کد خبر : 37003

استوکس فقط این 20 بازی را فرصت دارد

استوکس فقط این 20 بازی را فرصت دارد

از بازی روز شنبه پرسپولیس تا آخر دیدار فصل، استوکس حداقل 20 بازی فرصت دارد تا خود را به فوتبال دوستان ایرانی ثابت کند.

به گزارش "ورزش سه"، آنتونی استوکس سرانجام در تمرین پرسپولیس حضور یافت تا با گرمکن قرمز شماره 10 کار خود را استارت بزند.

در کنار بازیکنانی که فصل گذشته رقیب تیمش بودند و حالا هم تیمی او خواهند بود.

استوکس، ستاره ای که فصل گذشته 11 گل در لیگ برتر برای تراکتور زد، حالا در حالی به پرسپولیس ملحق شده که این تیم دو بازی از نیم فصل دوم خود را انجام داده اما حداقل 20 بازی دست نخورده دیگر هستند که انتظار این مهاجم بریتانیایی را می‌کشند.

* 20 بازی سرنوشت ساز؛ لیگ، آسیا و حذفی

پرسپولیس تا پایان فصل حداقل 20 بازی در تورنمنت های مختلف خواهد داشت که البته در صورت صعود به فینال جام حذفی و همچنین مرحله حذفی لیگ قهرمانان، این تعداد بیشتر هم خواهد شد. در ادامه احتمالات را بررسی خواهیم کرد:

- استوکس رکورد شکنی می‌کند؟

آنتونی استوکس با پیراهن تراکتور تا هفته سیزدهم لیگ برتر، توانست 8 گل بزند. او البته پس از بازی با ذوب آهن به تعطیلات رفت و برای چند هفته به ایران برنگشت و بازی حساس مقابل پرسپولیس را نیز از دست داد. در بازی های نخست استوکس یک گل تماشایی با شوت از راه دور به نساجی زد، سپس برابر استقلال خوزستان پوکر کرد و همچنین در مقابل تیم های صنعت نفت، سپیدرود و سپاهان نیز گل به ثمر رساند. حالا دست بر قضا، سرخپوشان تهرانی روز شنبه برابر صنعت نفتی به میدان می‌رود که استوکس تجربه گلزنی به آن را دارد. باید دید در 13 بازی لیگ برتری، استوکس رکورد 8 گل سال گذشته را می‌شکند یا نه؟

 

- لیگ قهرمانان؛ دلار در مقابل دلار!

پرسپولیس در مسابقات لیگ برتری می‌توانست با زوج علی علیپور و کریستین اوساگوآنا کار خود را پیش ببرد. در این بین وحید امیری، آریا برزگر و مهدی عبدی هم بودند که در سطح لیگ برتر، مهاجمان قابلی هستند اما برای لیگ قهرمانان آسیا و رقابت با تیم های متمول حاشیه خلیج فارس، بدون تردید به مهاجمی بین المللی نیاز است. در مقابل الدحیلی که مانژوکیچ را دارد، بدون تردید حضور استوکس به پرسپولیسی ها قوت قلب خواهد داد. اگرچه علیپور نشان داده مهاجم گلزنی است اما فصل گذشته او آنقدر تنها بود که در آخرین بازی های فصل دچار خستگی شده بود. به هر حال پرسپولیسی ها قرارداد دلاری با استوکس بسته اند تا با درخشش در لیگ قهرمانان و کسب پاداش، این هزینه ها به خزانه باشگاه برگردد!

- جام حذفی؛ عیارشناسی در لحظات سخت

قرمزهای تهرانی مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی محسوب می‌شود و حالا در نیمه نهایی حضور دارد. باتوجه به این که در لیگ برتر تیم های سپاهان، استقلال، شهرخودرو، تراکتور و حتی صنعت نفت مدعیان قدرتمندی هستند، جام حذفی یک میان‌بر برای کسب سهمیه آسیایی است و باتوجه به شرایط آن، طبیعتا پرسپولیس به درخشش استوکس احتیاج دارد تا در لحظات حساس و بازی هایی که فرصت اشتباه در آن نیست، پیروز شوند.

* تحولات در ترکیب بعد از خرید استوکس

یحیی گل محمدی در اولین بازی خود از زوج کریستین اوساگوآنا و علی علیپور استفاده کرد، آیا این زوج تغییر می‌کند؟

- استوکس، سورپرایز برای دربی؟

هنوز ITC آنتونی استوکس به باشگاه پرسپولیس نرسیده و بعید است یحیی گل محمدی او را در بازی با صنعت نفت، به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب قرار دهد. بنابراین احتمالا اولین بازی مهاجم ایرلندی با پیراهن سرخ، در دیدار دربی خواهد بود. یک مسابقه ویژه که شاید رونمایی از استوکس در نیمه دوم آن انجام شود؛ اما او به جای کدام بازیکن وارد ترکیب خواهد شد؟ نکته مهم این است که استوکس در ماه های اخیر فوتبال بازی نکرده و طبیعتا در شرایط آرمانی نیست.

- بازگشت به دوران طارمی - علیپور؟

کریستین اوساگوآنا در تیم ذوب آهن مهاجم نوک بود اما یحیی گل‌محمدی گفت که از او انتظار گلزنی ندارد. بنابراین در اولین بازی نیم فصل دوم نیز علیپور در پست مهاجم نوک به میدان رفت و اوساگوآنا پشت او نقش آفرینی کرد. اما استوکس مهاجم گلزنی است که طبیعتا باید در پست مهاجم نوک به میدان برود؛ بنابراین شاید دوران طارمی - علیپور تکرار شود و آقای گل سرخ ها چند متر عقب از مهاجم ایرلندی بازی کند. البته این در حالی خواهد بود که استوکس به شرایط قبلی بازگردد چرا که فعلا به هیچ عنوان آماده بازی نیست.

- آقای استوکس؛ بلیتت را یک طرفه نکن!

تمام این احتمالات و تحولات، در شرایطی است که آنتونی استوکس برخلاف دوران بازی در تراکتور عمل کند! پرسپولیسی ها باید امیدوار باشند که او از تعطیلات برگردند و البته امید اصلی شان باید به تیم مذاکره کننده ای باشد که چند هفته در دبی مذاکرات را انجام داد و حالا باید قرارداد سفت و سختی امضا شده باشد که اجازه تاخیر در بازگشت را به آنتونی ندهد. با این حال تصمیم نهایی را خود او باید بگیرد و بلیت هایش را برخلاف گذشته، یک طرفه نکند!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها