کد خبر : 35908

60 ساعت مهم برای پرسپولیس

60 ساعت مهم برای پرسپولیس

از سرنوشت کالدرون تا انتخاب جانشین او، از خرید مهاجم تا پرداخت مطالبات بازیکنان، از بلیت بازگشت رادو تا حل مشکل بشار و همچنین اردوی خارجی؛ پاسخ مدیریت پرسپولیس به این مشکلات چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، حالا که چند ساعت به زمان موعود باشگاه پرسپولیس در خصوص سرنوشت گابریل کالدرون مانده، گمانه‌زنی‌ها در این باره به شدت افزایش یافته است. هرچه ساعت به عصرِ نخستین روز هفته نزدیک می‌شود، کفه غروبِ سرمربی آرژانتینی در پرسپولیس نیز سنگین‌تر می‌شود و ترازو، «جدایی کالدرون» را پیش از اعلام رسمی خبر می‌دهد.شاید بخشی از شایعات جدایی گابریل کالدرون، حاصل از احساس موجود در جامعه باشد اما شکی نیست که عزم مسئولان ورزش نیز به حضور نیروهای ایرانی در فوتبال است؛ همانطور که روز گذشته مسئولان وزارت ورزش چنین مسئله ای را اعلام کردند یا یک روز قبل‌تر که فدراسیون نشینان، همین نسخه را برای تیم ملی تجویز کرده بودند.

برای پرسپولیسی‌ها که آخرین بار 1739 روز پیش یک سرمربی ایرانی را روی نیمکت خود دیدند، حالا پذیرش این موضوع کار آسانی نخواهد بود. خصوصا این که چند ماه پیش سرمربی قهرمان را از دست دادند و حالا باید با سرمربیِ صدرنشین خود وداع کنند. حتی 1739 روز قبل نیز آن‌ها سرخوش از حضور برانکو ایوانکوویچ در قسمت VIP استادیوم آزادی، 90 دقیقه را با حسین عبدی سپری کردند وگرنه برای آخرین تجربه واقعی با مربی ایرانی، باید به چند روز قبل تر رفت که با هدایت حمید درخشان، از پس راه آهن نیز برنیامدند و شکست تلخی خوردند.

البته انتخاب مربی ایرانی تنها مشکل این روزهای پرسپولیس نیست. مسائل ها انقدر پرشمارند که شاید گزینش مهم‌ترین آن ها، یکی از سخت ترین کارهای ممکن باشد اما بد نیست با کنار نهادن بزرگترین بحران باشگاه (سرمربی)، به دیگر مسائل نیز گریزی زده شود: خرید بازیکن، پرداخت مطالبات بازیکنان، حل مشکل مالی بشار رسن، تهیه بلیت بازگشت رادوشوویچ، برگزاری اردو، توافق با برانکو ایوانکوویچ و بحرانی که حل بسیاری از مسائل بالا را دارد خود دارد؛ درآمدزایی!

نکته مهم این است که حتی در صورت بازگشت کالدرون نیز این بحران ها اکثرا پای بر جا خواهند ماند اما شاید آن موقع، خشم و نارضایتی کمتری از سوی جامعه هواداری، مدیران پرسپولیس را دنبال کند.

در شرایطی که حالا شمارش معکوس پایان فصل نقل و انتقالات آغاز شده و کمتر از 60 ساعت را نشان می‌دهد، پرسپولیسی‌ها از خرید بازیکنان ایرانی ناکام مانده‌اند و به هیچ گزینه خارجی نیز نزدیک هم نشده‌اند. اگرچه سرخ ها در چند سال اخیر، دوران پرتنش در پنجره های زمستانی را تجربه کرده‌اند اما حتی در دوران زندانی‌شدن مدیرعامل خود نیز چند خرید خوب از جمله علی علیپور، فرناندو گابریل و... را انجام دادند اما حالا...

نکته جالب دیگر این است که باوجود گذشت 5 روز از تمرینات پرسپولیس، هنوز دو بازیکن خارجی این تیم یعنی بشار رسن و بوژیدار رادوشوویچ به تمرین اضافه نشده‌اند. در مورد رادو، مسئله اصلی لغو پرواز شرکت هواپیمایی لوفتهانزا بود و او هم اکنون به کرواسی برگشته اما درخصوص بشار رسن هنوز اظهار نظری انجام نشده است.

به هر حال فارغ از این که تقصیر اصلی بر گردن چه کسی است، مدیران پرسپولیس باید هرچه سریع‌تر 8 مشکل این باشگاه را حل کنند و شخص انصاری فرد، باید تصمیم نهایی را بگیرد. برای یادآوری، یک بار دیگر ذکر می‌شود که نقل و انتقالات زمستانی دوشنبه به پایان خواهد رسید و بدون تردید ادامه کار مدیریت فعلی از 24 دی ماه، به تصمیمات آن ها در ساعات آتی بستگی دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها