کد خبر : 32818

هواداران استقلال قهرمان جدیدشان را پیدا کردند

هواداران استقلال قهرمان جدیدشان را پیدا کردند

هفت پیروزی پیاپی برای استقلال رقم خورده اما بازیکنان و کادر فنی این تیم به حال خود رها شده‌اند. البته آندره‌آ استراماچونی با جایزه بهترین سرمربی ماه آسیا کمی از نمک‌های روی زخم خود کاست.

به گزارش ورزش سه و به نقل از گاتزتا دلواسپرت، ماجراجویی استراماچونی در ایران هر چه جلوتر می‌رود، با تیره و روشن‌های سورئال بیشتری مواجه می‌شود؛ شرایط پیرامون استقلال که سرمربی اسبق اینتر و اودینزه تابستان سال گذشته قراردادی ۲ ساله با آنها امضا کرده همچنان پرتنش است. استقلال که به همراه پرسپولیس تنها تیم‌های دولتی ایران هستند به دنبال افزایش قیمت بنزین در این کشور، همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و ماه‌ها است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند؛ موضوعی که در نشست مطبوعاتی پرحرارتی که از آن، زمزمه استعفای مرد ایتالیایی به گوش می‌رسید، هم از سوی استرا و هم از سوی «وریا غفوری» کاپیتان آبی‌ها مطرح و به شدت به آن پرداخته شد.

آبی ها پس از آغاز خجالت‌آور فصل که با ۲ شکست و ۳ تساوی همراه بود، پنج دیدار اخیر خود را در فصل جدید لیگ برتر ایران با برتری‌های پر گل پشت سر گذاشته‌اند؛ تا اینجای کار استرا جایزه بهترین سرمربی ماه آسیا را تصاحب کرده است؛ آنها به رده چهارم صعود کرده اند و با شهرخودرو صدرنشین ۵ امتیاز فاصله دارند. پیروزی ۴ بر ۲ خارج از خانه مقابل تراکتور خصوصی و متمول هم که خامه روی کیک روزهای خوب استقلال بود. برای توضیح عمق ثروت باشگاه تبریزی، کافی است بدانیم که آنان همان تیمی هستند که قصد داشتند «امانوئل آدبایور» مشهور را بخرند.

بنابراین استرا هر لحظه بیشتر و بیشتر به بُت هواداران تبدیل می‌شود و نه تنها به این دلیل که او یازدهمین سرمربی جوان جهان است بلکه به خاطر سیستم ۳ – ۴ – ۳ هجومی که در آن از «مهدی قائدی» (نمونه کوچک پاپو گومز؛ کسی که توسط استرا به بازی گرفته شده و مورد توجه باشگاه‌های انگلیسی قرار گرفته است) استفاده و به همراه (فرشید) اسماعیلی و «شیخ دیاباته» مثلث خط هجومی کاسانو – میلیتو – پالاسیو را در روزهای شیرین نراتزوری تداعی می‌کند؛ مثلثی که در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار به همراه استرا خاک تورین را به توبره کشید.

استقلال فردا (دوشنبه) ادامه فصل را با سفر به مازندران و تقابل با نساجی پیگیری می‌کند اما واضح است که معجزه همیشه ماندنی نیست به ویژه با توجه به اینکه تیم همچنان به حال خود رها شده است. علاوه بر مشکلات دستمزد و حقوق که موجب اعتصاب ۲ روزه بازیکنان استقلال شد، گاهی اوقات کمپ تمرینی برای دوش گرفتن بازیکنان آب ندارد. در مجموع، شرایط همچنان پرتنش است؛ تنشی که به نظر با هدف اعمال فشار بیشتر روی «امیرحسین فتحی» رییس باشگاه به منظور استعفا و حضور «علی فتح الله‌زاده» به جای وی بالا گرفته است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها