کد خبر : 35488

جهانبخش در تور پرسپولیس افتاده بود اما ...

جهانبخش در تور پرسپولیس افتاده بود اما ...

ستاره ایرانی تیم فوتبال برایتون انگلیس تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس بود، اما سرخپوشان به او اجازه دادند تا به فوتبال اروپا برود.

به گزارش میزان،  علیرضا جهانبخش که حالا برای برایتون گل می‌‎زند و پیشرفت جذابی داشته، یکی از استعدادهای فوتبال ایران بود که تا یک قدمی پوشیدن پیراهن پرسپولیس هم پیش رفت.

این بازیکن روز ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۱ با قراردادی ۳ ساله از باشگاه داماش گیلان به پرسپولیس پیوست و قرار بود از تابستان سال ۱۳۹۲ به مدت ۳ سال پیراهن سرخپوشان تهرانی را به تن کند. این صفحه اول قرارداد بین عابدینی مدیرعامل وقت داماش و سعید شیرینی نماینده باشگاه پرسپولیس بابت انتقال جهانبخش است.

قرارداد علیرضا جهانبخش با باشگاه پرسپولیس + سند

قرارداد ۷۰۰ میلیون تومان ارزش داشت و دو آپشن در آن دیده می‌شود؛ اول اینکه باشگاه پرسپولیس در آن زمان برای پرداخت پول به باشگاه داماش، ضرب‌الاجل داشت و از سوی دیگر، اگر سلامت بازیکن تائید نمی‌شد، پرسپولیسی‌ها حق فسخ یک‌طرفه قرارداد را داشتند. همچنین باشگاه در صورتی که جهانبخش را ترانسفر می‌کرد، ۷۰ درصد از مبلغ این انتقال را به حساب خود واریز می‌کرد و سهم این بازیکن تنها ۳۰ درصد بود.

بعد از عقد این قرارداد، پیشنهاداتی از اروپا برای جهانبخش رسید و محمد رویانیان به شیرینی توصیه کرد برای کمک به پیشرفت این بازیکن، بهتر است بدون توجه به قرارداد فوق، مجوز لژیونر شدن را به وینگر راست تیم ملی فوتبال کشورمان بدهند. البته در این میان، تماس پدر جهانبخش با شیرینی و رویانیان بی‌تاثیر نبود.

اگر در آن زمان جهانبخش به پرسپولیس می‌آمد، شاید هرگز نمی‌توانست به عنوان اولین بازیکن فوتبال آسیا در تاریخ فوتبال، آقای گل یک لیگ اروپایی (لیگ هلند) شود و امروز در برایتون بدرخشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها