کد خبر : 36515

راند پایانی بین قلعه‌نویی و دایی

راند پایانی بین قلعه‌نویی و دایی

اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد سرمربی جدید تیم ملی از بین امیر قلعه‌نویی و علی دایی انتخاب خواهد شد و بعید است گزینه دیگری در شرایط فعلی از طرف فدراسیون برای نیمکت تیم ملی مطرح شود.

به گزارش خبرآنلاین ،  ماجرای طولانی انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی به مراحل پایانی خود نزدیک شده و احتمالا به زودی سرمربی جدید تیم ملی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 مشخص خواهد شد. در حال حاضر علی دایی گزینه جدی نیمکت تیم ملی است ولی در این راه امیر قلعه‌نویی را هم در کنار خود می‌بیند و احتمالا سرمربی تیم ملی این یکی از این دو نفر خواهد بود.

ظاهرا مشکل اصلی قلعه‌نویی برای سرمربیگری تیم ملی این است که او به خاطر حضور سپاهان در آسیا می‌خواهد بعد از اسفندماه روی نیمکت ایران بنشیند که فدراسیون با این موضوع مخالف است ولی در صورت انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا ممکن است قلعه‌نویی هم تصمیم بگیرد زودتر کارش را آغاز کند. علاوه بر این قلعه‌نویی در فدراسیون حامیانی چون اسلامیان و ساکت، که با او در سپاهان افتخارات زیادی را کسب کرد را هم دارد که این موضوع می‌تواند به سرمربی فعلی سپاهان شانس حضور دوباره روی نیمکت را تیم ملی دهد.

در مقابل اما علی دایی حمایت بالای بازیکنان تیم ملی را دارد و برخی از بازیکنان مثل سردار آزمون به صراحت از تمایل خود برای حضور دایی سخن روی نیمکت تیم ملی سخن گفته‌اند که این بزرگترین برتری دایی نسبت به قلعه‌نویی است و می‌تواند آقای گل تاریخ بازی‌های ملی را بار دیگر روی نیمکت تیم ایران بنشاند.

پیش از این دو نفر برانکو هم از گزینه‌های اصلی فدراسیون بود که در نهایت مذاکرات با او به نتیجه نرسید و این سرمربی کروات راهی تیم ملی عمان شد. در حال حاضر به نظر می‌رسد سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی است و گزینه دیگری هم به جز دایی و قلعه‌نویی وجود ندارد. این دو نفر در شرایطی اکنون تبدیل به گزینه‌های نهایی نیمکت تیم ملی شده‌اند که هردو سابقه حضور در تیم ملی را دارند و هیچ کدام هم نتیجه قابل قبولی نگرفتند و اینکه فدراسیون چطور بعد از سال‌ها دوباره تصمیم گرفته به این گزینه اعتماد کند خودش علامت سوال بزرگی است.

تمام این اتفاقات در شرایطی است که تیم ملی در یک سال اخیر مدت زیادی را بدون سرمربی بوده و وضعیت خوبی در جدول گروهش ندارد. فدراسیون در چند ماه اخیر فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی داشته که آن‌را از دست داده است و اکنون جای هیچ اشتباهی در انتخاب سرمربی جدید وجود ندارد و هر تصمیم غلطی می‌تواند منجر به از دست رفتن جام جهانی 2022 برای تیمی شود که در روسیه شگفتی‌ساز بود و عملکردش تحسین همگان را برانگیخت، اتفاقی که شاهکارهای فدراسیون در سال‌های اخیر را تکمیل خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها