کد خبر : 34849

میزان افزایش حقوق معلمان در سال 99 مشخص شد

میزان افزایش حقوق معلمان در سال 99 مشخص شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم احکام رتبه‌بندی تا بهمن ماه صادر شود. بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و بررسی پرونده‌های صلاحیت معلمان در هیئت‌های ممیزه استانی کمی زمانبر است، اما هر زمان احکام صادر شود، اعمال افزایش‌ها از مهرماه خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ را تشریح و اظهار کرد: کل بودجه کشور هشت درصد رشد دارد که در بخش درآمدی ۹ درصد و این عدد در بخش هزینه‌ای چهار درصد است.

وی افزود: با این حال وضعیت آموزش و پرورش در بعد اعتبارات هزینه‌ای ۲۲.۳ درصد رشد دارد و بودجه آموزش و پرورش از ۴۷ هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان به ۵۷ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان افزایش یافته است و با احتساب کل اعتبارات از تبصره‌های یک و پنج، بودجه ما به ۶۴ هزار میلیارد و ۲۶۵ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش حقوق احتمالا ۱۵ درصدی فرهنگیان در سال ۹۹ 

افزوده شدن ۱۷ درصد به فوق‌العاده شغل معلمان تمام وقت با ۶ ساعت اضافه تدریس 

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان و برنامه‌های رفاهی این وزارتخانه برای فرهنگیان نیز توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد:‌ طبیعتا معلمان مانند مابقی کارکنان دولت مشمول افزایش حقوق سالانه که احتمالا ۱۵ درصد است خواهند بود؛ علاوه بر آن با اجرای طرح رتبه بندی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آنها افزوده می‌شود و برای معلمان در طرح تمام وقت نیز که شش ساعت اضافه تدریس دارند نیز حدود ۱۷ درصد به فوق‌العاده شغلشان افزوده می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: اما باید توجه داشت که معلمان همانند دیگر کارکنان دولت اضافه کار و خدمات رفاهی ندارند و باید برای افزایش فوق‌العاده شغلشان تمهید کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم احکام رتبه بندی تا بهمن ماه صادر شود. بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و بررسی پرونده‌های صلاحیت معلمان در هیئت‌های ممیزه استانی کمی زمانبر است، اما هر زمان احکام صادر شود،  اعمال افزایش‌ها از مهرماه خواهد بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها