کد خبر : 34542

افشاگری محسن خلیلی از ابهامات دوران عرب

افشاگری محسن خلیلی از ابهامات دوران عرب

سرپرست اسبق تیم پرسپولیس درباره ابهامات مالی این باشگاه گفت:‌ من در جریان این مسئله و تصمیمات کلان باشگاه قرار ندارم اما زمانی که من روی نیمکت تیم نشستم، پول آسیایی تماماً خرج شده بود. رفت و آمد من در باشگاه طوری نبود که در جریان مسائل مالی قرار بگیرم. برای بستن قرارداد با کالدرون هم خود عرب به ترکیه رفت و وقتی قرارداد بسته شد من در جریان قرار گرفتم.

به گزارش پارس فوتبال ، محسن خلیلی در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم در مورد دوران حضورش روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرپرست این تیم اظهار داشت:

دوران سختی بود اما شیرین تمام شد و برای من افتخار بزرگی بود. در یک سال سه جام گرفتیم و روی نیمکتی نشستم که بازیکنان و بزرگان زیادی روی آن نشسته بودند. ما توانستیم در کنار بچه‌های تیمی که حتی با چند نفر آنها هم‌دوره بودم، تجربه گرانبهایی را کسب کنیم. البته این شانس من بود که در این دوره اتفاقاتی هم افتاد.

خلیلی در خصوص کار کردن با مربیان خارجی عنوان کرد:

ما نمی‌توانیم دور فوتبالمان حصار بکشیم و بگوییم فقط از مربیان داخلی و دانش خودمان استفاده کنیم، نه تنها در فوتبال، بلکه در هر رشته ورزشی نیاز به استفاده از افراد خارجی داریم. حتی در زمینه‌های دیگر مثل خودروسازی هم نیاز به حضور مهندس خارجی داریم تا سطح تکنولوژی ما را ارتقا بدهند. ما در فوتبال نیاز به پیشرفت داریم. دنیای فوتبال بسیار پیشرفت کرده، مثلا سالی که ما در سایپا بودیم و “مِی” سرمربی ما شد، دیدیم که ۱۸۰ درجه با مربیان خودمان متفاوت است و این در نوع تمرینات مشخص بود.

وی افزود:‌

به عنوان مثال؛ ما در آن سال اولین تیمی بودیم که از تشت آب سرد استفاده کردیم و الان می‌بینیم که همه تیم‌ها از این روش استفاده می‌کنند. یا در تمرینات بدنسازی، امکاناتی آورد که برای ما عجیب بود، ولی در فوتبال اروپا از آنها استفاده می‌شد. ما در آن سال فقط یک مصدوم دادیم و این بخاطر مربی بدنسازی بود که او از لاتزیو آورده بود.

خلیلی در ادامه در مورد استفاده از مربیان داخلی گفت:

ما باید از نسل خودمان یعنی نسلی که برای دهه هشتاد است استفاده کنیم، این نسل تجربیات خوبی دارد و دنیا دیده است. آنها در خارج از کشور بازی کرده‌اند و با مربیان خارجی هم کار کرده‌اند، من به این نسل اعتقاد زیادی دارم، چرا که اکثر آنها دانش بالا و فکری باز دارند.

سرپرست سابق پرسپولیس در مورد اینکه تعامل با مربیان خارجی باید چگونه باشد، تصریح کرد:

زمانی که می‌خواهیم یک مربی خارجی جذب کنیم،‌ آنقدر آوانس و آپشن به او می‌دهیم که دست باشگاه بسته می‌شود. برای عقد قرارداد همه چیز به روز قرارداد و نگاه باشگاه در آن جلسه، بستگی دارد. اگر او را بالا ببینید و باشگاه را پائین‌تر ا ز او ببینید به مشکل می‌خورید. بسیاری از مشکلات مالی‌ باشگاه‌ها، به خاطر قراردادهایی است که به اشتباه بسته می‌شوند و برای مربیان خارجی راه فرار درست می‌کنند، به این ترتیب باشگاه‌ها به مشکل می‌خورند و با احساسات هواداران نیز بازی می‌شود. باید اتاق فکر قوی‌تری با افرادی که به قوانین بین‌المللی آگاه هستند تشکیل شود و برای تنظیم قراردادها، قوانین جدید و به روز شده فیفا را در نظر بگیرند تا همه  چیز به نفع باشگاه باشد.

خلیلی در مورد روز تجمع اعتراضی هواداران پرسپولیس مقابل دفتر باشگاه اظهار داشت:

آن روز واقعاً کذایی بود و تجربه‌ای بود که واقعاً به من مربوط نمی‌شد. وقتی برانکو تصمیم گرفت برنگردد و آن اتفاقات افتاد، من در خانه بودم که ایرج عرب به من زنگ زد و گفت مقابل باشگاه تجمع شده، شما بروید و با هواداران صحبت کنید، گفتم من در جریان قرارداد نیستم، عرب گفت شما برو و آنها را آرام کن و بگو که ما همه چیز را حل می‌کنیم.

وی ادامه داد:

باید به این نکته هم اشاره کنم که اتهامی به من زده شد که ناجوانمردانه بود. سرپرست تیم در کشور ما نسبت به کشورهای خارجی متفاوت است. در خارج از کشور، سرپرست تیم را به عنوان مدیر تیم می‌شناسند، اکثر بازیکنان خارجی زمانی که قرارداد می‌بندند، با مدیر تیم عکس می‌اندازند نه با مدیر باشگاه و معمولاً هم قراردادها از طریق سرپرست یا مدیر تیم بسته می‌شود، اما در ایران اجاره چنین کاری را به سرپرست نمی‌دهند و در مقابل هم هر اتفاقی می‌افتد سرپرست باید جوابگو باشد. من در آن سال عضو کمیته نقل و انتقالات هم نبودم، فقط برای چند بازیکن در جلسه نشستم و صحبتی هم نکردم، اما در مورد مربی به من اتهام زده شد، من در آن زمان با برانکو رابطه خوبی داشتم. وقتی که با مربی‌ای که کار می‌کنم رابطه خوبی دارم، چرا باید او را برکنار کنم تا فرد دیگری(افشین قطبی) مربی تیم شود؟ آیا اگر برانکو می‌رفت من مدیر باشگاه می‌شدم؟ چه اتفاقی برای من می‌افتاد؟ کدام سرپرست را دیده‌اید که برود با مربی مذاکره کند؟

خلیلی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شد برانکو را در پرسپولیس نگه داشت، تصریح کرد:

من در جلسات مدیریتی باشگاه نبودم اما شاید اگر در طول فصل، پرداختی‌های منظم‌تری در قبال برانکو وجود داشت، او می‌ماند. متأسفانه باشگاه بدهی‌های زیادی دارد. هر کسی می‌آمد، با مأمور می‌آمد و می‌خواست چیزی را ضبط کند و ما این مسائل را کدخدامنشانه حل می‌ کردیم. برانکو سه بار به باشگاه نامه زد،‌ خودش به من گفت که اگر به نامه سومم ترتیب اثر ندهند، طبق قانون می‌توانیم جدا شویم و برویم. مطمئناً اگر او درباره پرداختی‌ها دلگرمی بیشتری داشت می‌ماند اما به هر حال رفت تا چالش جدیدی را تجربه کند.

سرپرست سابق پرسپولیس در مورد جمله معروف پول آماده است، به برانکو بگوئید بیاید و آن را بگیرد، گفت:

این جمله هنوز هم در فضای مجازی داغ است. پول در باشگاه بود. حدود یک میلیون یورو نقد از طریق اسپانسر آماده شده بود اما خیلی دیر بود و برانکو تصمیم به جدایی گرفته بود، چرا که او دوست نداشت به خاطر پرداختی‌ها دوباره به مشکل بخورد. باید بگویم که حدود ۷۰-۸۰ درصد این پول به بازیکنان پرداخت شد و بیشتر آنها حتی تا حد تسویه هم پیش رفتند و پول کمی طلبکار شدند. این پول به بازیکنان و تمدید قراردادها و قرارداد بازیکنان جدید تعلق گرفت.

خلیلی در مورد فضای مجازی و افرادی که در این فضا روی مسائل باشگاه‌ها تأثیر می‌گذارند، گفت:

پرسپولیس یک صفحه چند میلیونی در اینستاگرام داشت، اما این صفحه دست کسانی بود که از آن سوءاستفاده کردند. من از آقای انصاری‌فر خواهش می‌کنم که این را پیگیری کند. آنها در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان از طریق تبلیغات درآمدزایی کردند که این پول حق پرسپولیس است و باید به باشگاه برگردد. صفحه اینستاگرام به سختی پس گرفته شد. در فضای مجازی اکثر مخاطبان جوان و نوجوان هستند که می‌شود به راحتی به آنها خط داد. این مشکل فوتبال ما است. خیلی از تیم‌های دیگر هم از این طریق هدایت می‌شوند. صفحه اینستاگرام پرسپولیس ۳ میلیون و اندی مخاطب داشت اما پرسپولیس هواداران بی‌شمار دیگری هم دارد که شاید در فضای مجازی نباشند و صفحه اینستاگرام نداشته باشد، اما چرا باید فقط نظر افرادی که در اینستاگرام هستند،‌ در باشگاه لحاظ شود؟

مهاجم اسبق سرخپوشان در مورد اتهامی که از طریق فضای مجازی به او زده شد، عنوان کرد:

یکی از سایت‌ها زمانی که من سرپرست بودم مطلبی زد که محسن خلیلی در رستورانی با افشین قطبی دیده شده و ما عکس آن را هم داریم. یکی از پیشکسوتان هم این موضوع را تکرار کرد و به من انگ خیانت زده شد. معلوم است که این مطالب برنامه‌ریزی شده هستند. مردم نباید گول این مطالب را بخورند. آنها نتوانستند حرف خودشان را ثابت کنند اما جالب است که مردم به این شایعات گوش می‌دهند ولی واقعیات را قبول نمی‌کنند. من سالهاست که افشین قطبی را ندیده‌ام، با اینکه با او در ارتباط هستم. او بابت قهرمانی تیم به من تبریک گفت و من هم بابت قهرمانی در چین به او تبریک گفته بودم.

وی ادامه داد:

چرا حرفی را که می‌زنند نمی‌توانند ثابت کنند؟ حرفی را بیهوده مطرح کردند و در روز تجمع به من گفتند که کسی به برانکو کاری نداشت و همه با تو کار داشتند. متأسفانه اجیر کردن آدم‌ها باب شده و حتی ممکن است یک نفر ۲۰ صفحه در مجازی را کنترل و هدایت کند. یکی از اعضای هیأت مدیره به من گفت؛ به سراغ من آمدند و گفتند که بیایید در فضای مجازی با ما همکاری کنید اما من قبول نکردم و بعد از آن طوری در فضای مجازی من را زدند که مردم زحمات من در باشگاه را فراموش کردند. چرا باید اینطور باشد؟

سرپرست سابق پرسپولیس در مورد اتفاق مشابهی که برای سرپرست استقلال تهران نیز افتاد عنوان کرد:‌

من با جواد زرینچه همدردی کردم و گفتم که هواداران باید آرام‌تر باشند. او برای استقلال سالها زحمت کشیده و شایسته این برخوردها نیست. یک نفر در خانه‌ گرم و مقابل بخاری نشسته و یک مطلبی را علیه زرینچه منتشر می‌کند. برای من هم همین اتفاق افتاد. البته مطلبی که علیه من نوشته شد کولری بود! مردم باید سعه صدر خودشان را بالا ببرند. نباید به مطالب فضای مجازی اعتماد کنند بلکه باید اخبار را در سایت‌های معتبر پیگیری کنند. باید از خبرنگاران هم گله کنم. متأسفانه آنها دوست دارند نفر اول باشند. آن کسی که خبری در مورد من را کار کرد، می‌خواست نفر اول باشد، اما به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه من آبرو و کارم را از دست بدهم؟ اتفاقاتی افتاد که اگر نبودند، من الان هم سرپرست تیم بودم. هم برانکو از من تعریف کرد و هم وقتی رفتم کالدرون از من تعریف کرد.

گلزن اسبق قرمزهای تهران در مورد تعامل با سرمربی خارجی گفت:

طبق چارت استاندارد، سرپرست تیم باید بالای سر سرمربی تیم باشد، اما در ایران اینطور نیست و سرپرست پایین‌تر از سرمربی قرار می‌گیرد و باید آنطور که سرمربی دوست دارد کار کند. کالدرون هم مثل برانکو انسان باشخصیتی است. من تجربیات خوبی از کار کردن با هر دو به دست  آوردم. کالدرون وقتی آمد، با دنیایی که تجربه آن را نداشت مواجه شد. ما از اول صبح تا شب با هم در ارتباط بودیم. این مسئله در مورد برانکو نبود، چون وقتی او رفت، در واقع یک ایرانی بود و همه کارها را خودش انجام می‌داد.

وی افزود:‌

ولی کالدرون که آمد، در مورد همه کارهایش حتی در مورد اینترنت خانه‌اش با هم ارتباط داشتیم، در صورتی که سرپرست وظیفه‌اش فقط انجام کارهای اجرایی تیم است. در واقع سرپرست پل ارتباطی تیم و باشگاه و همچنین پل ارتباطی بین مربی و بازیکنان است. در زمانی که من حضور داشتم، مواقعی بود که کالدرون دوست نداشت با بازیکنان صحبت کند و من با هر دو صحبت می‌کردم و این ارتباط برقرار می‌شد. شما ببینید الان مشکل امید عالیشاه هنوز حل نشده است. کالدرون به او اعتقاد داشت و او بازیکن خوب و توانایی است، اما الان در لیست تیم قرار نمی‌گیرد و باید این مشکل برطرف شود.

خلیلی در مورد خرید جونیور اظهار داشت:

جونیور خواست خود کالدرون بود. باشگاه چند بازیکن شامل چند بازیکن داخلی به او پیشنهاد داد. او هم نفرات زیادی را پیشنهاد داد. جونیور پیشنهاد خودش بود. اسامی از طریق دستیار او به من می‌رسید و من هم دراختیار باشگاه قرار می‌دادم. یک بازیکن آوردیم که مصدوم بود و باشگاه ریسک نکرد، از منافع پرسپولیس محافظت کرد و او را برگرداندیم. بعد از آن جونیور آمد و قراردادش شفاف بسته شد. کالدرون گزینه‌های زیادی را پیشنهاد داد و به همین خاطر گفت که جونیور گزینه نهم من بود. من در مورد جونیور با کالدرون صحبت کردم، به من گفت وقتی از بازیکنی شناخت نزدیک وجود نداشته باشد، نمی‌توانید هوش او را تشخیص بدهید و زمانی که گل‌ها و های لایت‌های او را می‌بینید اینطور می‌شود که بازیکن تبدیل به یک هندوانه سربسته می‌شود.

سرپرست سابق پرسپولیس در مورد مسئله گم شدن ۲ میلیون دلار اظهار داشت:

من در جریان این مسئله و تصمیمات کلان باشگاه قرار ندارم اما زمانی که من روی نیمکت تیم نشستم، پول آسیایی تماماً خرج شده بود. رفت و آمد من در باشگاه طوری نبود که در جریان مسائل مالی قرار بگیرم. برای بستن قرارداد با کالدرون هم خود عرب به ترکیه رفت و وقتی قرارداد بسته شد من در جریان قرار گرفتم.

وی در خصوص ارتباطش با برانکو گفت:

ما هنوز هم با هم در ارتباطیم و  حال همدیگر را می‌پرسیم. او  در کار سرپرستی به من خیلی کمک کرد. برانکو یک ساختمان خرابه را آباد کرد و یک برج لاکچری ساخت. او افتخارات زیادی کسب کرد. اگر پول را مدیریت کنید، این طور می‌شود که برانکو می‌آید و چندین برابر پول هزینه‌شده را به شما برمی‌گرداند، این دور ریختن بیت‌المال نیست. اگر درست انتخاب کنیم این اتفاق ( هدر رفت بیت المال ) نمی‌افتد.

خلیلی در مورد اینکه برانکو گزینه هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران است، تصریح کرد:

ما اکنون جای هیچ اشتباهی نداریم و تصمیمی که می‌گیریم باید صددرصد به نفع فوتبالمان باشد. بهترین تصمیم برای فدراسیون فوتبال این است که برانکو سرمربی تیم ملی شود. او شناختی چندین ساله از فوتبال ما و بازیکنان ما دارد. او در اصل یک ایرانی است که در همه زمینه‌ها تجربه خوبی دارد. ان‌شاءالله هر اتفاقی می‌افتد به نفع فوتبال ما باشد.

پیشکسوت پرسپولیس در صحبت با هواداران این تیم عنوان کرد:

الان هواداران می‌بینند که تیم به صدر جدول رسیده، همتا ندارد و کامل‌ترین تیم لیگ برتر است. هیچ تیمی این پتانسیل را ندارد. هواداران باید از همه لحاظ حامی تیم، بازیکنان، کادرفنی و باشگاه باشند تا ان‌شاءالله چهارمین قهرمانی را به دست بیاوریم و دل مردم را شاد کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها