کد خبر : 32886

جزئیاتی از مزیت مالی طرح رتبه بندی معلمان / رتبه 5 به کدام معلمان می رسد؟

جزئیاتی از مزیت مالی طرح رتبه بندی معلمان / رتبه 5 به کدام معلمان می رسد؟

شیوه‌نامه جدید رتبه‌بندی که به تازگی مصوب شده است هنوز منتشر نشده اما از لابه‌لای سخنان مسئولان مرتبط با موضوع می‌توان اطلاعاتی را درباره این طرح پیدا کرد. علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، امروز ۴ آذر در وب‌سایت این وزارت‌خانه خبر داد معلمان در این طرح در ۵ رتبه حرفه‌ای تعریف شده طبقه‌بندی می‌شوند. اگرچه او از این ۵ رتبه نامی نبرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛  آورده مالی طرح رتبه‌بندی برای معلمان براساس رتبه‌ای که در آن قرار می‌گیرند بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به ایسنا گفته بود: «معلمان متناسب با حقوق و رتبه‌های مشخص شده از مزایای مالی برخوردار می‌شوند که از ۲۰۰ تا حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.»

او هم‌ چنین جزئیات بیشتری از مزایای مالی طرح و شیوه بهره‌مند شدن معلمان از آن‌ها اعلام کرد. او در برنامه‌ای تلویزیونی خبر داد معلمان، دبیران، مربیان پیش‌دبستانی، مشاوران، معاونان و مدیران مدارس در این طرح از مزایای مالی بهره‌مند می‌شوند و کسانی که در طبقه اول قرار می‌گیرند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت. میانگین دریافتی معلمان در این طرح هم به گفته او ۴۲۰ هزار تومان در ماه خواهد بود. به این ترتیب بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی بین ۷۲۰ هزار نفر تقسیم می‌شود.

حاجی‌میرزایی هم‌چنین درباره تقسیم معلمان به این پنج دسته گفته است: «معلمان در رتبه‌های پنج گانه قرار می‌گیرند. رتبه یک، معلمان بعد از دو سال خدمت، رتبه دو بعد از شش سال خدمت، رتبه سه بعد از ۱۲ سال خدمت، رتبه چهار بعد از ۱۸ سال خدمت و رتبه پنج بعد از ۲۴ سال خدمت را در برمی‌گیرد.»

طرح هم‌چنین برای دو دسته از معلمان مزایای ویژه در نظر گرفته است. دسته اول معلمان ابتدایی هستند که به دلیل کار تمام‌وقت ۵ روز در هفته ۱۰ درصد بیشتر از دیگران افزایش حقوق رتبه‌بندی خواهند داشت و دسته دوم معلمانی هستند که بعد از ۲۴ سال به خدمت ادامه می‌دهند و ۳ تا ۵ درصد بیشتر از همکاران خود افزایش حقوق خواهند داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها