کد خبر : 32697

استقلال متخصص پلی‌آف آسیا!


استقلال متخصص پلی‌آف آسیا!

بررسی ریز نتایج استقلال در ۳ دیداری که در ۸ سال گذشته در این رقابت‌ها داشته بیش از پیش مشخص می‌کند استقلال تخصص ویژه‌ای در عبور از پلی آف‌ها دارد.

به گزارش خبرورزشی، در حالی که گفته می‌شد سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰، ۱+۳ سهمیه است ولی انتشار اخبار روز‌های گذشته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تیم‌هایی که باید در پلی آف مرحله اول و دوم مسابقات فصل پیش رو شرکت کنند مشخص کرد استقلال هم باید به پلی آف برود.

ظاهراً سهمیه کشورمان در فصل پش رو ۲+۲ تعیین شده است.

نکته بارز در این مورد موفقیت همیشگی استقلال در پلی آف‌هایی بوده که در سال‌های گذشته به هر دلیل در آن‌ها شرکت داشته است.

پلی آف اول؛ خودزنی با ذوب‌آهن

از اتفاقات جالب این بود که پلی آف لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ به گونه‌ای برگزار شد که در مرحله اول دو تیم ایرانی باید رودرروی هم می‌ایستادند و به نوعی خودزنی می‌کردند! استقلال و ذوب‌آهن طبق قرعه باید در استادیوم آزادی دیدار می‌کردند. مسابقه‌ای که در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه ۲- صفر به سود آبی‌پوشان به پایان رسید! این مصاف جمعه ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۹۰ برگزار شد.

پاس گل‌های فوتبالیست سوخته

از جمله نکات بازی با ذوب‌آهن و گلزنی خسرو حیدری و آرش برهانی پاسور هر دو گل بود. جی لوید ساموئل هافبک ترینیداد و توباگویی هر دو پاس گل آن بازی را ارسال کرد. کسی که دو سال پیش خبر فوتش در اتومبیلش پس از یک تصادف در شهر بیرمنگهام و سوختنش در آتش همه را شوکه کرد.

پلی آف دوم؛ غلبه بر تیم آل‌سعود

استقلال در آن فصل (۲۰۱۲) هم مانند این دوره باید در دو پلی آف شرکت می‌کرد. پس از عبور از ذوب‌آهن، شاگردان پرویز مظلومی باز هم در تهران میزبان الاتفاق عربستان بودند. آن دیدار با نتیجه ۳- یک به سود آبی‌های پایتخت به پایان رسید. گل‌های بازی را هم گوران یرکوویچ، خسرو حیدری و آرش برهانی به ثمر رساندند!

برانکو به ایران نیامد

الاتفاق در آن سال با هدایت برانکو ایوانکوویچ در لیگ قهرمانان حضور داشت؛ مربی اسبق تیم ملی‌مان که به دلیل عدم پرداخت مالیات پولی که از فدراسیون گرفته بود اگر به تهران برمی‌گشت ممنوع‌الخروج می‌شد. این مربی به همین دلیل به تهران نیامد تا دستیارش هدایت تیمش را در دست بگیرد. آن مسابقه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ در استادیوم آزادی برگزار شد.

پلی آف سوم؛ ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای

استقلال در تاریخ سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ برای سومین بار در تاریخ فوتبالش باز هم به دیدار پلی آف رفت تا خود را در لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ ببیند. این تیم در تهران میزبان السد با ستارگانی همچون ژاوی بود. دیداری که در ۹۰ دقیقه بدون گل به وقت‌های اضافه رفت و در پایان ۱۲۰ دقیقه با ضربات پنالتی ۳-۴ به سود استقلال به پایان رسید. کاوه رضایی، علی قربانی، فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری ضربات خود را به گل تبدیل کردند در حالی که پنالتی امید ابراهیمی از دست رفت.

درخشش نورافکن

در آن دیدار علیرضا منصوریان سرمربی استقلال وظیفه مراقبت از ژاوی را به امید نورافکن که در آن سال ۱۹ ساله بود سپرد و انصافاً نورافکن یکی از بهترین بازی‌هایش را در همان شب به نمایش گذاشت و فرصت بازیسازی را از این ستاره اسپانیایی گرفت.

هر ۳ بازی در زمستان

از اتفاقات جالب دیگر در پلی آف‌های استقلال این بود که هر سه در فصل زمستان برگزار شده و هر سه بار در بهمن ماه بوده است.

پلی آف‌های صعودی

یکی دیگر از مشترک‌های این سه دیدار در مرحله پلی آف این بوده که استقلال هر بار در پلی آف بوده ضمن اینکه موفق به صعود به دور گروهی شده توانسته به دور یک هشتم هم صعود کند و از گروهش بالا برود.

خبری از گلزنان نیست

از مجموع ۵ گلی که استقلال در وقت‌های قانونی بازی‌های پلی آفش به ثمر رسانده ۴ گل را آرش برهانی و خسرو حیدری (هر یک ۲ گل) و گوران یرکوویچ به ثمر رسانده‌اند که دو بازیکن اول فعلاً هیچ فعالیت فوتبالی ندارند و گلزن کروات هم که اصلاً مشخص نیست کجای دنیاست!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها