کد خبر : 3287

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 9 آبان

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 9 آبان

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۰ درصد کاهش به ۱۲۱۵ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که به دنبال انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و نگرانی ها در مورد تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، ارزش دلار به بالاترین رقم در طی چند ماه گذشته رسیده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود. اما با این وجود، قیمت طلا همچنان در مسیر ثبت رشد ماهانه باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.60 درصد کاهش به 1215 دلار و 61 سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با 0.63 درصد کاهش به 1217 دلار و 60 سنت رسید.

قیمت فلز زرد از ابتدای ماه اکتبر تاکنون حدود 2.4 درصد افزایش داشته که بیشترین رشد ماهانه از ماه ژانویه تاکنون است.

ارزش دلار آمریکا امروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم در طی 16 ماه گذشته رسید.

وضعیت مطلوب بازار کار آمریکا سبب شده تا اعتماد مصرف کننده در این کشور در ماه اکتبر به بالاترین رقم در طی 18 سال گذشته برسد. همین مسئله موجب شده تا احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره در سال 2019 قوت بگیرد.

ارزش شاخص ها در بازارهای بورس آسیایی امروز اندکی از پایین ترین رقم های 20 ماه گذشته فاصله گرفت که ناشی از رشد شاخص ها در بورس وال استریت بود، اما پس از وضعیت آشفته بورس ها در ماه اکتبر که موجب خروج تریلیون ها دلار سرمایه از بازارهای مالی گشت، سرمایه گذاران همچنان محتاط هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، فکر می کند به یک توافق خیلی خوب با چین در زمینه تجاری دست خواهد یافت، اما وی در عین حال هشدار داده که اگر انعقاد چنین توافقی میسر نباشد، میلیاردها دلار تعرفه جدید علیه کالاهای چینی وضع خواهد کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها