کد خبر : 35536

بازیکن 24 میلیاردی فوتبال ایران چه کسی بود؟

بازیکن 24 میلیاردی فوتبال ایران چه کسی بود؟

خیلی‌ها می‌گویند گران‌ترین خارجی که امسال به ایران آمد فورچونه مهاجم فرانسوی تراکتور بود که از این تیم جدا شده است.

به گزارش خبرورزشی، در مورد کوین فورچونه شنیده می‌شد به پول ایران قرارداد ۲۴ میلیارد تومانی دارد که البته هیچ‌کس نگفت چقدر از پول قراردادش را گرفت و رفت. در میان سایر خارجی‌هایی که قرارداد‌های بالا داشتند یا دارند، می‌توان کی‌روش استنلی سپاهان، یوکیا سوگیتای تراکتور، شیخ دیاباته استقلال و جونیور براندائو و بشار رسن پرسپولیس را مثال زد که البته کی‌روش، دیاباته و بشار بازیکنان خوبی هستند و سوگیتا هم مصدوم شد و رفت.

در مجموع مبلغ قرارداد خارجی‌هایی که به ایران می‌آیند با توجه به قیمت دلار و یورو واقعاً زیاد می‌شود و در اکثر موارد باشگاه‌های دولتی ما نمی‌توانند از عهده پرداخت آن‌ها برآیند و کار به فیفا و شکایت کشیده می‌شود.

گران‌ترین مربیان لیگ برتری چه کسانی هستند؟

قرارداد استراماچونی با استقلال ۷۵۰ هزار یورو در یک سال بود که البته آن اتفاقات افتاد. طبق ادعای مسئولان باشگاه استقلال او علاوه بر پولی که قبلاً گرفته بود ۱۶۰ هزار یورو دیگر هم گرفت، ولی برنگشت. جالب است بدانید قرارداد کالدرون با پرسپولیس بیشتر است. او ابتدا ۳۰۰ هزار یورو گرفت و قرار شده ۳۰۰ هزار یورو دیگر هم طی امروز و فردا به حسابش واریز شود. در میان دیگر مربیان گران‌قیمت لیگ می‌توان به مصطفی دنیزلی اشاره کرد. آقامصطفی از استراماچونی و کالدرون هم گران‌تر بود و هنگام ترک تهران (۴ هفته قبل) پول بسیار خوبی از مسئولان تراکتور گرفت. عجیب اینکه دنیزلی با وجود این قرارداد رؤیایی نتیجه هم نگرفت، ولی موقع ترک تبریز از پولی که گرفته بود کاملاً راضی بود و صدایش هم درنیامد. بد نیست بدانید قرارداد دستیارانش را هم خود دنیزلی بسته بود که طبعاً آن‌ها هم پول خوبی گرفتند.

گران‌ترین مربی ایرانی؟

در میان مربیان ایرانی هم قرارداد قلعه‌نویی با سپاهان از همه بیشتر است که البته آپشن هم دارد. در میان مربیانی که هنوز هستند و تیم‌شان را ترک نکرده‌اند کالدرون گران‌ترین مربی خارجی است و قلعه‌نویی گران‌ترین مربی ایرانی. ضمن اینکه شنیده می‌شود بسیاری از مربیان ایرانی قرارداد‌های ۷۰۰ میلیونی تا ۱/۵ میلیاردی دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها