کد خبر : 36696

ترکیب احتمالی استقلال در بازی امروز برابر الکویت

ترکیب احتمالی استقلال در بازی امروز برابر الکویت

استقلال بعد از گذراندن روزها و هفته های پرتنش امروز در اولین آزمون خود با هدایت فرهاد در رقابتی آسیایی به مصاف حریفی نام آشنا از کویت می رود.

به گزارش ورزش سه، پایان قصه استرا با استقلال به قدری پرحاشیه بود که هنوز هم ترکش های این پایان تلخ ادامه دارد. با این وجود استقلال با انبوهی از اتفاقات غیرمنتظره و مشکلات امروز با هدایت فرهاد مجیدی در اولین آزمون جدی به مصاف الکویت می رود تا ورژن 2020 آبی ها در شهر ثالث آن هم به میزبانی دبی به اکران گذاشته شود.

با وجود تمام گمانه زنی ها در خصوص موضع گیری محکم باشگاه های ایرانی در قبال سلب امتیاز میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا سرانجام در دقیقه 90 تصمیم براین شد تا این نماینده ها به خصوص پلی آفی ها از تصمیم AFC اطاعت کنند و با چشم پوشی از حق میزبانی خود در امارات مقابل حریفان خود به میدان بروند. تصمیمی که استقلال را راهی یکی دیگر از سفرهای پرماجرای خود کرد تا آن سوی آب های خلیج فارس به مصاف الکویت برود.

فرهاد مجیدی که با قبول ریسکی سنگین روی صندلی مردی محبوب همچون استراماچونی نشست، امروز در شهری که سال ها در آن درخشید و به محبوبیتی خاص میان فوتبالدوستان آن رسید، امروز دوران پسااسترا را برای استقلالی ها با ورژن 2020 استارت خواهد زد. دورانی که طرفداران پرشمار این تیم امیدوار هستند شیرین تر از دوران مرد ایتالیایی پیش برود بلکه از تلخی این مدت بکاهد.

سرمربی جوان استقلال امروز بالاجبار تغییرات مهمی به نسبت میراثی که استراماچونی برایش به جاگذاشت، ایجاد خواهد کرد به خصوص در ساختار تدافعی که مصدومیت مهره های کلیدی دست مجیدی را حسابی بسته است. آخرین اخبار از اردو از تغییر چیدمان آبی ها از دفاع سه نفره دوران استراماچونی به دفاع چهارنفره حکایت دارد تا مهم ترین تغییرات رقم بخورد.

سیدحسین حسینی همچنان مرد شماره یک استقلال خواهد بود. دروازه بان آبی ها که انگیزه های زیادی دارد تا شروعی دوباره با تیم داشته باشد امروز می تواند یکی از کلیدی ترین مهره های این تیم در تقابل با مهاجمان کویتی باشد بلکه اولین کلین شیت 2020 برای او نوید روزهای طلایی تر را بدهد.

وریا غفوری کاپیتان آبی ها انتخاب اصلی در پست دفاع راست خواهد بود اما در پست دفاع چپ تاخیر در بازگشت هروه میلیچ، شانس میلاد زکی پور را برای بازگشت به ترکیب اصلی بیشتر کرد مگر این که فرهاد دلبستگی خاصی به توانایی های مدافع کروات داشته باشد.

در مرکز دفاع زوج روزبه چشمی و محمد دانشگر در غیاب مدافعان مصدومی همچون عارف غلامی و سیاوش یزدانی به میدان خواهند رفت تا ساختار تدافعی استقلال با دگرگونی کامل در اولین آزمون با سرمربی جدید به میدان رفته و محکی جدی در آسیا بخورد.

در میانه میدان علی کریمی یکی از ستون های اصلی محسوب می شود ضمن این که مسعود ریگی به عنوان زوج او در تشکیل دژ دفاعی مقابل هافبک های الکویت نقشی کلیدی خواهد داشت. استقلال اگر بنا به چیدمان 1-3-2-4 داشته باشند مقابل این دو هافبک دفاعی از مثلث ارسلان مطهری(وینگر راست) ارش رضاوند(پشت مهاجم) و مهدی قائدی(وینگر چپ) بهره خواهد برد.

تک مهاجم استقلال هم شیخ دیاباته ستاره اهل مالی است که در نیم فصل نخست خود را به خوبی اثبات کرد و حالا با انگیزه های خاص پا به مهم ترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن می گذارد تا راهی که سایر مهاجمان خارجی استقلال رفتند را ادامه بدهد. شاید بتوان از مرتضی تبریزی هم به عنوان گزینه اول جانشینی شیخ نام برد.

به این ترتیب استقلال با چیدمان 1-3-2-4 که در تمرینات روزهای گذشته به آن اکتفا کرده بود با این نفرات به میدان خواهد رفت گرچه این احتمال هست در آخرین لحظه با یک جابه جایی و سورپرایزی از نوع فرهاد با چیدمان 2-4-4 به مصاف الکویت برود؛

سیدحسین حسینی؛ وریا غفوری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، میلاد زکی پور؛ علی کریمی ، مسعود ریگی؛ ارسلان مطهری، آرش رضاوند، مهدی قائدی؛ شیخ دیاباته.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها