کد خبر : 32528

چه کسی از شجاع کینه دارد؟


چه کسی از شجاع کینه دارد؟

مدیر تیم پرسپولیس گفت: اگر در گذشته مسئله‌ای به وجود آمده که مانع دعوت شجاع خلیل زاده به اردوی تیم ملی شده باید فراموش شود و رفتار کینه‌توزانه زیبنده کادر فنی تیم ملی نیست.

به گزارش خبرورزشی، افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس در برنامه سلام صبح بخیر گفت عدم دعوت از شجاع خلیل‌زاده فنی نیست! او همچنین گفت اگر در گذشته مسئله‌ای به وجود آمده که مانع دعوت شجاع خلیل‌زاده به اردوی تیم ملی شده باید فراموش شود و رفتار کینه‌توزانه زیبنده کادر فنی تیم ملی نیست.

رفتار شجاع خلیل‌زاده در روز‌های حضور در تیم سپاهان که علیه کارلوس کی‌روش مصاحبه کرد اصلاً زیبنده نبود و به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. از سویی افشین پیروانی هم حرفی خارج از منطق نمی‌زند. شجاع در گذشته اشتباه کرده، اما اگر بخواهیم همیشه این نگاه را به شجاع داشته باشیم اشتباه است. قرار نیست بازیکن خوب با یک اشتباه برای همیشه کنار گذاشته شود. چه کسی می‌تواند مدعی شود شجاع خلیل‌زاده متنبه نشده و چه کسی می‌تواند مدعی شود مدافع تیم پرسپولیس در صورت حضور دوباره در اردوی تیم ملی نظم اردو را زیرسؤال خواهد برد؟ وقتی یقین در مورد این دو سؤال وجود ندارد شجاع باید به خاطر کیفیت فنی اش دعوت شود به خصوص که اکنون کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نیست و او بود که رفتار آماتورگونه خلیل‌زاده را به دل گرفت!

به خاطر ضعف تیم ملی در فاز دفاع حتی بد نیست مارک ویلموتس با حضور در تهران و تماشای بازی‌های لیگ برتر چند مدافع دیگر را هم زیر نظر بگیرد. مدافعانی، چون عارف غلامی در استقلال، ایمان سلیمی در تراکتور و عزت پورقاز در سپاهان. در گذشته تیمی دفاع می‌کردیم و تیمی حمله، اما در بازی با عراق نه در دفاع تیمی خوب بودیم و نه در دفاع فردی و به نظر می‌رسد مارک ویلموتس بر این باور است تیمی که به اسپانیا یک بر صفر باخته و برابر پرتغال به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت به راحتی همه تیم‌ها را در آسیا خواهد برد! در حالی که این‌چنین نیست.

وقتی پای تیم ملی به میان می‌آید باید حب و بغض‌ها کنار گذاشته شود. می‌گویند یکی از مدیران در فدراسیون فوتبال مدعی شده تا زمانی که او در فوتبال باشد شجاع رنگ تیم ملی را نخواهد دید. اگر این چنین باشد باید به حال تیم ملی تأسف خورد. ملاک دعوت از بازیکن باید توانمندی‌های فنی باشد و البته رعایت اخلاق حرفه‌ای. مسائل شخصی نباید در تصمیم‌گیری دخیل باشد.

بازی با بحرین و عراق سپری شد و در ادامه باید با بهترین تدارک و نفرات به مصاف حریفان برویم. ماه‌های پیش رو فرصت خوبی است که مارک ویلموتس مهره‌های جدید را آزمایش کند به خصوص که دو بازی پیش رو دیدار با هنگ‌کنگ و کامبوج است. در دو بازی گذشته حتی نفرات آماده تیم ملی در خط دفاعی روی نیمکت نشستند؛ بازیکنی مثل وریا غفوری. میلاد محمدی برای تیم ملی بازی فیکس کرد در حالی که در تیم باشگاهی ذخیره است. این‌ها با حضور مارک ویلموتس در تهران و تماشای بازی‌های لیگ برتر قابل حل است.

آنچه مسلم است در ماه‌های آتی دگردیسی در خط دفاعی تیم ملی ضروری است. البته یک بار دیگر هافبک‌ها و مهاجمان باید توجیه شوند اگر در گذشته تیم ملی خوب دفاع می‌کرده به خاطر دفاع تیمی بوده. دیدید که در جام جهانی مهدی طارمی و سردار آزمون چگونه به خط دفاعی کمک کردند و امید ابراهیمی چگونه تکل می‌زد. البته تیم ملی امروز نه فقط در خط دفاع بلکه در خطوط هافبک و حمله هم ایرادات اساسی دارد. فوتبال تهاجمی که پشتوانه اش دفاع تیمی نباشد به هیچ جا نخواهد رسید.

 

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند

اگر دلیل دعوت نشدن شجاع فنی نیست، پس چه می‌تواند باشد؟

سپهر حیدری: شجاع بهترین مدافع ایران است

مدافع ملی‌پوش اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: من همیشه گفته‌ام شجاع خلیل‌زاده بهترین مدافع فوتبال ایران است که اگر نبود، پرسپولیس در این ۳ فصل کمترین گل خورده را نداشت و در قهرمانی هت‌تریک نمی‌کرد. قطعاً عدم دعوت از شجاع دلیل فنی ندارد، چون بار فنی شجاع خیلی بالاست و من هم معتقدم شاید برخی مسائل پشت پرده دلیل دعوت نشدن شجاع باشد و من کاملاً با نظر افشین پیروانی موافقم که عدم دعوت او فنی نیست.

مهدی مناجاتی: نباید مسائل غیرفنی را در تیم ملی دخیل کرد

سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص به ما گفت: تیم ملی متعلق به ۸۰ میلیون نفر است و قطعاً کسی حق ندارد مسائل شخصی خود را در این تیم پیاده کند. در اینکه نباید در کار ویلموتس دخالت کرد، شکی نیست، ولی باید او را توجیه کرد که جای برخی ستاره‌های لیگ برتر از جمله شجاع و... در تیم ملی خالی است و باید آن‌ها را هم به تمرینات دعوت کرده و محک بزند. اینکه شخصی به خاطر مسائل غیرفنی به تیم ملی دعوت نشود، نگاه نادرستی است و قطعاً اگر بازیکنی توانایی خدمت به تیم ملی را داشته باشد، باید از او استفاده کرد.

مرتضی فنونی‌زاده: عقده‌ای‌ها نمی‌گذارند شجاع دعوت شود

مدافع اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: به نظرم شجاع از ۳ سال قبل باید به تیم ملی دعوت می‌شد، اما شایعه شده عدم دعوت از او به زمانی برمی‌گردد که در اصفهان بازی می‌کرد و حالا برخی از عوامل فدراسیون که آن زمان در اصفهان سمت داشتند، اجازه حضورش در تیم ملی را نمی‌دهند وگرنه عدم دعوت از شجاع نمی‌تواند فنی باشد و خداوکیلی اگر او مقابل عراق در تیم ملی بود، اجازه نمی‌داد مهاجمان عراقی نفس بکشند و راحت در محوطه جریمه ما مانور بدهند.

ناصر ابراهیمی: اگر این‌طور باشد باید تأسف خورد

سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: شجاع خلیل‌زاده از لحاظ فنی شرایط عالی‌ای دارد و یکی از آماده‌ترین‌هاست و قطعاً دلیل دعوت نشدن او به تیم ملی فنی نیست و اگر این‌طور باشد، باید تأسف خورد که چرا چنین بازیکن باکیفیتی را به خاطر برخی مسائل پشت پرده از تیم ملی دور کرده‌ایم. تیم ملی نیاز به بازیکنان باانگیزه و جسور دارد و شجاع همواره نشان داده بسیار جنگنده و باجسارت است و به نظرم ویلموتس از دعوت کردن او به تیم ملی ضرر نخواهد کرد.

رضا حسن‌زاده: در بحث ملی نباید شخصی‌کاری کرد

مدافع اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: شجاع خلیل‌زاده بازیکن خوب و آماده‌ای است، همان‌طور که اسماعیلی و غلامی از استقلال آماده هستند. باید به تیم ملی نگاه ملی داشت و اگر بازیکنی مشکلات کوچک غیرفنی هم داشت، گذشت کرد و اجازه داد در تیم ملی فعالیت کند. به نظرم تیم ملی در دو بازی قبلی و خط دفاعی مشکلات زیادی داشته و حضور مدافعان آماده، چون خلیل‌زاده و غلامی می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها