کد خبر : 31874

تیم استراماچونی چطور اوج گرفت ؟

تیم استراماچونی چطور اوج گرفت ؟

استقلال یکی از آماده ترین تیم های فعلی حاضر در لیگ نشان می دهد.

به گزارش پارس فوتبال ، شکست در دربی اوج ناکامی استقلال در این فصل بود و باعث شد که شرایط در این تیم بحرانی شود. با این حال، بعد از دربی شرایط تیم به کلی تغییر کرد و استقلال حالا هفته هاست که به پیروزی می رسد و توانسته به جمع بالانشینان جدول لیگ برتر اضافه شود. آنها در دو بازی اخیر خود توانستند تیم نسبتا خوب صنعت نفت را با پنج گل در هم بشکنند و پیش از آن هم در خانه یک مدعی جدی قهرمانی یعنی تراکتورسازی به یک پیروزی باارزش دست یابند.

به نظر می رسد آنچه که بیش از هر چیز دیگر به اوجگیری استقلال کمک کرده، گذشت زمان و رسیدن استقلال به انسجام تاکتیکی لازم بوده است. آبی پوشان در هفته های اخیر توانسته اند تفکرات تاکتیکی استراماچونی را به خوبی در زمین پیاده کنند و روند رو به رشدی داشته باشد. پیروزی های اخیر مشخص کرد که مربی ایتالیایی استقلال به لحاظ فنی چیزهای زیادی در چنته و سیستم ۳ دفاعه او هم در استقلال به خوبی جا افتاده است. از لحاظ بدنی هم بازیکنان استقلال بسیار آماده نشان می دهند که این مسئله هم تمرینات خوب، بدنسازی مناسب و سخت گیری ها استراماچونی برمی گردد.

نکته دیگر در مورد استقلال فعلی، داشتن بازیکنان مناسب و رقابتی بودن تیم در اکثر پست ها است.

غیبت شجاعیان و چشمی به نظر می توانست کار را برای آبی پوشان دشوار کند اما اصلا اینگونه نشد و بازیکنانی مانند ریگی در هفته های اخیر نشان داده اند که توان حضور در ترکیب اصلی تیم را دارند. اوجگیری دیاباته و تشکیل یک زوج مناسب با قائدی هم باعث شده که خط حمله استقلال بسیار قدرتمند شود و کار را برای هر خط دفاعی دشوار کند.

این در حالی است که در خط میانی هم زوج کریمی – ریگی پشت سر فرشید اسماعیلی بسیار خوب عمل کرده اند تا اصلا غیبت شجاعیان به چشم نیاید. در درون دروازه هم حسین حسینی بعد از مدتی افت، دوباره اوج گرفته تا همه چیز دست به دست هم دهد و استقلال در هفته های اخیر به یک تیم آماده و مدعی تبدیل شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها