌هایش سنجیده است و کمتر اشتباه می‌کند. آن روز به درستی از او انتقاد می‌کردم، امروز هم به صورت منطقی از او حمایت می‌کنم.

 

کدام انصاری‌فرد را می‌گویید؟!

من فقط یک انصاری‌فرد می‌شناسم که نام کوچکش کریم است، یک علی هم می‌شناسم که نام فامیلش انصاریان است! مدیرعامل پرسپولیس را کلاً نمی‌شناسم، چون او هم پیشکسوتان را نمی‌شناسد! ایشان هنوز ۹۰ میلیون تومان از ۱۰۰ سال قبل به من بدهکار است. آن موقع قسم می‌خورد که پول ندارد، امروز و بعد از ۱۰۰ سال، باز هم قسم می‌خورد که پول ندارد. انصاری‌فرد فقط بلد است مصاحبه کند و عکس بیندازد. البته حالا تنوع هم به عکس‌ها می‌دهد و دیگر پیراهن صورتی نمی‌پوشد ولی مدل عکس‌ها همان است! کاش به جای این همه عکس، دو ساعت برای درآمدزایی هم وقت می‌گذاشت.

 

چرا همیشه مشکل مالی دارد؟

وقتی یک نفر قرار است مدیرعامل شود، دقیقاً مشخص است که چه وظایفی را برعهده می‌گیرد. یعنی انصاری‌فرد نمی‌دانست که وظایف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چیست؟ در چه شرایطی مدیرعامل شده؟ برادر من، شما را آورده‌اند که درآمدزایی کنید نه مصاحبه. وقتی می‌دانی باشگاه این همه بدبختی دارد، چرا مدیرعاملی را قبول کردی؟ من همیشه منتقد طاهری بودم، اما انصافاً مدل درآمدزایی او عالی بود. نمی‌گویم انصاری‌فرد باید از جیبش خرج کند ولی باید توانایی درآمدزایی داشته باشد. وقتی بازیکن می‌خری، تیمداری می‌کنی، مربی اخراج می‌کنی، مربی جدید می‌آوری و... باید پول داشته باشی. اگر غیر از این باشد که من هم می‌توانم از میدان امام حسین، سر خیابان مازندران یک کارگر بیاورم، یک پیراهن صورتی هم برایش می‌خرم تا مدیرعامل پرسپولیس شود و مدام عکس از خودش منتشر کند! هر کسی با پیراهن صورتی می‌تواند عکس بگیرد و این‌طوری مدیریت کند!

 

موز دوست دارند نه خیار!

باور کنید بازیکنان پرسپولیس خیلی حجب و حیا دارند. این همه مدیرعامل آمدند و رفتند، حالا هم نوبت انصاری‌فرد شد، کلی طلبکار هستند. آن‌ها برخلاف بازیکنان دهه ۶۰ و ۷۰ صبر ندارند، چون پول و امکانات و رفاه را تجربه کرده‌اند. هرچه پول بگیرند، حق‌شان است، اما مدیران باشگاه باید فکری به حال آن‌ها بکنند. بعضی از مدیران باشگاه پرسپولیس فقط بلدند جلسه بگذارند و موز بخورند. حتی نمی‌دانم چرا یک بار برای تنوع، خیار نمی‌خورند، از بس موز دوست دارند، موز می‌خورند با چای!

 

بازیکنان زرنگ شده‌اند

زمانی که ما بازی می‌کردیم، می‌گفتند مشکلات مالی تقصیر مدیرعامل نیست، اما بازیکنان امروز زرنگ شده‌اند. آن‌ها هم می‌دانند مدیرعامل باید مشکلات مالی را حل کند. ما نسل بدبختی بودیم ولی این‌ها بلدند حق‌شان را بگیرند. انصاری‌فرد باید بیزینس‌من باشد نه اینکه برای شام و ناهار جوجه‌کباب و کوبیده سفارش بدهد و مدام مصاحبه کند. مردم دو روز دیگر باید به انصاری‌فرد نمره بدهند؛ آن روز، چطور با او برخورد می‌کنند؟

 

دیگر نگویید «مدیرفوتبالی»

این بحث «مدیرفوتبالی» را همین شما خبرنگاران سر زبان‌ها انداختید در حالی که باشگاه ورزشی، مدیر پولساز می‌خواهد. در کنار او باید یک‌سری مدیران فوتبالی هم باشند نه اینکه تمام باشگاه را بدهند به مدیرانی که راه‌های درآمدزایی را نمی‌دانند. بروید و آرشیو روزنامه تان را ببینید؛ روز بازی با بایرن‌مونیخ از همین انصاری‌فرد انتقاد کردم و گفتم وقتی پول نداری با بازیکنان تسویه‌حساب کنی، چرا دنبال کشاندن بایرن‌مونیخ هستی؟ الان می‌بینید که همه بازیکنان پرسپولیس مصاحبه می‌کنند و می‌گویند وقتی پولی در میان نیست، چرا باشگاه با استوکس قرارداد دلاری می‌بندد؟ یک نفر این وسط دروغ می‌گوید.

 

این بار طعنه زدند، دفعه بعد نام می‌برند

فکر می‌کنید چرا بازیکنان پرسپولیس از تمام تصمیمات انصاری‌فرد در مصاحبه‌های‌شان انتقاد می‌کنند؟ آن‌ها امروز به مدیرعامل باشگاه طعنه زدند و غیرمستقیم از او انتقاد کردند، اما دفعه بعد نامش را می‌برند و می‌گویند آقای انصاری‌فرد! پول ما چه شد؟ اگر مدیرعامل باشگاه می‌بیند برای حل مشکلات مالی توانایی ندارد، چرا دستش را بالا نمی‌برد و نمی‌گوید مرا کنار بگذارید؟ با آبرو رفتن بهتر از آن است که آدم با شعار «حیا کن، رها کن» برود!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها