کد خبر : 35875

رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست

رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست

معاون آموزش‌وپرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان مشوق مالی است نه افزایش حقوق، حقوق دی‌ماه براساس رتبه‌‌بندی صادر و ۱۴۰۰ میلیارد تومان به حقوق دی ماه اضافه شد.

به گزارش تسنیم، علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با اشاره به اینکه رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین فرایندها در نظام مدیریت منابع انسانی است،‌ اظهار‌ کرد: نظام‌های شغلی یا شغل محورند یا شاغل‌محور و وزارت آموزش و پرورش شغل محور است. افرادی که به معلمی وارد می‌شوند باید به صلاحیت‌هایی تعیین‌شده  مجهز باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.

وی افزود: در نظام‌های شغل‌محور با صلاحیت بدو ورود به حرفه از طریق آزمون دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم و از سوی دیگر ارتقای مستمر فرآیندها را داریم که یا برنامه‌ریزی شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش، دستگاهی گسترده است و برنامه‌ریزی به تنهایی در جایگاه خود کافی نیست و باید انگیزه‌های درونی نیز ایجاد کنیم، به هفت کاربرد رتبه‌بندی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: نقطه آغاز رتبه‌بندی مجهز شدن به این توانایی‌ها و نقطه پایانی آن ارتقای کیفیت است.

الهیار ترکمن ادامه‌ داد: نباید به این قائل باشیم که رتبه‌بندی می‌کنیم تا حقوق افزایش یابد و پول توزیع می‌کنیم، مگر به توزیع پول مجاز هستیم؟ هر موضوعی سازوکارهای قانونی خود را دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها