کد خبر : 36440

بحرانی که بعد از رفتن کارلوسک کی روش ایجاد شد

بحرانی که بعد از رفتن کارلوسک کی روش ایجاد شد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: به وضعیت ویلموتس، استراماچونی و کالدرون دقت کنید که در میانه راه کار را رها کردند و حقیقتا این‌بار نباید در خصوص انتخاب مربی از یک سوراخ چند بار گزیده شویم.

به گزارش فارس ، هدایت ممبینی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره دانش‌افزایی نیم‌فصل در خصوص برگزاری این کلاس‌ها اظهار داشت: به هر حال ما این کلاس‌ها را گذاشته‌ایم تا از لحاظ داوری در نیم‌فصل دوم شاهد اشتباهات کمتری باشیم، ضمن آنکه کلاس‌های روانشناسی هم داریم که آقای مهری در اینجا حضور دارند و در این زمینه نیز با داوران صحبت خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه برخی از داوران معتقدند احکامی که توسط کمیته انضباطی صادر می‌شود چندان بازدارنده نیست و این راه مناسبی برای مقابله با انتقادات به داوران نیست، گفت: در برخی موارد من با این موضوع موافق هستم. در همه جای دنیا مردم از فوتبال لذت می‌برند، ولی ما در کشورمان شاهد اعتراضات گسترده بازیکنان به داوران هستیم و حتی این موضوع باعث شد در مسابقات بین‌المللی ضرر کنیم. این را هم بگویم که کمیته انضباطی دستش بسته است و فقط صدور چنین احکامی نمی‌تواند باعث شود تا جلوی مشکلات گرفته شود. در این زمینه باشگاه‌ها باید به جمع‌بندی برسند و باید کمک کنند که بازیکنان زیاد به داوران اعتراض نکنند و در واقع مقابله با چنین موضوعی نیاز به همت جمعی دارد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا گزینه هدایت تیم ملی ایرانی است یا خارجی، عنوان کرد: من نمی‌توانم الان گزینه‌ای را بگویم، ولی در آخرین جلسه، هیئت رئیسه جمع‌بندی روی این موضوع صورت گرفت که گزینه داخلی باشد. شما به وضعیت ویلموتس، استراماچونی و کالدرون دقت کنید که در میانه راه کار را رها کردند و حقیقتا این‌بار نباید در خصوص هدایت تیم ملی از یک سوراخ چند بار گزیده شویم، ممکن است مربی خارجی بیاوریم، ولی طبیعتا اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم مشکلاتی داریم که باید با آن دست و پنجه نرم کرد.

خبرنگاری گفت آیا صحت دارد وحید هاشمیان سرمربی تیم ملی است، ممبینی پاسخ داد: چند گزینه مطرح شده، ولی من اسم خاصی نمی‌آورم. این را هم معتقدم که مربی تیم ملی باید تجربه خوبی داشته باشد و معتقدم بعد از رفتن کی‌روش، در این زمینه یک خلأ‌هایی ایجاد شده که باید پر شود، اما هر اتفاقی می‌افتد، امیدوار هستم که در نهایت باعث موفقیت تیم ملی در راه جام جهانی و جام ملت‌های آسیا باشد.

رئیس کمیته داوران در خصوص اینکه یکی از رسانه‌های عربستانی ادعا کرده یکی از دلایل AFC برای عدم حضور تیم‌های مختلف در ایران مخالفت کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا با سفر داوران به ایران است، گفت: من، چون گزارشی در این زمینه ندیدم نمی‌توانم در موردش صحبت کنم و باید اول گزارش مکتوب اف‌ای‌سی را ببینم و در این مورد نظر بدهم.

ممبینی در خصوص اینکه شایعه شده بعد از باشگاه‌ها تیم ملی نیز نمی‌تواند از تیم‌های ملی کشور‌های دیگر میزبانی کند، گفت: این تصمیم فعلاً در مورد باشگاه است که امیدوارم در آینده حل شود. در مورد تیم ملی هنوز تصمیمی گرفته نشده، ولی امیدوارم با دیپلماسی ورزشی نیز این مشکل حل شود.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سؤال که اگر حکم اف‌ای‌سی قطعی شود، آیا شما با سفر داوران و قضاوت آن‌ها به بازی‌های لیگ قهرمانان و دیگر مسابقات موافقت می‌کنید یا خیر، گفت:‌ ما باید با منطق و دلیل تصمیم بگیریم. تصمیمات نباید احساسی باشد و باید حواسمان به این موضوع نیز جمع شود که احساس نباید بر منطق غلبه کند. ایران کشور امنی است و ما باید این موضوع را با دیپلماسی ثابت کنیم و مشکلات را حل کنیم. در این شرایط اظهارات احساسی نمی‌تواند کمکی به ما کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا علی دایی گزینه نهایی هدایت تیم ملی است یا خیر، گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده، ولی دایی یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی است. او بازیکن بزرگی بوده و سال‌ها در فوتبال ایران زحمت کشیده است. این را هم بگویم که ما باید در آینده نزدیک گزینه‌های زیادی را برای هدایت تیم ملی از داخل کشور داشته باشیم و اگر این همه ایراد می‌گیریم که چرا گزینه نداریم، به یکی از این ایراد‌ها به فدراسیون فوتبال هم برمی‌گردد که در این زمینه خوب آموزش داده نشده است. اگر بتوانیم مربیان خوبی را پرورش دهیم، می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها