کد خبر : 35122

جزییات بیمه تکمیلی فرهنگیان (هزینه پرداختی)


جزییات بیمه تکمیلی فرهنگیان (هزینه پرداختی)

جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان به همراه افزایش مراکز طرف قرارداد و افزایش تعهدات اعلام شد.

به گزارش ایسنا، اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش جزئیات قرارداد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان را در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داد.

بر این اساس در راستای بهبود وضعیت درمانی فرهنگیان کلیه هزینه‌های بیمارستانی اعم از جراحی‌های تخصصی بدون سقف ارائه می‌شود.

همچنین سایر خدمات همچون درمان طبی و سایر اعمال جراحی، هزینه‌های پاراکلینیکی، ویزیت پزشکان، هزینه تهیه پیوند اعضا طبیعی با تایید انجمن‌های مربوطه، هزینه‌های اروتز و پروتز طبق تعریف و تعرفه وزارت بهداشت، هزینه‌های مرتبط با نازایی و ناباروری، فرانشیز داروی در تعهد بیمه همگانی و ملزومات دارویی بدون سقف است.

این در حالیست که آموزش و پرورش به منظور توجه به منزلت اجتماعی فرهنگیان و در راستای حمایت‌های تکمیلی درمان، خدمات درمانی بدون سقف در راستای افزایش طیب خاطر معلمان در بیش از ۵۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور با رشد ۱۰ درصدی مراکز طرف قرار داد مبادرت به عقد قرار داد یکساله از یکم دی ماه ۱۳۹۸ تا ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ کرده است.

بدیهی است در قرارداد جدید پرداخت هزینه‌ها و تعهدات درمانی زایمان توسط شرکت بیمه‌گر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

ضمن اینکه تعهدات پرداخت هزینه رفع عیوب انکساری چشم از ۴۰۰ هزار تومان به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین هزینه آمبولانس برون شهری از ۲۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رشد داشته و نیز هزینه عینک ، به میزان ۷۰ هزار تومان قابل پرداخت است.

طبق قرارداد آموزش و پرورش با آتیه سازان حافظ، در قرارداد جدید ۲ روش همچنان به صورت اختیاری اعلام شده که در طرح (ب) یعنی روش صندوقی، سرانه هر فرد بیمه شده مبلغ ۴۶ هزار تومان، و سرانه هر فرد در روش بیمه‌گری یعنی طرح الف، مبلغ ۷۵ هزار تومان اعلام شده است ضمن اینکه هر کدام از افراد بیمه شده، چنانچه به مراکز طرف قرارداد در سراسر کشور مراجعه کنند صرفا با ارائه کدملی و بدون هرگونه پرداخت در تعهدات و خدمات بدون سقف، برابر مفاد تفاهم نامه از مزایای بیمه تکمیلی درمان برخوردار خواهند بود.

مزید اطلاع؛ پرداخت خسارات برای بیماران خاص و صعب العلاج که به سایر مراکز غیر طرف قرار داد ، مراجعه کنند به صورت آنلاین و آن‌تایم پرداخت و تلاش بر این است که هزینه‌های سایر بیمارانی که به مراکز غیر طرف قرار داد مراجعه می‌کنند در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شود.

فرهنگیان متقاضی بیمه تکمیلی درمان، جهت بیمه خود ، همسر و تمامی فرزندان تحت تکفل تا ۲۰ دیماه ۹۸ می‌توانند با انتخاب یکی از دو طرح الف یا ب با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت خود، نسبت به انتخاب یک طرح اقدام کنند.

بیمه شدگانی که به هر دلیل، متقاضی انصراف از پوشش بیمهای هستند نیز تا ۲۰ دیماه امسال فرصت دارند جهت تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت، مراجعه و ادارات نیز موظف به دریافت و ابطال عضویت این بیمه‌شدگان است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها