کد خبر : 32961

برنامه وزارت مسکن برای تامین مالی ساخت مسکن فرهنگیان

برنامه وزارت مسکن برای تامین مالی ساخت مسکن فرهنگیان

وزیر راه و شهرسازی از به‌ کارگیری منابع صندوق ذخیره فرهنگیان در طرح خانه‌ دار کردن ۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن خبر داد.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص چگونگی تأمین منابع مالی ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار کرد: یکی از محل‌هایی که برای اجرای تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به ما کمک می‌کند، منابع مالی صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این بر اساس بخشنامه‌ هفته جاری بانک مرکزی 20 هزار میلیارد تومان (12 هزار میلیارد تومان برای بانک مسکن و 8000 میلیارد تومان برای سایر بانک‌ها) را برای اجرای همه پروژه‌های مسکن کشور استفاده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: سال آینده نیز سهمیه جدید را به ما اعلام خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر نیز درباره طرح خانه‌دار کردن فرهنگیان گفته بود:‌ بخشی از منابع مالی مسکن بخشی از فرهنگیان در قالب تسهیلات بافت فرسوده تأمین خواهد شد.

اسلامی در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان با ابراز اینکه "همواره توجه به فرهنگیان عزیز در برنامه‌ها و سیاستهای ما وجود داشته است"، اظهار کرد: این مرحله متفاوت از قبل است و می‌خواهیم به‌صورت یکجا یک اقدام بزرگ و گسترده را برای خانه‌دار کردن فرهنگیان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای این کار باید به وزارتخانه‌های راه و آموزش و پرورش کمک کنند، افزود: آن دسته از فرهنگیانی که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند طبق تفاهم‌نامه امروز برای خانه‌دار شدن در اولویت قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طی دو هفته ثبت‌نام از فرهنگیان فاقد مسکن متقاضی و واجد شرایط انجام خواهد گرفت، تأکید کرد: چنانچه این سهمیه‌ها کفایت کند در قالب این تفاهم‌نامه فرهنگیان را خانه‌دار خواهیم کرد، احیاناً اگر کمی و کاستی وجود داشته باشد در قالب تأمین زمین‌های جدید پروژه‌ها جانمایی خواهد شد.

اسلامی با اعلام اینکه "از ظرفیت تعاونی‌های مسکن فرهنگیان که دچار نقصان نباشند در ساخت این 170 هزار واحد استفاده خواهیم کرد"، گفت: این 170 هزار واحد بخشی از 400 هزار واحد طرح ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه در ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 10 شهر ثبت‌نام‌ها خیلی سریع به اتمام رسید، گفت: به‌دنبال تأمین زمین جدید برای آغاز ثبت‌نام در این شهرها هستیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها