کد خبر : 33375

آسان‌ترین قرعه تاریخ پرسپولیس در یک چهارم جام حذفی؟

آسان‌ترین قرعه تاریخ پرسپولیس در یک چهارم جام حذفی؟

تیم پرسپولیس در یک چهارم نهایی باید با شهرداری ماهشهر روبرو شود؛ تیمی لیگ دویی که روی کاغذ رقیب سرسختی برای پرسپولیس نیست.

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی میهمان شهرداری ماهشهر خواهد بود. سرخ ها پس از غلبه بر صنعت نفت، حالا با تیم جنوبی دیگری دیدار خواهند کرد و خوش شانس هستند که این بازی در خانه حریف خواهد بود. چرا که این فرصت به وجود می‌آید تا در نیمه نهایی، میزبان باشند.

بسیاری اعتقاد دارند که این، آسان ترین قرعه سرخپوشان در یک چهارم نهایی است. نگاهی به قرعه ده سال اخیر سرخپوشان این موضوع را تایید می‌کند. سطح پایین ترین تیمی که پرسپولیس در یک چهارم با آن روبرو شد، گل گهر سیرجان و پتروشیمی تبریز در سال های ۹۴ و ۸۸ بود که هر دو در لیگ یک حضور داشتند.

پرسپولیس آن دو مسابقه را با پیروزی به پایان رساند که دیدار مقابل گل گهر در ضربات پنالتی به سود سرخپوشان تمام شد. به جز این دو، پرسپولیس در ۷ سال دیگر با تیم های لیگ برتری دیدار کرد و سه بار هم رقیب خود را شکست داد و به نیمه نهایی رفت.

البته فارغ از این مرحله، پرسپولیسی ها در جام حذفی شگفتی را برابر قشقایی شیراز و خیبر خرم آباد تجربه کرد و حالا شاگردان کالدرون باید بدون غرور وارد زمین شوند. نکته جالب این است که پرسپولیس در ده سال اخیر تنها یک دوره در یک چهارم غایب بود که آن هم به فصل ۹۵-۹۶ و شکست برابر قشقایی برمیگردد.

97-98 : پدیده (برد)

96-97 : صنعت نفت (باخت)

95-96 : -

94-95 : ذوب آهن (باخت)

93-94 : گل گهر (برد)

1392: فولاد (باخت)

91-92 : ذوب آهن (برد)

90-91: استقلال (باخت)

89-90 : سپاهان (برد)

88-89 : پتروشیمی تبریز (برد)

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها