کد خبر : 33057

استقلال و عادت‌هایی که ترک نشد


استقلال و عادت‌هایی که ترک نشد

حس پیروزمندانه، در استقلال استراماچونی، ریشه دوانیده و این چالشی سخت برای رقبای پسران آبی محسوب می‌شود.

به گزارش خبر ورزشی، آرامش در استقلال «موج» می‌زند. اعتماد به نفس «فوران» کرده و این تیم در هر شرایطی خود را «برنده» می‌داند. این  بازی‌های درخشان و بردهای پی در پی، آن‌ها را بالاتر از رقیب سنتی‌شان در جدول قرار داده، اما از دیدگاه سرمربی ایتالیایی‌شان، انگار اتفاقی نیفتاده است!

استراماچونی راست می‌گوید و حتی فراتر از آن درست می‌گوید که بالاتر از پرسپولیس بودن خوشحالی ندارد! حرف حساب جواب ندارد و این تازه اول ماجراست! استقلال برای تحقق آرزوهایش نیاز به چنین دیدگاهی دارد، تفکری که با یک غوره سردی اش نشود و با یک مویز گرمی‌اش!

نساجی جانانه بازی کرد، پا پس نکشید و به بازی خودش و استقلال وقار بخشید. چه بسا اگر مهاجمانش با چشمانی باز به توپ ضربه می‌زدند، نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد! نساجی در دیداری سخت پا به پای استقلال دوید، جنگید، گل زد و سرافرازانه از میدان خارج شد. اغراق نیست اگر بگوییم نساجی دوست‌داشتنی‌ترین تیم لیگ برتر است! تیمی که با تمام فراز و فرودهایش، یک شهر را بی‌منت پشت سر خود می‌بیند، تحت هر شرایطی و در هر حالتی!

استقلال در پرس از جلو بسیار عالی است و در لیگ نوزدهم بهترین تیم در این بخش است. آن‌ها با دو مهاجم بازی می‌کنند که یکی از مزیت‌هایش، حبس شدن مدافعان حریف در زمین خودشان است و این برتری عددی را در میانه میدان به استقلال می‌دهد تا نبض بازی را در اختیار بگیرد و برنامه‌هایش را به حریف دیکته کند. وریا غفوری و میلیچ به عنوان دو پیستون کناری بیشتر لب خط بازی می‌کنند و این نوع بازی کردن باعث می‌شود اتوماتیک هافبک‌های حریف «باز» شوند و استقلال توسط فرشید اسماعیلی و به‌خصوص علی کریمی در بازیسازی دستشان باز باشد و حریف را در منگنه قرار دهند. البته نباید از بازی تخریبی و درگیرانه مسعود ریگی نیز در اجرای صحیح این برنامه غافل شد. ریگی در چند بازی اخیر استقلال کاملاً در نقشش «حل» شده و توانسته توازنی درست در مرکز زمین برای استقلال هم در فاز حمله و هم در بخش دفاعی ایجاد کند.

استقلال آرام آرام خود را از ته جدول به بالای جدول رساند، طوری که خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم باور ندارد. سپاهان، سرسخت‌ترین و پرچالش‌ترین رقیب استقلال در رسیدن به صدر جدول است، رقیبی پر از انگیزه و شادابی! سؤالی که ذهن‌ها را به خود مشغول کرده این است؛ استراتژی استراماچونی برای این چالش چیست؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها