کد خبر : 33067

باقری: برانکو هم بیایید وضع همین است


باقری: برانکو هم بیایید وضع همین است

مربی پرسپولیس در خصوص حضور اندک هواداران تیمش در بازی با صنعت نفت گفت: شاید یکی از دلایلش گرانی بلیت باشد، شاید هم عدم استقبال تماشاگران‌مان به بازی‌های ما بازگردد.

به گزارش ایران ورزشی، کریم باقری مربی پرسپولیس و بازیکن سابق تیم ملی از شرایط خاص تیمش در بازی مقابل صنعت نفت و گمانه‌زنی‌ها در مورد مربی تیم ملی و نگرانی در این رابطه با ما صحبت می‌کند و با همان صراحت همیشگی حرف‌هایش را بر زبان می‌آورد.

چرا پرسپولیس در نیمه اول نمایش ضعیفی مقابل صنعت نفت ارائه داد و در چند مورد شانس آورد که گل هم نخورد؟

همه تیم‌ها نوسان دارند و شما می‌بینید که حتی گاهاً تیم‌های پایین جدولی برای تیم‌های بالای جدول مشکل‌ساز می‌شوند و خیلی سخت می‌بازند. با این وجود ما در ین دو نیمه نکات لازم را یادآوری کردیم و در نیمه دوم تبدیل به تیم برتر میدان شدیم. در واقع با برطرف کردن مشکلات فردی‌مان در نیمه دوم تبدیل به تیمی شدیم که موفق شدیم مشکلات کمتری داشته باشیم و به گل برسیم و خدا را شکر به مرحله یک‌چهارم هم صعود کنیم.

اما باز هم مهاجمان پرسپولیس گل نزدند؛ نکته‌ای که به نظر می‌رسد موجب نگرانی جدی کادر فنی هم شده؟

متأسفانه علیپور از بدشانسی نتوانست گل بزند و او جز یک بازی در بقیه بازی‌ها در گلزنی موفق نبوده است. در چنین شرایطی جوان‌های تیم باید بیایند و کمک کنند. ما بازیکنانی مانند مهدی عبدی و یکی دو بازیکن دیگر را داریم که منتظریم بهتر خودشان و ارزش‌های‌شان را نشان داده و گل بزنند.

کمال کامیابی‌نیا به نظر آماده شده. فکر نمی‌کنید در خط میانی به نوع بازی چنین بازیکنی نیاز است. او مقابل نساجی بازی می‌کند؟

خوشبختانه کمال مدتی است که خیلی خوب و جدی کار می‌کند و خدا را شکر مشکلش هم حل شده است، اما من فکر می‌کنم لازم است که ترسش بریزد تا بتواند بهتر ارزش‌هایش را با بازی کردن نشان دهد.

او مقابل نساجی بازی می‌کند؟

من در تمرین چهارشنبه با خود کمال هم صحبت کردم و به او گفتم عجله نکند. نظر سرمربی مهم است، اما من فکر می‌کنم او به دو هفته دیگر زمان نیاز دارد تا با قدرت کامل بتواند بازی کند و مثل همیشه هافبک دفاعی با اقتدار تیم ما باشد.

نکته مهم دیگر به عدم استقبال تماشاگران از بازی‌های پرسپولیس بازمی‌گردد. چرا خیلی کم از بازی‌های پرسپولیس استقابل می‌شود. مثلاً در بازی مقابل نساجی در روز جمعه فقط ۸ هزار نفر و مقابل تیم آبادانی فقط ۳ هزار تماشاگر داشتید!

بله ما خودمان هم دوست داریم همیشه بیشترین هوادار را داشته باشیم. من نمی‌دانم شاید یکی از دلایلش گرانی بلیت باشد، شاید هم عدم استقبال تماشاگران‌مان به بازی‌های ما بازگردد. البته برگزاری بازی‌ها در وسط هفته هم خیلی مهم است که موجب حضور کم تماشاگران‌مان می‌شود، اما هر چه که هست استقبال کم تماشاگران از بازی‌ها ما را اذیت می‌کند.

بعد از باخت پرسپولیس به مسجد سلیمان، عده‌ای از تماشاگران در حضور مدیرعامل خواهان حضور شما به‌عنوان سرمربی تیم شدند، این نظر را قبول دارید؟

من نظر خاصی در این خصوص ندارم و هیچ‌وقت هم دنبال سرمربیگری نبودم. از تماشاگران‌مان هم می‌خواهم حوصله به خرج بدهند تا مربی به آن اهدافی که مد نظر دارد برسد و به کالدرون هم مانند مربی قبلی زمان بدهند تا ان‌شاءالله نتایج پرسپولیس بهتر شود.

در‌خصوص بازی دشوارتان مقابل نساجی چه نظری دارید و چقدر روی کسب سه امتیاز آن حساب کرده‌اید؟

همه بازی‌ها سخت است و بازی‌های لیگ هر چه که بگذرد حساس‌تر و دشوار‌تر هم می‌شود، اما ما ان‌شاءالله روز شنبه با حمایت تماشاگران‌مان برای برد به مصاف حریف می‌رویم.

در لیگ شانس قهرمانی‌تان را بیشتر می‌دانید یا جام‌حذفی؟

در هر دو جام مدافع عنوان قهرمانی هستیم، به همین دلیل تمام تلاش‌مان را برای موفقیت و قهرمانی انجام می‌دهیم و البته در کنار تلاش زیاد باید به موفقیت و رسیدن به روز‌های خوب هم خوشبین باشیم.

از پرسپولیس جدا شویم، بحث مربی تیم ملی با توجه به شرایط‌مان در جدول موجب نگرانی مردم در مورد ویلموتس و نیمکت تیم ملی شده!

متأسفانه فدراسیون ما در چند سال اخیر در زمینه مربی ضعیف کار کرده و مشکلات از زمان کی‌روش بوده و ادامه دارد. ما می‌گوییم مربی‌مان پروازی نیست و‌... در حالی که ما در لیگ‌مان بازیکنان بسیار خوب دیگری مانند محبی داریم که مربی تیم ملی ما می‌تواند آن‌ها را دعوت کند؛ بازیکنانی مانند ترابی و نوراللهی و‌... که حتماً می‌توانند شرایط فنی تیم ملی را ارتقا دهند، اما متأسفانه مربی تیم ملی ما اصلاً نیست که بازی‌های لیگ را ببیند. ایشان مربی پروازی هستند به همین دلیل هم دو روز مانده به بازی ما می‌آیند و دو روز بعد از بازی هم کشور ما را ترک می‌کنند؛ رویه‌ای که واقعاً به تیم ما ضربه می‌زند و ما نتیجه‌اش را در دو بازی گذشته‌مان هم دیدیم.

با وجود چنین شرایطی فکر نمی‌کنید اگر برانکو بیاید بهتر باشد؟

اول باید این را بدانیم که اگر برانکو هم بیاید نباید انتظار معجزه داشته باشیم و به نظرم با شرایطی که ما داریم اگر برانکو هم بیاید ریسک بزرگی را انجام داده است.

شما شفاف نگفتید که نظرتان روی برانکو است یا حمایت و ادامه همکاری با ویلموتس؟

برانکو شناخت دارد پس می‌تواند روی فوتبال ما تأثیرگذار باشد، اما نباید فکر کنیم، چون سه بازی باقیمانده‌مان در تهران است کا‌ر راحتی داریم و... کار سخت است و باید برنامه‌ریزی کنیم و شرایط خاص زیادی را لحاظ کنیم تا موفق شویم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها