کد خبر : 34612

پیشکسوت استقلال نمک روی زخم هواداران پاشید

پیشکسوت استقلال نمک روی زخم هواداران پاشید

پیشکسوت استقلال گفت: غیبت سرمربی استقلال بیش از اندازه طولانی شد و اثر مخربش را بر تیم گذاشت، شاید با بازگشت استراماچونی وضعیت خوب شود ولی این ۵ امتیاز دیگر برنمی گردد.

به گزارش مشرق ، تیم استقلال در هفته اول دور برگشت باز هم خاطره دور رفت در گام اول را تجربه و تکرار کرد تا با شکست برابر گربه سیاه تبریزی اش در خانه تن به شکستی تلخ در بدترین روزهای این ماه خود بدهد. استقلال که در دو هفته اخیر به واسطه شرایط نابسامان مدیریتی و عدم انتقال پول به حساب استراماچونی با خداحافظی موقت کادر فنی اش مواجه شده در دیدار با ماشین سازی نبود یک سرمربی کنار خط را به شدت حس کرد. علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال درباره چرایی این شکست و اتفاقات اخیر حرف زد.

استقلال چرا باخت؟

علیرضا اکبرپور گفت:

این باخت صددرصد به دلیل نبود یک سرمربی لب خط بود. اگر در دیدار با پیکان بخواهیم این موضوع را از این دید بررسی کنیم می توانیم بگوییم تیم تحت تأثیر خبر شوک آور نبود سرمربی تن به تساوی داد چون تا روز قبل با دستورات کادر فنی تمرین کرده بود و یکی دو اشتباه خط دفاعی جلوی پیکان منجر به تساوی شد ولی این بازی فقط به خاطر نبود استراماچونی بود.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

علیرضا اکبرپور گفت:

البته! کادر فنی بهتر از هر کسی بازی را نگاه می کند و می داند کجا و چه وقت بازیکن باید جا عوض کند. چه وقت باید یاری تعویض شود و نکات فنی درباره بازیکنان حریف را گوشزد می کند. استقلال انصافا بدون سرمربی هم خوب و حتی عالی بود. در این بازی ماشین سازی خیلی فوق العاده کار کرد و تیر دروازه استقلال را هم لرزاند ولی استقلال هم خیلی موقعیت داشت. استقلال کسی را نداشت که در دقایق بحرانی تیم را آرام کند یا راهی پیش پای بچه ها بگذارد.

تعویض‌ها چطور بود؟

علیرضا اکبرپور گفت:

نمی‌دانم چرا میلیچ تعویض شد. شنیدم اعتراض کرده و گفته چرا مرا تعویض کرده اند. این هم به نبود سرمربی برمی گردد. او حق ندارد به تعویضش اعتراض کند. گرچه درست گفته است. میلاد زکی پور که ۴، ۵ بازی بود در ترکیب حضور نداشت نباید در چنین بازی سنگینی آن هم برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به ترکیب اضافه می شد. می شد او را در ۵ تا ۱۰ دقیقه آخر اضافه می‌کردند. استقلال به نیمکتش باخت.

به تبریزی هم اعتراض شد. او مستحق شنیدن این شعارها بود؟

علیرضا اکبرپور گفت:

نمی دانم تبریزی چه مشکلی دارد. این را باید کادر فنی و کسانی که در تیم هستند کشف کنند و ببینند چنین بازیکنی چرا باید اینقدر در زدن ضربات آخر دچار اشتباه شود. به هر حال تماشاگر هم دوست دارد مهاجم تیمش در دقیقه ۹۰ و خرده ای از موقعیت های آخر گل بسازد. وقتی تبریزی توپ را جلوی دروازه بیرون می زند باعث دلخوری آنها می شود. گرچه من اصلا با شعار دادن علیه کسی موافق نیستم. من می گویم باید مشکل تبریزی را حل کرد یا اگر خودش می بیند نمی تواند در تیم بزرگی با این همه حاشیه بازی کند به تیمی برود که از فوتبال لذت ببرد.

دیاباته باز هم گل زد. حضور او را در این دیدار چطور دیدید؟

علیرضا اکبرپور گفت:

دیاباته خیلی خوب به توپ ضربه می زند. شوتی که او در صحنه گل زد کمتر بازیکن ایرانی می زند. ما عادت داریم پس از دریافت توپ درون محوطه، حداقل یک تقه ریز به توپ بزنیم و بعد اصطلاحا آن را بکاریم و آن وقت ضربه بزنیم. اما دیاباته وقتی توپ را می بیند می داند باید آن را بزند و همین سرعت عمل مانع از هوشیاری دروازه بان شده و شانس خودش را برای گلزنی بیشتر می کند. او و قائدی چشم بسته یکدیگر ار پیدا می کنند و این زوج می توانند هر کاری دلشان می خواهد را درون ۱۸ قدم انجام بدهند.

بازی با سپاهان چه می شود؟

علیرضا اکبرپور گفت:

قطعا ادامه این وضعیت به سود استقلال نیست و حتی می تواند به از دست رفتن دو جام منجر شود. یکی در حذفی و یکی بخت حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال بعد. سپاهان با شرایطی که در لیگ بوجود آمده و پرسپولیس و شهرخودرو و حتی همین استقلال خودشان را مدعیان جدی جام حذفی اعلام کرده اند می خواهد هر طور شده در جام حذفی جام بگیرد. با شناختی که از تیم های قلعه نویی دارم می دانم به سادگی از این جام بیرون نمی رود. واقعا شرایط به شکلی پیش رفته که دلم به حال این استقلال می سوزد. حیف از این تیم با این بازیکنان با انگیزه که به خوبی سیستم مدرن ۲-۵-۳ را اجرا می کنند ولی کسی نیست که آنها را به درستی هدایت کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها