کد خبر : 35067

زمان پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان

زمان پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تمام تلاشمان این است تا معوقات رتبه‌بندی معلمان با حقوق بهمن پرداخت شود و میانگین افزایش حقوق ۴۲۰ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار‌ کرد: همانطور که وعده دادیم رتبه‌بندی معلمان تصویب و ابلاغ شد و هم‌اکنون مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: سوابق و صلاحیت بیش از 700 هزار معلم باید بررسی شود و با احتساب صلاحیت و سوابق در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند، این فرآیند زمان‌بر است.

حاجی‌میرزایی گفت: معلمان متناسب با رتبه‌ای که کسب می‌کنند حقوقشان تغییر می‌کند و این افزایش برای رتبه‌های بالا بیشتر خواهد بود اما در مجموع به طور متوسط 420 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت  که تعدادی بیشتر از این میزان و تعدادی کمتر از آن دریافت خواهند کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان‌کرد: تعهد کردیم مزایای رتبه‌بندی از اول مهر 98 اختصاص یابد و به محض اینکه رتبه‌بندی برای تمام معلمان انجام شد مزایای آن پرداخت خواهد شد.

وی بیان‌کرد:‌ امیدواریم حتماً قبل از سال این کار را انجام دهیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا معوقات رتبه‌بندی با حقوق بهمن پرداخت شود.

به گزارش تسنیم، بر مبنای مصوبه دولت برای رتبه‌بندی معلمان آنها در رتبه‌های یک تا 5 قرار خواهند گرفت.

مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقبت سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

مشمولان فوق در صورت اشتغال تمام وقت در واحدهای آموزشی در صورت کسب شایستگی معلمی از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.

در اجرای مصوبه رتبه‌بندی، کارمندانی که به استناد مصوبه شورای انقلاب در مشاغل اداری اشتغال دارند در صورتی می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند شوند که متقاضی بازگشت از تاریخ اول مهر 99 به مدرسه باشند در هر صورت با شروع سال تحصیلی 1399-1400 ادامه فعالیت افراد در مشاغل اداری به هیچ وجه مجاز نخواهد بود و افراد مشمول شیوه‌نامه براساس فرم درخواست باید وضعیت خود در ارتباط با استفاده یا عدم بهره‌مندی از رتبه‌بندی این شیوه نامه را مشخص کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها